Kissanpennun napatyrä ja sen korvaaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninni Näkymätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninni Näkymätön

Vieras
Maatiaiskissamme sai pentuja. Yhdellä pennulla oli napatyrä. Pennulle oli ottaja ja jo hakutilanteessa ja etukäteen puhelimessa kerroin napatyrästä ja siitä, kuinka se tulee vaatimaan myöhemmässä vaiheessa leikkauksen. Pennut madotettiin asianmukaisesti jne. niitä ei rokotettu. Sovimme uuden omistajan kanssa, että kissan saa veloituksetta, mutta napatyrä täytyy hoitaa. Eli hän sai kissan ilmaiseksi tietäen, että eläinlääkäristä koituu jonkilainen kulu myöhemmin.
Noin viikko sitten sain ensimmäisen yhteydenoton- kissalla todellakin on napatyrä ja se todellakin täytyy leikata. Samassa viestissä annettiin ymmärtää, että minun tulisi korvata kissan leikkaus ja rokotukset, jotka uudet omistajat haluavat :headwall:
Soitin heille, mutta puhelin paiskattiin korvaani. Nyt samaa viestiä puskee sähköpostista ja tekstiviesteinä ja uhataan ties millä.
Miten tällaisessa tilanteessa voi edetä?

voithan sanoa, että otat kissan sitten takaisin. jos on sovittu, että kauppahinta on tuo leikkauksen kustantaminen itse, niin ei heillä pitäisi olla mitään nurisemista siihen.

Ja minusta kyllä kuulostaa vähän, että nyt yritetään teitä rahastaa. Kissanpennun napatyrä ei välttämättä tarvitse leikkausta! Ja jos kerran vielä lisäksi vaaditaan muitakin kuluja maksettavaksi niin vähän haiskahtaa...
Aika törkeää toimintaa pennun ottajalta kun kerran vielä saaneet sen ilmaiseksi.
Minä itse varmaan ehdottaisin, että palauttaisivat pennun ja etsisin sitten sille paremman kodin :)

Puhelu päättyi siihen , kun ehdotinkin, että ottaisin pennun takaisin. Silloin tuli SLÄM!!!-korvalle.
Ajattelin, että voisin vaikka soittaa sinne paikkakunnan eläinlääkärille ja kertoa hioeman tilanteesta, kun hänetkin oli jo viesteissä nimetty. Mukavan oloinen pariskunta oli aluksi, mutta nyt sitten karu todellisuus paljastuikin. Yhdessä viestissä mainittiinkin, kuinka kissa oli teroittanut kysiä HEIDÄN nahkasohvaansa (ovh.1500€)

Sopimus oli suullinen ja paikalla oli useampi henkilö kuulemassa, kun asiasta sovittiin. Miten tässä tilanteessa tulisi toimia, kun vastapuoli ei tunnu järkevältä? Osa tekstiviesteistä on tullut ihan keskellä yötä : /

Minä varmaan laittaisin viestin että voivat palauttaa kissanpennun. Kuulostaa vähän siltä, että todennäköisesti jos palauttavat, yrittävät antaa jonkun laskun samalla kaikesta mitä kissa on tuhonnut ?! Mitäänhän ei sinun pidä korvata.
Voi olla, etteivät oikeasti tienneet minkälaisia kissat ovat... Jos jatkavat soittelut ja viestittelyä menee se kyllä jo häirinnän puolelle.

Inhottava tilanne, yritä jättää vaan vastaamatta. Ehkä kyllästyvät?

Yhteistyössä