Kissanpentuja!

ihkuraksupoksu

Aktiivinen jäsen
17.09.2006
4 888
0
36
Alustavasti jo tiedustelen, ettei kellään olis kissanpennun "tarvista"? :D

Äitini kanssa just tuossa puhuin puhelimessa, kun sinne on 2 kissanpentua tullut hiljattain...emo teki ne naapurin navetanvintille, jokin aika sitten toi päivänvaloon. Ovat n. kuukauden ikäisiä, eli eikös ne n. 8 viikon päästä (12 viikon iässä) ole luovutusiässä? Harmaajuovallinen ja punaruskea-valkoinen. Toinen pieni jo kävi tarpeillaan hiekkalaatikollakin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Taitaa olla liian kaukana... :/
Haluaisin meille kolmannen kissan, en oo kyl edes vielä mitään mieheltä kysynyt. :D

No joo, minä kurkinkin jo äsken sun profiiliin
:D mahdollisesti tässä kesän päälle ollaan tulossa sinnepäin kyläilemään mutta taitais olla liian pitkä matka pienelle kisulle kuljettaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Taitaa olla liian kaukana... :/
Haluaisin meille kolmannen kissan, en oo kyl edes vielä mitään mieheltä kysynyt. :D

No joo, minä kurkinkin jo äsken sun profiiliin
:D mahdollisesti tässä kesän päälle ollaan tulossa sinnepäin kyläilemään mutta taitais olla liian pitkä matka pienelle kisulle kuljettaa :/

Niin, harva kissa autossa viihtyy... Toivottavsti löydätte hyvät kodit kuitenkin!! =)

No hö kun oli kaukana :( Mä oon toisesta kisusta haaveillu, kun meidän mammakissa kuoli pääsiäisen aikoihin :/ no eipä voi mittään, toivottovasti löytyy hyvät kodit =)

Alkuperäinen kirjoittaja pia:
No hö kun oli kaukana :( Mä oon toisesta kisusta haaveillu, kun meidän mammakissa kuoli pääsiäisen aikoihin :/ no eipä voi mittään, toivottovasti löytyy hyvät kodit =)

missä päin sä asuksit? K-suomessa ois yks valko-musta-ruskea pentu...kylläkin vasta vajaa 2vkoa vanha joten luovutukseen ois hiukka aikaa...

Itse en ottaisi pentua joka on viettänyt ensimmäisen elinkuukautensa jossain "navetan vintillä". Noista navettakissoista kun harvoin tulee sellaisia "sylikissoja" vaan tahtovat aina olla ihmisen suhteen vähän varauksellisia. Mutta toivottavasti saatte hyvät kodit kissoille.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Itse en ottaisi pentua joka on viettänyt ensimmäisen elinkuukautensa jossain "navetan vintillä". Noista navettakissoista kun harvoin tulee sellaisia "sylikissoja" vaan tahtovat aina olla ihmisen suhteen vähän varauksellisia. Mutta toivottavasti saatte hyvät kodit kissoille.

No mun kotona ovat kyllä suurin osa tehty ensin sinne johonkin navetanvintille, ja kun ovat vihdoin "kotiutuneet" niin melko hyväksi ne on lellitty. =) Että saa venyttää ja vanuttaa miten tahtoo...ei oo ainakaan aiemmin ollut ongelmia! Yleensähän esimerkki vaikuttaa kai kissallakin aika paljon, kun emo on ihmisrakas niin pennutkin siihen oppivat pian :)

Mutta kyllä varmaan joku koti pienille löytyy, sisko ei haluaisi toisesta luopua ollenkaan kun on kuulemma niin kauan kun on pentuja olllut..saa nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Meidän molemmat kissat on "pelastettu" ulkoa, kumpikin on erittäin seurallinen. Mä uskon että jos kissoille antaa paljon hellyyttä ja huomiota kun ne on ottanut, ne tottuu sitä vaatimaan jatkossakin. :)

Juu, on meilläkin annettu rakkautta ja hoivaa vanhempien kotona olevalle "navetta kissalle" mutta niin vaan vielä 10 vee vanhana on epäluuloinen ihmistä kohtaan. Ja kaveri joka otti tuollaisen kisulin niin joutui kissan lopettamaan kun se sisällä repi kaikki verhot ja sohvat ja pissasi ja kakkasi joka paikkaan kun ei kyennytkään ihmisten kanssa asumaan saman katon alla. Mutta tokihan varmasti ja onneksi niitä poikkeuksiakin löytyy. Itselläkin tekisi mieli kissanpentua kun ne on niin suloisia, mutta taitaa tuo 19vee kissamamma olla toista mieltä asiasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Eikö noita ulkokissoja voisi leikkuuttaa kun niitä pentuja on jo liikaa muutenkin... :/ :(

Arvaapa oonko monta kertaa siitä maininnut...mutta vastaus on jotain siihen tyyliin että kun ei ennenkään ja se on kallista jne. No tuon kalliuden kyllä ymmärränkin, äidillä on varmaan rahat aika tiukilla ollut siitä asti kun leskeksi jäi.

"Onneksi" tuo ehkäisy on viime vuodet hoitunut luonnon keinoin; pahimmillaan meillä kotona oli 14 kissaa ja kaikki toistensa serkkuja, enoja, tätejä, äitejä jne. :/ Niitä sitten lopetettiin ja jonkin ajan päästä pentuja ei enää tullutkaan kun olivat kai jo hedelmättömiä...2 kissaa siellä nyt on ja tuo emä aika harvoin pentuja onneksi saa. Omat kissani olenkin sitten leikkauttanut, vaikka ovat kolleja ja sisäkissoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Eikö noita ulkokissoja voisi leikkuuttaa kun niitä pentuja on jo liikaa muutenkin... :/ :(

Arvaapa oonko monta kertaa siitä maininnut...mutta vastaus on jotain siihen tyyliin että kun ei ennenkään ja se on kallista jne. No tuon kalliuden kyllä ymmärränkin, äidillä on varmaan rahat aika tiukilla ollut siitä asti kun leskeksi jäi.

"Onneksi" tuo ehkäisy on viime vuodet hoitunut luonnon keinoin; pahimmillaan meillä kotona oli 14 kissaa ja kaikki toistensa serkkuja, enoja, tätejä, äitejä jne. :/ Niitä sitten lopetettiin ja jonkin ajan päästä pentuja ei enää tullutkaan kun olivat kai jo hedelmättömiä...2 kissaa siellä nyt on ja tuo emä aika harvoin pentuja onneksi saa. Omat kissani olenkin sitten leikkauttanut, vaikka ovat kolleja ja sisäkissoja.

Joo se on varsinkin maalla tosi hankalaa saada ne kissat leikkuutettua. Mummoni kissat leikkuutin omilla varoillani just ton sisäsiitoisuuden ja jatkuvien pentueitten takia.
Surettaa vaan se että niin paljon tässäkin maassa tapetaan kissoja kun ne kaikki eivät saa kotia :'(