kissan korvatulehduksesta...???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vinci

Jäsen
29.11.2005
745
0
16
meiän kisulla varmaanki korvatulehdus kun ei punkiltakaan näytä....oon nyt täs kolme päivää putsannu korvaa vetridermin puhdistus aineella ja canofiten korvatipoilla kahdesti päivässä. Mitä luulette kauanko tämä kestää kun kaveri toi nuo lääkkeet ja sano että viikon kokeilen ja jos ei mee pois niin eläinlekurille.....
meneekö viikossa ohitse??
ja sit yksi tyhmä kysymys että kun siellä on mätää oikein että tulee ruskeeta ulos korvista niin tunkeeko noi aineet sen ulos sieltä ja estää uudestaan mätänemisen vai miten ne toimii?? putsaan joka kerta ruskeeta mönjää sen korvanlehdistä ja korvakäytävästä ja aina sitä tulee lisää....
elikkä te joiden kisuilla tulehduksia nii viittittex valasta tietämätöntä....
kiitos!!!
käyn ne täältä myöhemmin lukemassa.... =)

Kissalla voi olla hiivatulehdus korvissa ja punkkikin voi olla vaikka selkeää "kahvinporoa" ei näkyisikään. Mielestäni olisi parempi käydä näyttämässä eläinlääkärille, koska itse on vaikea saada korvia puhtaaksi syvemmältä ja kun syykään ei ole tiedossa. Syvällä korvassa kauan muhiva erite aiheuttaa helposti tulehduksen tai kuulovaurioita. Canofitea ei saa käyttää, jos tärykalvo on puhki.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 17:01 Sae kirjoitti:
Kissalla voi olla hiivatulehdus korvissa ja punkkikin voi olla vaikka selkeää "kahvinporoa" ei näkyisikään. Mielestäni olisi parempi käydä näyttämässä eläinlääkärille, koska itse on vaikea saada korvia puhtaaksi syvemmältä ja kun syykään ei ole tiedossa. Syvällä korvassa kauan muhiva erite aiheuttaa helposti tulehduksen tai kuulovaurioita. Canofitea ei saa käyttää, jos tärykalvo on puhki.

jeps...tiesin ton tärykalvojutun. no oon nyt jo kokeillut muutaman päivän joten se on melki sama jos kokeilen loppuviikkoon ja sit varaan ajan lekurille...
korva selkeesti "haisee" joten punkin tartunta se ei ole...mun mielestä ei sillon haise....
hiivaa se voi myös olla mutta luulisin sen kuitenki olevan tulehduksen koska kisu antaa aina päivä päivältä paremmin sen putsata ihan kuin ei olisi niin kipeä enää...
toki jos sitä ruskeeta tulee vielä pe aamuna niin soitan eläinlääkärille...
ajattelin tossa vaan että jos se aine onki se joka värjää sen korvan....sen takia kysyin et jos se näin tekee niin kuinka tiedän että se on parantunu...
vai pitäskö kokeilla päivisin pari kertaa vaan pumpulilla ottaa se ruskea pois joten jos sitä ei tule lisää niin sit se on sitä ainetta....???
jaaas täss sitä mietittävää!!!

kiitos sinulle vastauksesta!!!! =)

Hiiva voi haista. Muistaakseni sen hoitoon tarvitaan antibioottikuuri ja lisäksi noita samoja tippoja, mitä olet käyttänyt, kannattaa pirauttaa eläinlääkärille. :) Varsinaiset korvatulehdukset ovat aika harvinaisia kissoilla.

Jos kissalla on hiivaa, kannattaa tarkistaa myös ruokavaliota. Hiiva voi olla yksi allergiaoire.

Ehdottomasti eläin lääkärille!!
Itse vein kissan lääkäriin korvaongelmien takia, lääkäri katsomalla nopeasti korvaan sanoi että punkkeja.

Näitä punkkeja hoidettiin pari vuotta. välillä parempi välillä huonompi. Sitten rupesin miettimän kun toinen kissa ei saanut tartuntaa eikä kissat jotka oli hoidossa!

Lopulta veis espooseen kissani hoitoon ja korvatulehdushan siellä oli. eli täällä joku idiootti lääkäri joka ei ollut tutkinut kunnolla sanoi että punkkeja ja kissa kärsi pitkään.
Eli kannattaa viedä lääkärin tutkittavaksi vaikka kissa näyttäisi voivan paremmin. Siellä ne voi tutkia kunnolla ja kissankaan ei tarvitse kärsiä!!

Ehdottomasti eläin lääkärille!!
Itse vein kissan lääkäriin korvaongelmien takia, lääkäri katsomalla nopeasti korvaan sanoi että punkkeja.

Näitä punkkeja hoidettiin pari vuotta. välillä parempi välillä huonompi. Sitten rupesin miettimän kun toinen kissa ei saanut tartuntaa eikä kissat jotka oli hoidossa!

Lopulta veis espooseen kissani hoitoon ja korvatulehdushan siellä oli. eli täällä joku idiootti lääkäri joka ei ollut tutkinut kunnolla sanoi että punkkeja ja kissa kärsi pitkään.
Eli kannattaa viedä lääkärin tutkittavaksi vaikka kissa näyttäisi voivan paremmin. Siellä ne voi tutkia kunnolla ja kissankaan ei tarvitse kärsiä!!

Yhteistyössä