Kissakasvattajat hoi!! Tai muut asiasta tietäväiset... Sijoituskissasta kysymys.

• Viestiketjun aloittaja harkitsevainen
  • Ensimmäinen viesti
siehän sitoudut tekeen kaikki mitä paperilla on. jos laitetaan 10 nyttelyt 1v aika on niissä käytävä. kissa pentumaan kasvattajan tykö 2 viikkoa ennen pentumista ja vierotksee n12 viikkoon asti. reilut 3kk kissa pois kotoa.. pitkä aika.... uroskissan kohalla hieman eri kyllä..

oma on aina oma eikä tarvi totella tehä mitten pillin mukhaan. siotus kuulsotaa ja tntuu alussa "halvalle" vaihtoeholle mutta loppujen lpuksi olet kasvattajan sätkynukke...

a.p.
Niin siis olin vain kiinnostunut lähinnä yleisesti, että onko noissa soppareissa tuo näyttelyvelvoite... Ja voiko kasvattaja pakottaa myös ulkomaille? Kuulostaa aika kovalta tahdilta tuo 10, joten tuskin suomesta sellasta määrää näyttelyitä löytyy. Eli todellakin unohdan koko harkinnan, jos pitää ulkomaille asti lähteä kissaa roudaamaan. :(

"vieras"
itselläni on ollut poikakisu sijoituskissana (nykyään oma). kasvattaja käytti sitä näyttelyissä täällä suomessa että ulkomailla (itse en millään tavalla siihen osallistunut). astutuskeikatkin hoidettiin niin, että aina se naaraan omistaja haki kissani luokseen. ja jos minun olisi pitänyt kissaa lähteä esim. astutuksiin viemään, niin matkat olisi korvattu.

"vieras"
Näyttelymatkoista pitää sopia erikseen. Sinun ei todellakaan ole pakko raahata sijoituskissaa yhtään mihinkään . Yleinen käytäntö on, että kissa saa hyvän kodin ja kasvattaja vastaa näyttelymatkoista. Ole siis tarkkana, mihin laitat nimesi. Lue soppari rauhassa ensin kotonasi, nuku yön yli ja mieti mitä jäi mahdollisesti puuttumaan sopparista.

Minulla on yksi sijoituskissa, joka on ollut pelkästään iloni. Mihinkään muuhun en suostunut.

Yhteistyössä