Kissat ja joulukuusi, huoh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami ja 3 kattia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami ja 3 kattia

Vieras
Muovikuusi, joten saan väännettyä niiden oksien päät missä pallot roikkuu, eli ne eivät lähde heti kiitämään kuten viimevuonna. Mutta, kokoajan joku kissoista järsimässä ja yrittämässä pölliä noita palloja. Olikohan taas ihan tuhoon tuomittu idea laittaa joulukuusi. 10min ollut kuusi paikoillaan, ei varmaan mene kauaa kun se on nurin ekan kerran

Kolli käy järsimässä oksia ja sitten se saa kissoille tyypillisen hepulin, kun huudan keittiöstä sen nimeä vähän tiukempaan sävyyn :D
Ja ei mene kuin 30 sekunttia, niin se on uudestaan kuusen luona järsimässä niitä oksia.

Teinpäs pirulaisille jekun ja taitoin oksien päät, eipä lähdekkään pallot enää kun vähän tassulla tökkii

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Olen jo tottunut ajatukseen, että joulukoristeet ovat enemmän kissojani kuin minua varten.

Aitoihin kuusiin saa (ainakin kirpputoreilta) niin painavia valurautakantoja ettei kissat saa niitä kaadettua. Sitten toki koristeet lähtevät helposti liitämään. Mutta jos kissavarmistat kaikki kuusenkoristeet paikoillaanpysyväksi, niin onko se sitten raskasta välillä nostaa kevyt muovikuusi takaisin pystyyn? :D Itse heittelin hämäykseksi parit kuusenpallot myös lattialle ja pöydänreunoille mistä niitä on aivan ihanaa tiputella, niin ehkä varsinaiset koristeet saavat olla edes hetken rauhassa.

Meillä on kuusi aina samassa paikassa. Kattoon on ruuvattu silmukkaruuvi, johon solmitaan kuusen latvasta naru, pysyy kuusikin pystyssä... Harva se joulu roikkunut vinossa sen varassa, mutta ei kaadu eikä ole vedet pitkin lattiaa!

[QUOTE="a.p";30519753]Onko oikeasti? Ja minä kun nimenomaan sen takia en sitä ole hankkinut, kun oon ajatellut että siitäpä vasta sotku syntyy kun oikean kuusen kaatavat.[/QUOTE]

kyllä.Toki niitä neulasia varisee lattialle jonkin verran :)
kunhan on riittävän tuuhea kuusi niin ei ne kyllä kiipeilemään ala.

Me pistetään kuuseen aina paksuhko lanka ja se seinään kiinni niin ei oo pelkoa ainakaan kaatuilevasta kuusesta. Meidän neljä kattia tykkää kanssa koristeista jonkun verran mut olisko sitten toi että on aito kuusi niin muuten saa olla suhteellisen rauhassa. Sinänsä harmi kun ensi vuonna mahdollisesti olis tarkotus hankkia muovinen että jos kissat pitääkin siitä ihan tuhottomasti niin tiedä sitten, mikä olis vähemmän vaivalloista; neulasten imuroiminen vai jatkuva komentaminen :-/.

Kyllä ne pahimmat ääliöt oikeisiinkin kuusiin kiipeävät, mutta ne eivät tosiaan kaadu niin helposti painavien jalkojen vuoksi eikä niiden pureskelu ole kissoista yhtään niin siisti juttu kuin muovikuusten.

Viimevuonna samaisesta kuusesta oli yön aikana pöllitty aivan kaikki pallot ja kuusi oli kaatuneena. Nyt palloja eei saa pöllittyä, joten saa nähdä mitä keksivät.

[QUOTE="a.p";30519773]Viimevuonna samaisesta kuusesta oli yön aikana pöllitty aivan kaikki pallot ja kuusi oli kaatuneena. Nyt palloja eei saa pöllittyä, joten saa nähdä mitä keksivät.[/QUOTE]Mä voin vaan kuvitella sitä yötä :'-D.

Meillä saa olla kuusessa suht rauhassa pallot, mutta ne karkkikepit viedään kyllä aina kun silmä välttää. Ja nimenomaan kissat pöllii. Yksi noista yrittää jopa syödä niitä, huoh. Samoin kuusen alla olevat lahjat kiinnostavat kissoja vähän liikaa. Lapset kyllä antaa olla rauhassa niin karkit kuin lahjatkin.

Meillä on laitettu pieni muovikuusi ja ainakin viellä on saanut olla sekä kuusi että koristeet rauhassa. Meille ei aitoa kuusta voi laittaa, kun olen allerginen.
Kukat ei kyllä saa olla rauhassa, pittää aina valita myrkytön joulukukka ja koristepalloasetelmasta pöydältä käyvät kyllä nappaamassa palloja leikkiin.

Viimeksi muokattu:
Meillä on kuusi aina samassa paikassa. Kattoon on ruuvattu silmukkaruuvi, johon solmitaan kuusen latvasta naru, pysyy kuusikin pystyssä... Harva se joulu roikkunut vinossa sen varassa, mutta ei kaadu eikä ole vedet pitkin lattiaa!

Meilläkin samanlainen viritelmä. Ja aito kuusi joka vuosi. Muovikuuset syödään, sellaista ei enää tule (melko kallista viedä kissa eläinlääkäriin jouluaattona kun suoli on tukossa muovikuusesta).
Toissa jouluna koristeltiin kuusi eka ja turvanaru oli vielä virittämättä, hain toisesta huoneesta lisää koristeita (meni ehkä 1min) ja sillä välin oli kuusi saatu nurin ja vedet pitkin lattiaa...
Palloja varastellaan joo, kannattaa asentaa ne vasta ylemmille oksille. Naruttomia palloja jätän kuusen juureen hämäykseksi. Niitä löytyy sitten vielä juhannuksenakin ihme kätköistä :D

Äiteellä 3 kattia ja oikea kuusi. Jokavuosi se pysyy pystyssä vaikka ne sielä aina kiipeilevät. Ei ne sitä jyrsikään ja satunnaisesti nappaavat jonkun koristeen. Lähinnä se on sellanen kiipeilypuu ja lymypaikka. Semmostahan se on niien karvakasojen kanssa että tahtovat osallistua tavallaan.

Mä olen aivan hämmästynyt, kun nuo mun nykyiset katit eivät ole ollenkaan kiinnostununeita koko kuusesta! :O Ja vaikka tuo toinen karvakorva on meillä vasta ensimmäistä joulua, niin on antanut olla rauhassa. Muvikuusi on ollut pystyssä siis jo parisen viikkoa. Mutta ehkä rotukissoilla ei ole sitten sitä mahotonta kuusen terrorisointiviettiä, mitä meilläkin kyllä maatiaisilla on oikeastaan kaikilla vähän ollut. Kaatanut ne ei sitä koskaan, mutta alimmaiset oksat oli aina koristettomia ja nauhat pitkin poikin, kun sieltä oli kiva hakea palloja leikkiin ja vähän tassutella niitä nauhoja... ;) :D

Meillä on aika vankka kuusi, siinä saa hyöriä ihan rauhassa, ekana jouluna kiinnosti pallot nyt ei enää.
Ainoa vaan on nuo kynttilöiden johdot; niihin on kissa saanut tänä vuonna itsensä rusetille.:D

Pitäiskö sun antaa missukoille muutamat pallot, joilla saavat ihan luvan kanssa pelata?

Yhteistyössä