Kiukuttelua ja valitusta rahasta...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
|O |O Tätä rahatilannetta! Tuloina on meillä kummankin opintotuki, asumistukea saadaan, lapsilisä ja elatustuki. Mies tekee töitä sen verran kun niitä on ja niistä tulee sen verran palkkaa ettei saada toimeentulotukea. Tulot on siis noin tonnin kuussa. Miä en jaksa tätä :/ Voisinhan miä töitä hakea mutta sitten tuo poika on puolet vuorokaudesta hoidossa eikä näe meitä koskaan. Kunhan valitan :xmas: 2 vuotta vielä opiskelua jäljellä. Kyllä se siitä, eikö niin?
 
Aika rohkeita olette olleet kun molemmat opiskelette samaan aikaan, kylläse aina tietää taloudellisesti kurjaa jaksoa (pitkääkin). Itse omaishoitasja lapselleni ja tiukkaa tekee, jopa leipäjonossa kävin ja haen eu-paketin, mutta silti onnellinen kun saan olla lapsen kanssa. Voimia kaikille tässä rahan maailmassa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Aika rohkeita olette olleet kun molemmat opiskelette samaan aikaan, kylläse aina tietää taloudellisesti kurjaa jaksoa (pitkääkin). Itse omaishoitasja lapselleni ja tiukkaa tekee, jopa leipäjonossa kävin ja haen eu-paketin, mutta silti onnellinen kun saan olla lapsen kanssa. Voimia kaikille tässä rahan maailmassa :)

Kiitos :hug: Voimia ja paljon tsemppiä siullekkin =) Toivottavasti saan töitä kun valmistun. Kyllä tää tästä, välillä vaan kiukuttaa. Meillä on kämppä, vaatteet päällä, ruokaa pöydässä ja kaikki tarpeellinen. Mitäs sitä muuta. Ostellaan niitä taulutelkkareita sitten joskus :xmas: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Kyllä se siitä, minua pelottaa tipahtaa pian kht:lle. Hoitoon en halua tuota tyttöä viedä vielä pitkään aikaan. :|

ei se oo paha... esikoista kun rupesin odottamaan olin opiskelija ja näin ollen sain sitten vain minimiäippärahaa joka oli 11,45?/pvä... et kyl se siitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Aika rohkeita olette olleet kun molemmat opiskelette samaan aikaan, kylläse aina tietää taloudellisesti kurjaa jaksoa (pitkääkin). Itse omaishoitasja lapselleni ja tiukkaa tekee, jopa leipäjonossa kävin ja haen eu-paketin, mutta silti onnellinen kun saan olla lapsen kanssa. Voimia kaikille tässä rahan maailmassa :)

Kiitos :hug: Voimia ja paljon tsemppiä siullekkin =) Toivottavasti saan töitä kun valmistun. Kyllä tää tästä, välillä vaan kiukuttaa. Meillä on kämppä, vaatteet päällä, ruokaa pöydässä ja kaikki tarpeellinen. Mitäs sitä muuta. Ostellaan niitä taulutelkkareita sitten joskus :xmas: :D

Ja tiekkö me tehtiinniinkin hurja päätös, että pistettiin koko telkka pois vuosi sitten niin arvaa? Elämänlaatu on parantunut puolella! Pelataan lautapelejä, ulkoillaan, leivotaan ja kun oikein "ei ole mitään tekemistä"-tulee niin tadaa! Netissä on ylen areena ja siellä hurjasti lastenohjelmia :)
Kaikkea hyvää Uuteen Vuoteen 2009!
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Kyllä se siitä, minua pelottaa tipahtaa pian kht:lle. Hoitoon en halua tuota tyttöä viedä vielä pitkään aikaan. :|

ei se oo paha... esikoista kun rupesin odottamaan olin opiskelija ja näin ollen sain sitten vain minimiäippärahaa joka oli 11,45?/pvä... et kyl se siitä

Riippuu se rahan riittäminen ihan kuules siitäkin, maksaako omaa asuntoa pois vai asuuko vuokralla ja nostaa asumistukea :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
2 vuotta vielä opiskelua jäljellä. Kyllä se siitä, eikö niin?

Kyllä se siitä :hug:
Mulla jäljellä vajaat 1,5v mutta liitto maksaa päivärahaa, muuten en olisi raaskinut lähteä opiskelemaan vaikka mies tienaakin (silloin kun ei ole lomautettuna :kieh: )
Että hatunnosto teille kun molemmat opiskelette :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Kyllä se siitä, minua pelottaa tipahtaa pian kht:lle. Hoitoon en halua tuota tyttöä viedä vielä pitkään aikaan. :|

ei se oo paha... esikoista kun rupesin odottamaan olin opiskelija ja näin ollen sain sitten vain minimiäippärahaa joka oli 11,45?/pvä... et kyl se siitä

Riippuu se rahan riittäminen ihan kuules siitäkin, maksaako omaa asuntoa pois vai asuuko vuokralla ja nostaa asumistukea :)

Minä olin kotona yhteensä 5v, välillä kht:lla ja välillä ä.lomalla. Omaa taloa lyhennetty koko se aika ja muutenkin pärjättiin ihan kivasti :) No, Kanarian saarille ei ollut varaa lähteä...
 
Kiitos =) Taas työ piristitte miua :D Meillähän on kaikki kuitenkin aika hyvin. Miä vielä nautin tuosta opiskelusta täysillä ja saan unelmieni ammatin. Ja joskus ehkä palkkaakin :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Kyllä se siitä, minua pelottaa tipahtaa pian kht:lle. Hoitoon en halua tuota tyttöä viedä vielä pitkään aikaan. :|

ei se oo paha... esikoista kun rupesin odottamaan olin opiskelija ja näin ollen sain sitten vain minimiäippärahaa joka oli 11,45?/pvä... et kyl se siitä

Riippuu se rahan riittäminen ihan kuules siitäkin, maksaako omaa asuntoa pois vai asuuko vuokralla ja nostaa asumistukea :)

no tuolloin asuttiin vuokralla..vuokra silloin 700?/kk ja nyt maksetaan omaa 590?/kk
 

Similar threads

E
Viestiä
13
Luettu
952
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä