Kissat ja eräs palstalainen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Oikeesti hei.

Pitäkää ne kissat sisällä, ulkohäkissä tai hihnassa niin ei tule ongelmia.

Kilttiksen varma lopetus kuitenkin on pare kuin se että kissa-rassu jää auton alle ja kituu puolitoreissaan herratie kuinka monta päivää ku päälleajanut ei edes huomannut...
 
vierailija
Jos on hämärää niin minkäs teen jos tulkitsen kissasi rähjäiseksi villikissaksi.
Edelleen, miksi koet tarvetta puolustella tekoasi, jos se on mielestäsi oikein? Koko tämä sinun showsihan perustuu sille, että ensin trollaat järkyttämällä ihmisiä väkivaltafantasiallasi, mutta sitten selittelet sitä parhain päin ikään kuin hermo ei kestäisikään loppuun asti.

Minulla olisi yhtä hyvä syy terrorisoida sinua, koska kissasi kulkee valvomatta ja murhaa ehkä satoja lintuja ym elämänsä aikana. Minunkin pihallani ja minä en ole sitä tänne pyytänyt tai halunnut.

Mutta en tekisi sitä, molemmat olette ongelmatapauksia. Poistan sen suorittavan portaan ja ongelma on poissa. Hienoa eikö totta? 😇
Sinähän terrorisoit tappamalla ihmisten lemmikkejä. Sinä olet minun silmissäni ongelma. En nyt tietenkään ihmistä alkaisi sillä tavalla poistamaan, mutta tismalleen sama logiikka tässä toimii. Olen pienestä pitäen kiusannut kiusaajia ja saanut siitä suurta nautintoa kun oikeus on voittanut ainakin omasta mielestäni, vaikka lapsena minut varmaan tulkittiinkin kiusaajaksi kun höykytin muita. Mutta se ero meissä on, että kun olen aikuisena lakia tietoisesti rikkonut, olen myös auliisti sen aina myöntänyt. En ymmärrä tuota kiemurtelua, jos omatuntosi on kerran puhdas. Rikosta ei pidä tehdä, jos itse kokee sen vääräksi ja jos taas on sinut asian kanssa, niin mitä sitä puolustelemaan jollain saivartelulla?
 
vierailija
Toivottavasti nettipoliisi seuraa tämän palstan sisältöä.
En suosittele palstaa raskaana oleville ja muuten vain herkkähermoisille.
Outo neuvo, perhepalstalla. Jopa minä, Suomen vahvin tervaskanto luen tätä palstaa hiukset pystyssä kuin sähköiskun saaneena, syke ja verenpaine tapissa. En katso jalkapallomatseja, joista kuningas Charles III varoitti. Nukuin yöni huonosti naapureiden soittaessa matsin jälkeen täysillä kansallislaulun.
Nimimerkki Kilttimies kirjoittaa fiktiota.
Mikään hänen tarinoista ei ole totta.
Kirjoitin aiemmin, että tällä palstalla viihtyy eläinrääkkääjä. Ehkä taas osuin oikeaan. Olen ihmisenä erittäin tarkkanäköinen, ja olen aina lukenut paljon. Tehkää oudoista viesteistä ilmiantoja valvojalle. Minä en enää viitsi siihen vaivautua.
 
vierailija
Edelleen, miksi koet tarvetta puolustella tekoasi, jos se on mielestäsi oikein? Koko tämä sinun showsihan perustuu sille, että ensin trollaat järkyttämällä ihmisiä väkivaltafantasiallasi, mutta sitten selittelet sitä parhain päin ikään kuin hermo ei kestäisikään loppuun asti.

Sinähän terrorisoit tappamalla ihmisten lemmikkejä. Sinä olet minun silmissäni ongelma. En nyt tietenkään ihmistä alkaisi sillä tavalla poistamaan, mutta tismalleen sama logiikka tässä toimii. Olen pienestä pitäen kiusannut kiusaajia ja saanut siitä suurta nautintoa kun oikeus on voittanut ainakin omasta mielestäni, vaikka lapsena minut varmaan tulkittiinkin kiusaajaksi kun höykytin muita. Mutta se ero meissä on, että kun olen aikuisena lakia tietoisesti rikkonut, olen myös auliisti sen aina myöntänyt. En ymmärrä tuota kiemurtelua, jos omatuntosi on kerran puhdas. Rikosta ei pidä tehdä, jos itse kokee sen vääräksi ja jos taas on sinut asian kanssa, niin mitä sitä puolustelemaan jollain saivartelulla?
En ole kilttis, täällä on monia muitakin lintujen ym ystäviä! Roosa ja ruuttis ainakin mustista, vissiin ompunsiemenkin

minulla ei ole mitään väkivaltafantasioita, ainut oikea tapa on poistaa nuo vierasperäiset tappokoneet luonnosta. Joskus vaan on otettava laki omiin käsiinsä kotoperäisten villieläinten pelastamiseksi! PISTE!
 
