kissan vointi rokotuksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko normaalia, että kissa on rokotuksen jälkeen erittäin väsynyt eikä ruoka maistu?
Aamulla sai ensimäisen rokotuksensa ja koko päivän on vain nukkunut, ruokaan ei ole koskenutkaan, eikä ole tainnut juodakaan. Kissanmaitokaan ei maistu, joka normaalisti on herkkua ja menee heti.

Silloin kun meidän kissa sai ekat rokotukset, niin oli aika väsynyt, huono ruokahaluinen ja vatsa meni löysälle muutamaksi päiväksi. Eläinlääkäri ei silloin puhunut mistään sivuvaikutuksista, mutta oletin noiden vaivojen johtuvan rokotteista.

Nuorilla kissoilla vissiin vähän yleisempää. Mun kissavanhukset sai yhtäkkiä yks vuosi hirveet flegmaattisuuskohtaukset ja ihan kuin olis takapää ollut puoliksi halvaantunut. Rokote oli kai muuttunut jotenkin. Sitä seuraavalla kerralla kissa meni niin huonoksi että jouduin viemään sen päivystykseen. Se makas vaan kippurassa ja kuolas. Kipulääke ja tippaletku auttoi. Ja siitä lähtien oon antanut vain rabiesrokotuksen vähän harvennetulla aikataululla.

ihan tavallinen maatiainen tämä on. 4kuinen pikkuinen. eläinlääkäri ei maininnut mitään jälkioireista, mutta mietin tuossa kun töistä tulin että ompas vaisu kissa.
jospa sille koittaisin vähän vettä ruiskia suuhun jos vaikka kuivaa?

Joo ainakin juomaan kisu pitäisi saada. Mut tosiaan mä kyl varmistaisin eläinlääkäriltä viel et onko normaalia ja missä kohtaa pitää huolestua jos ei juo/syö.

[QUOTE="a p";23097412]ihan tavallinen maatiainen tämä on. 4kuinen pikkuinen. eläinlääkäri ei maininnut mitään jälkioireista, mutta mietin tuossa kun töistä tulin että ompas vaisu kissa.
jospa sille koittaisin vähän vettä ruiskia suuhun jos vaikka kuivaa?[/QUOTE]

Voi auttaa, mutta rimpauta kuitenkin jollekin päivystävälle ja kerro huolesi niin se kertoo mitä merkkejä sun pitää seurailla ja kauan tommonen pikkukissa edes voi olla niin vähällä nesteellä. Se ei nimittäin ole kauaa ja ruiskulla juottaminen voi myös lisätä sen pahaa oloa. Jos on ihan kotikissa etkä matkusta tai käy näyttelyissä tai muuten ole kauheasti tekemisissä muitten kissojen kanssa niin älä ihmeessä ainakaan joka vuosi sitä nelosrokotetta (?) anna. Tai ollenkaan. Tai kokeile ainakin eri versiota ens kerralla.

kai se täytyy sitten päivystykseen soitella. toivottavasti ei nyt tarvitse ainakaan mihinkään lähteä, se on nimittäin just nyt aika mahdoton tehtävä. mies läks yövuoroon ja olen kahden pienen mahatautisen kanssa kotona :S

[QUOTE="a p";23097691]kai se täytyy sitten päivystykseen soitella. toivottavasti ei nyt tarvitse ainakaan mihinkään lähteä, se on nimittäin just nyt aika mahdoton tehtävä. mies läks yövuoroon ja olen kahden pienen mahatautisen kanssa kotona :S[/QUOTE]
Ei sillä varmaan ihan hengenhätää ole vielä hetkeen. Nuoret kissat voi reagoida helpommin ja olla vähän vaisuja pari päivää. Ilman että tarvii mihinkään viedä.

kävin rokotuttamassa juuri viimeviikolla samanikäisen pennun toista kertaa ja eläinlääkäri sanoi, että kissa voi olla seuraavan vuorokauden väsynyt eikä ruokakaan maistu välttämättä ja näin kävi. seuraavana aamuna oli kuppi tyhjä ja kissa normaali! eli ihan normaalia on!

ei kannata rokotuttaa kissoja jatkuvasti. Omani sai 4. kerralla allergisen reaktion, ja siitä on sitten seurannut kaikkea terveysongelmaa. On vaikea ruokkia, kun kalaöljyjäkään (puhdistettujakaan) ei voi antaa. Kalaöljyä on lähes kaikissa valmisruoissa. Joillekin lääkkeille on herkistynyt. MKissalla oli alkava krooninen munuaissairaus, jolla ei lääkärin mukaan ole merkitystä niillä munuaisarvoilla. No, rokotuksen jälkeen rokotusarvot huonontuneet 185 -> 230, joten kyllä saillä oli merkitystä! Kissa oli ainakin 5 päivää rokotuksen jälkeen ihan heikkona, ja senkin jälkeen viikkoja. Allerginen reaktio kannattaa saada pysäytettyä heti, eli lääkäriin.

Yhteistyössä