Kiusalliset kysymykset

Miten olette selvittäneet yleisillä paikoilla tapahtuneet kiusalliset kysymykset lasten suusta?Erityisesti tilanteissa, joissa ihmiset kuuntelee kiinnostuneina vastausta, kuten bussit ja odotusaulat.
Sarjassamme (tutuilta kuulemia lasten kysymyksiä):

Äiti, onko toi setä niitä alkoholisteja, kun on tuon näköinen? (bussissa)
Isi, miksi toi setä on noin hirveen lihava? (uimahallin suihkussa)
Äiti, onko toi neekeri? (kassajonossa)
Äiti, sä oot paljon kauniimpi kuin toi täti, etkö ookkin? (odotusaulassa)

Itsellä tämä kaikki on vielä edessäpäin.. :|

Meillä 2v sanoo aika usein kun tulee lyhyt hiuksisia vanhempia naisia vastaan, että äiti, toi on ihan setän näkönen. Kyllä mua on monta kertaa nolottanut, varsinkin täällä pienessä kotikylässä, kun kaikki toisensa tietää :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja illuuzia:
1)Äiti, onko toi setä niitä alkoholisteja, kun on tuon näköinen? (bussissa)
2) Isi, miksi toi setä on noin hirveen lihava? (uimahallin suihkussa)
3) Äiti, onko toi neekeri? (kassajonossa)
4) Äiti, sä oot paljon kauniimpi kuin toi täti, etkö ookkin? (odotusaulassa)
Mä vastaisin varmaan lyhyesti ekaan että "ei ole", kakkonen on paha, sen voisi jättää vastaamatta jos mahdollista, neekeriin voisi vastata ettei ole ja neloseen vaikka että, "oonko? sepä mukavaa".

Joissain tilanteissa voi myös vastata, että jutellaan sitten kotona rauhassa, täällä on niin meluissaa ja liikaa ihmisiä.

:LOL: joo noi kiusalliset kysymykset on tuttuja. On kyselty uimahallissa toisten naisten intiimeistä paikosita lähtien... siinä olen vain vihellellyt ja kuitannut asian jotenkin että aijaa, niinkö ja jutellaan kotona lisää.

Meillä ei kotona keskustella kenenkään lihavuuksista vaan yleensä jos joku nyt on sattumoisin hieman muodokas sanotaan että setä on muodokas... en nyt tiedä onko sekään ok, mutta näin meillä. Äitiänsä tyttö kyllä taputtelee ja sanoo että äiti sinä olet ihanan pullea :LOL:

Neekeri jutusta tulee mieleen kun eräs tuttavani tummaihoinen ystävätär oli tyttärensä kanssa kävelemässä ja olivat sitten nähneet toisen tummaihoisen niin tyttö oli sanonut äidilleen "katso neekeri". Oli kuulemma äitiä ja tätä toista naurattanut.

Halipupulla on hyviä vastauksia! Siihen lihavuuskysymykseen voisi vastata vaikka että ihmiset nyt vain ovat eri kokoisia. Neekerikysymykseenkin ehkä lisäisin että ei ole neekeri vaan tummaihoinen.

Meillä nämä kysymykset ovat oman lapsen kohdalla myös vielä edessä, mutta olen harjoitellut kummitytön kanssa. :) Uimahallissa on tullut kaikenmaailman karva- ja tissiasioita esiin mutta aina on niistä selvitty. Itse asiassa tuo "ihmiset ovat kaikki erilaisia" -vastaus pätee aika moneen paikkaan. Ja "sinullekin tulee sitten aikuisena" kattaa monta kiusallista kysymystä ja usein lopettaa myös jatkokysymykset siltä erää.

Kysymyksistä en tiedä, mutta 'hyviä' toteamuksia kyllä sattuu alati,
'äiti, tuolla miehellä on kamalan iso nenä'

Ja yhdellä bussimatkalla samassa bussissa oli tummaihonen mies josta poika innostui osottelemaan ja hihittämääm 'mustii, mustii, hihihih, musti!" Eikä lopettanut sitten mitenkään. (onneksi tämä mies vaan hyväntahtoisesti nauroi asialle)

ja kaipassa joskus poika todennut että "ompas lihava nainen" ...vaikka tottahan tämäkin.

Yhteistyössä