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
en minäkään kerro johdonmukaisesti siitä, millaisissa oloissa elän

ei piä antaa liikaa detaljeja palstahaukkojen tiimarinvihkoihin
Kilttis on kertonut. Jossain Varsinais-Suomessa (joku harmaa muistaa), tunnin ajomatkan päässä kaupungista. Kärrypolkuja pitkin 1 h=70-80 km. Mietin että eikö tosiaan toiseenkaan suuntaan löydy kaupunkia?

Toki saattaa tarkoittaa oman kunnan kaupunkia eli lähempänä voi olla toisen kunnan kaupunki. Mut aika korpea tuo Varsinais-Suomi on...

Eikä Kilttis koskaan reagoi kun provoksi epäillään.
 
vierailija
Kilttis on kertonut. Jossain Varsinais-Suomessa (joku harmaa muistaa), tunnin ajomatkan päässä kaupungista. Kärrypolkuja pitkin 1 h=70-80 km. Mietin että eikö tosiaan toiseenkaan suuntaan löydy kaupunkia?

Toki saattaa tarkoittaa oman kunnan kaupunkia eli lähempänä voi olla toisen kunnan kaupunki. Mut aika korpea tuo Varsinais-Suomi on...

Eikä Kilttis koskaan reagoi kun provoksi epäillään.
Eikä ole paljastanut miksi nikit vaihtuu! Oliko hän ensin uudistuksen jälkeen joku kilttis 2 tms, muistaako joku aktiivi? Sitten tuli @seimittlik mutta sitä ei käytä enää. Outoa

Ja oli joku provo vai oliko. Että hän tunnusti kaiken valheeksi ja oli muuttamassa Kouvolassa äidin helmoissa pois yksiöön 😆😆
 
Kilttis on kertonut. Jossain Varsinais-Suomessa (joku harmaa muistaa), tunnin ajomatkan päässä kaupungista. Kärrypolkuja pitkin 1 h=70-80 km. Mietin että eikö tosiaan toiseenkaan suuntaan löydy kaupunkia?

Toki saattaa tarkoittaa oman kunnan kaupunkia eli lähempänä voi olla toisen kunnan kaupunki. Mut aika korpea tuo Varsinais-Suomi on...

Eikä Kilttis koskaan reagoi kun provoksi epäillään.
Jospa siellä toisella suunnalla onkin vettä? Google Maps laskee matka-ajat aika oikein:

Jos Kilttimies asuisi esim. Velkualla, kestäisi automatka oman kunnan (Naantali) keskukseeen yli tunnin, Turkuun yli puolitoista tuntia, samoin muuhun kaupunkiin (Uusikaupunki).

Iniössä asumalla olisi vielä etäämmällä, matka oman kunnan keskukseen (Parainen) kestäisi kolme tuntia! Tosin Turku (reilu 2½ tuntia), Naantali (alle 2½ tuntia) ja Uusikaupunki (reilu 2 tuntia) olisivat lähempänä.

Nykyisessä jättikokoisessa Salon kaupungissakin voi matka kaupungin laidoilta keskustaan kestää enimmillään 40-50 minuuttia, siis saman kunnan sisällä.
 
vierailija
Pitäisi olla irtokissat ja eräs palstalainen.
Me vaan ei rääkätä niitä turhaan vaan lopetetaan kivuttomasti ja nopeasti. Vaimo ampui sen yhden jousella koska kissa oli kiivennyt linnunpöntön päälle ja ulottui tassulla suuaukolle. Toisen hukutin suutuksissani mutta meillä tosiaan on nyt ilmakivääri ja metsästysluoteja ja pystytään takaamaan loukutetuille kissoille kivuton lähtö.
Mielummin vietäisi ne löytöeläinkotiin mutta se on liian kaukana. Kaupungissa vietiinkin ne sinne mutta kahta tuntia ei olla sen takia ajamassa. Kunnan pitäisi järjestää löytöeläintoiminta järkevällä tavalla.
Perimmäinen ongelma tässä on siis kissojen ympäristölle aiheuttamat tuhot. Tässäkin tapauksessa ne tutki vain kissan vammat mutta olisi ollut mielenkiintoista tietää vatsalaukun sisältö.
Kissa ei kuulu Suomen luontoon. Pitäkää ne lemmikkinne kytkettyinä ettei ne pääse tekemään tuhojaan.
Meni nettivinkki poliisille
 

Yhteistyössä