kissoista tietävät auttakee!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kissa"

Vieras
Mikähän mun kissaa vaivaa?? Se on n.1,5 vuotias narttukissa. Puoli vuotta sitten synnytti kuolleet pennut ja kohtu jouduttiin poistamaan, koska kohtuun jäi kuollut pentu.

Nyt kissan takamus haisee ihan kamalalle..Haju on niin voimakas, että se tarttuu petivaatteisiinkin, jos kissa on siinä maannut. Maha on turvonnut. Ihan kuin odottaisi pentuja, mutta eipäs voi olla mahdollista. En osaa oikein kuvailla sitä hajua..sellanen määnny haju se on..Hajua kestänyt jo aika pitkään..Oon vaan aatellu että se on sen ominaishaju tai jotain muuta tyhmää, mutta ei tuo voi kyllä ihan normaalia olla..

eli jos johtuu noista anaalirauhasista niin mitä se tarkoittaa?? onko se sairas vai miksi se haju sieltä tulee?? ja todellakin vien lääkäriin..pitäähän sitä aina joka asiassa ensimmäisenä plussalaisten mielipide kysyä!!!!!!

[QUOTE="vieras";22620228]Joskus, joskus mä en voi kuin jäädä ihmettelemään...[/QUOTE]

ihmettele sä siellä ihan rauhassa mitä nyt sitte ihmetteletkin!!

eihän tavallinen ihminen voi aina kaikkea tajuta..

[QUOTE="aapee";22620241]ihmettele sä siellä ihan rauhassa mitä nyt sitte ihmetteletkin!!

eihän tavallinen ihminen voi aina kaikkea tajuta..[/QUOTE]

Jumalauta, sä just sanoit että sun kissas on löyhkännyt MÄDÄNTYNEELLE jo PIDEMMÄN aikaa ja sun mielestäs se voi olla OMINAISHAJU! Jos joskus se lastenteko olis suotavaa jättää muille, niin sun kohdallas on just näin!

[QUOTE="vieras";22620267]Jumalauta, sä just sanoit että sun kissas on löyhkännyt MÄDÄNTYNEELLE jo PIDEMMÄN aikaa ja sun mielestäs se voi olla OMINAISHAJU! Jos joskus se lastenteko olis suotavaa jättää muille, niin sun kohdallas on just näin![/QUOTE]

kiitos..kylläpäs sydäntä lämmittää tällaset kirjoitukset..voin ilahduttaa sua sillä että ONNEKSI tietämykseni lapsista on ihan eri luokkaa kuin kissojen asiat, vaikka lapsesta asti olen kissoja omistanutkin. Ja lapsiakin on siunaantunut :D

[QUOTE="aapee";22620300]kiitos..kylläpäs sydäntä lämmittää tällaset kirjoitukset..voin ilahduttaa sua sillä että ONNEKSI tietämykseni lapsista on ihan eri luokkaa kuin kissojen asiat, vaikka lapsesta asti olen kissoja omistanutkin. Ja lapsiakin on siunaantunut :D[/QUOTE]

Kun huomaa että joku on lemmikissä vialla, oli se sitten haju, kipu, vamma tai mikä muu tahansa, ja vaikkei tietäisikään että mikä on vialla, niin silloin se lemmikki viedään lääkäriin eikä jäädä pitkäksi aikaa miettimään että mikäköhän sillä on... Kissasi voi olla vaikka kuinka kipeä ja kärsinyt kamalasti jo "aika pitkän aikaa" (niinkuin itse kirjoitit). Mieti itse, kärsisitkö itse hetkeäkään ylimääräistä vain miettiäksesi että onko vain ominaishajujasi, vai menisitkö lääkäriin. Kissa ei voi valita, omistajan on huolehdittava hyvästä hoidosta!!

Ap, älä välitä noista huutajista, aina niitä riittää. Kissan takamus voi haista tosiaan jos ne anaalit on tukossa, ne voi ite koittaa avata painamalla oikeista kohdin, googlettamalla löytyy varmasti ohjeet. Nuoleeko kissa enempi perää ku aijemmin? Millaista ulostetta tulee? Kissa voi myös päästellä sellaista ns. innostushajua, joka myös leimataa voimakkalle, mutta ei normisti jää kyl tekstiileihin se haju, leijailee vaan ilmassa.

Mielestäni toimintasi täyttää jo eläinsuojelurikkomuksen ehdot. Jos kukaan lähipiirissäsi ei tajua ilmoitusta tehdä, toivon kissan vuoksi, että hoidon jälkeen luopuisit siitä kokonaan. Anna se kotiin, jossa siitä ja sen terveydestä myös huolehditaan sen vaatimalla tavalla.

[QUOTE="vieras";22620334]Mielestäni toimintasi täyttää jo eläinsuojelurikkomuksen ehdot. Jos kukaan lähipiirissäsi ei tajua ilmoitusta tehdä, toivon kissan vuoksi, että hoidon jälkeen luopuisit siitä kokonaan. Anna se kotiin, jossa siitä ja sen terveydestä myös huolehditaan sen vaatimalla tavalla.[/QUOTE]

Ihme kiihkoilua, omistajahan juuri kysyy neuvoa, on huolissaan kissastaan. Vie myös kissan lääkäriin. Mikä sua vaivaa ku tolleen meuhkaat?? Ja jos kissa on kipeä sen kyllä huomaa, käytös ja tavat muuttuu, ei pelkkä haju meeiaa sitä että kissa on huonossa kunnossa, ei todellakaan.