KISSAIHMISET HUOMIO!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cat

Vieras
Antakaapa plussat ja miinukset miksi kaksi kissaa on parempi kuin yksi (ottaa siis).

Mä haluisin kaksi, mutta mies yhden.

Mun plussana kahdelle se että niistä on seuraa toisilleen ja on kisulle vain hyväksi...

Mies näkee miinuksena että - jos huutavat öisin ni huutaa kaksi!!!...menee hiekkaan, ruokaan ja mhs. lekurille kans kaksinverroin...tämä vähän "peikkona" kun edellinen kisu joutu syömään viimeisinä vuosina kalliita erikoisruokia ja jouduttiin juoksuttamaan lekurilla.

(No, mä muistutan ettei ollu ongelmana kuin viimevuosina kun sairasteli, oli 10vuotiaaksi täysin terve ja "helppo").

+ on se että niistä todellakin on seuraa toisilleen
- on se että kusen/paskan määrä lisääntyy paljon ja ruokaa menee enemmän ja ainakin meillä nuorempi herättää vanhemman usein keskellä yöllä riehumaan ja sitten ei nuku kukaan. Lääkäri laskut myös mutta on kaksi kissaa ihaniakin ainakin musta

Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan1968:
+ on se että niistä todellakin on seuraa toisilleen
- on se että kusen/paskan määrä lisääntyy paljon ja ruokaa menee enemmän ja ainakin meillä nuorempi herättää vanhemman usein keskellä yöllä riehumaan ja sitten ei nuku kukaan. Lääkäri laskut myös mutta on kaksi kissaa ihaniakin ainakin musta

Heh, eli mulla plussa ja miehellä - pitää paikkansa...ei kyllä auttanu pähkäilyjä ;)

Meillä toinen kissa vähän rauhottu kun saa telkuta toisen kanssa, niin ei sit tarvii juosta yksinään sekopäisenä pitkin kämppää.. :laugh:
Ruokaa ja hiekkaa tosiaan menee enemmän, mut se nyt onkin aika loogista..
Miinuksena, meidän nuoremmalla kisulla on virtsakiteitä ja syö raksuja mitkä maksaa päälle 10? kilo ja se vähän kirpasee..
Ja sit tästä et rupeeko se toinenki huutaa yöllä jos toinen, niin meillä tää isompi käy huitasemassa ohtaan pienempää jos liikaa hänen mielestään riehuu niin loppuu se :D Samoin tekee jos se raapii ovee tai jotain.. Et sinällään ihan jees :D

Meille otettiin aikanaan (lähes 18v sitten) kaksi kissan pentua, jotta niistä olisi seuraa toisilleen - etenkin silloin kun me itse olemme poissa kotoa. Yksinäinen kissa kun tuppaa keksimään itse viihdykettä itselleen (kaverin kissa repi yksin ollessaan mm. kaksi sohvakalustoa ja lukuisia mattoja - tuhoaminen loppui heti kun sai leikkikaverikseen toisen kissan). Yksinäinen kissa maukuu koska kaipaa seuraa. Mutta tietenkin ruokaa ja hiekkaa menee tuplasti.

Kun meillä tuossa 5v sitten toinen kisuista kuoli, otettiin heti kaksi kissaa lisää. :) Sai kissa vanhus seuraa ja kun tuon vanhuksen päivät ovat luetut, niin nuorimmista on taas seuraa toisilleen. :) Meillä kissat ovat ihan maalaiskissoja, olleet perusterveitä ja eläinlääkärillä on käyty vain rokotuksissa.

Minun mielestä pelkästään se seikka, että kissalla on lajitoveri, riittää yksistään kumoamaan kaikki miinukset, mitä (jonkun mielestä, esim. miehesi) kahden kissan ottamisesta voi seurata :-)

Yhteistyössä