KISSOISTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maijamaatiainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maijamaatiainen

Vieras
Naapurin kissa on enempi meillä ku kotonaan.. Miten siihen tulisi suhtautua? Naapuri haluaa varmaan eroon kissastaan. Voinko vaan alkaa ruokkimaan sitä ja antaa olla meillä jos huvittaa ja mennä kotiinsa jos huvittaa?

Ja kissojen vihaajat ei tarvi vaivautua vastaamaan. Tarkoitan tällä niitä joilla ei ole muuta sanottavaa kuin että haulikko käteen tai että kissa ei saa olla vapaana...

Me kun ei vielä olla ruokittu sitä lainkaan, koska katson että se on väärin omistajaa kohtaan, ja emmehän edes tiedä saisiko se syödä mitä tahansa ruokaa mitä tarjottaisiin.. Emme myöskään aluksi päästäneet sisään, mutta nyt helteillä meillä on vaan pakko olla ovet auki, muuten tänne läkähtyy.. Ja kisu vaan kävelee sisään uudestaan vaikka ulos kannettaisi. Ja ovia ei voi kissan takia alkaa kiinnikään pitämään.

Kissan kotitalossa asuu porukkaa josta en oikein saa selvää. En tiedä ruokkivatko tai pääseekö kissa sisälle edes.. Ei näytä kovin heitä kissa edes kiinnostavan..??? Löytöeläinkoti tuntuu vähän väärältä paikalta kuitenkin, kun kissan koti on tiedossa ja kissa näyttää ihan hyvinvoivalta.. (täällä riittää kyllä luonnossa hiiri jos toinenkin poskeen piilotettavaksi)..

En mää tiiä mitä pitäs tehdä oikeen... Jos menen sanomaan että kuulkaas teidän kissa on aina meillä, ni ajatteleeko ne että se on häiriöksi? Sitä kun se ei todellakaan ole.Noin ihanaa kissaa harvoin näkee. Todella mukava luonnekin sillä.

meillä oli kanssa alkukesästä samantapainen "ongelma". oma kissamme ystävystyi toisen kanssa ja leikkivät pihalla usein yhdessä. sitten tämä vieras alkoi tulla sisään ja syödä kissamme ruokia. en kuitenkaan antanut sen tehdä sitä, koska en tunne omistajia ja en halunnut "varastaa" heidän kissaansa. aloin sitten vain häätämään sen vihaisesti ulos talostamme vaikka sydämelle se ottikin. nyt sitä ei olekaan näkynyt pariin viikkoon..

sinuna menisin juttelemaan naapuriesi kanssa. esität asian heille asiallisesti, kuka siitä nyt loukkaantuisi? ja jos he oikeasti eivät kissasta niin välittä, olisi ihanaa jos olisit valmis tarjoamaan sille uuden kodin.

No miksei se sais tulla teille? Kyllä mäki oon ruokkinu yhtä kissaa pitkän aikaa mikä ei ollu meidän. Siitä tuli mun rakas ystävä, mutta ikävä kyllä jäi auton alle lopulta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miksei se sais tulla teille? Kyllä mäki oon ruokkinu yhtä kissaa pitkän aikaa mikä ei ollu meidän. Siitä tuli mun rakas ystävä, mutta ikävä kyllä jäi auton alle lopulta

aikoinaan oma kissani vaihtoi kotia siksi, kun joku muu alkoi ruokkimaan sitä. kissat eivät ole niin omistajarakkaita kuin koirat, ja siksi vaihtavat varsinkin nuorena helposti kotia. tämän takia ei ikinä kannattaisi ruokkia terveeltä näyttävää kissaa. toisen onni olisi toisen suru!

Kiitos vastauksista. Tosiaan minä ajatelen vähän niinku muutama muukin täällä, että en voi alkaa toisen kissaa ruokkimaan. En minäkään tykkäsi jos joku minun kissaani alkaisi ruokkia tietämättäni..

Ja kyllä. Koti löytyisi kyllä meiltä mikäli eivät kissaansa huoli. Ei noita naapureita koskaan näy edes.. en tunne heitä kun niin omissa oloissaan ovat ja haluanevat ollakin.

Minä kyllä kävisin kysymässä, että miten naapureille sopii. Meidän kissa tunki aina naapureille ja sitä ruokittiin siellä ja annettiin nukkua, samalla kun me huhuiltiin ympäriinsä että missä se katti on. Joten meidän kannalta ei ollut ollenkaan hyvä, että naapurit antoivat ruokaa. Kyläillä meidän puolseta sai, kuhan päästivät vaan ulos sillon kun ite lähtivät. Eivät aina päästäneet. Kiva oli ikkunasta kattoa, et siellä se meidän kissa on naapurissa ja millonkohan sen sais kotia. Eli siis käy juttelemassa kissan omistajien kanssa. Ihan vaan kysyt, että saako teidän kissalle antaa ruokaa jos se tulee kerjäämään.

Yhteistyössä