Kissoista tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkisuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kkisuus

Vieras
Meille tuli tänään kissan pentu. Kaikki on mennyt hyvin. Kisu leikkii ja vaikuttaa sopeutuneen nopeasti.

Ainut mikä mietityttää on se, ettei kissa ole koko päivänä nukkunut muualla kuin minun sylissäni. Päivällä tämä ei ole haitannut, mutta mietin mitä yöstä tulee. Haluisin, että kisun ensimmäisestä yöstä ei tule sille stressaava, mutta ei tunnu hyvälyä idealta ottaa sitä sänkyynkään koska olen todella levoton nukkuja. Epäilen ettei kissa saisi nukutuksi, jos kokoajan kääntyilen yms.

Eli osaako kukaan neuvoa, mihin ja millainen nukkumapaikka kissalle pitäisi tehdä tai miten sen saisi totutettua nukkkumaan yksin?

Kissoille on vähän paha tehdä nukkumapaikkoja. Koittaa toki voit, mutta meidän kissat ainakin nukkuu yönsä missä milloinkin, toinen nukkuu vaan tylsästi eteisen lattialla.

Kissoille on vähän paha tehdä nukkumapaikkoja. Koittaa toki voit, mutta meidän kissat ainakin nukkuu yönsä missä milloinkin, toinen nukkuu vaan tylsästi eteisen lattialla.

Juu mä tiedän tämän. Ajattelin vain, että pitäisikö ensimmäisenä yönä jotenkin luoda turvallinen paikka, ettei kissa ikävöisi emoa/sisaruksia?

Aikuisista kissoita minulla on kokemusta lapsuuden koditani. Mutta tämä on ensimmäinen oma kissani.

Äh ehkä vain stressaan itse ihan turhaa asiaa. Kaippa pitää vain luottaa siihen, ettö kissa tietää itse parhaiten mitä tekee.

Juu mä tiedän tämän. Ajattelin vain, että pitäisikö ensimmäisenä yönä jotenkin luoda turvallinen paikka, ettei kissa ikävöisi emoa/sisaruksia?

Aikuisista kissoita minulla on kokemusta lapsuuden koditani. Mutta tämä on ensimmäinen oma kissani.

Äh ehkä vain stressaan itse ihan turhaa asiaa. Kaippa pitää vain luottaa siihen, ettö kissa tietää itse parhaiten mitä tekee.

Kiva kun huolehdit :). Ja varmaan paras tehdä niin kun kirjoititkin. Mä itse mietin joskus liikaa eläinten asioita ihmisten kantilta, esim. on vaikea antaa niiden vaan tapella keskenään puuttumatta siihen, vaikka ei pitäisi.

Katselehan tämä eka yö nyt miten asiat kehittyy. Oman kokemukseni mukaan kissat tutkiskelevat uuden kämpän sen ekan yön aikana omassa rauhassa läpi ja siinä varmaankin sitten löytävät samalla itselleen mieluisen nukkumapaikankin. Voithan myös ostaa kissojen/koirien makuualustan lemmikkieläinkaupasta. Kenties sellaisesta tulee sille mieluinen nukkuma-/chillailupaikka.

Yhteistyössä