Kissa tuli taloon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mjauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mjauku

Vieras
Meille tuli eilen kissa. 3vuotias leikattu narttu. Tänne tulostaan asti kissan on lymynnyt joko sohvan alla tai makoilee vessassa lavuaarissa. Antaa kyllä silitellä ja kehrääkin välillä. Käy rohkeasti syömässä ja nuuskii välillä asuntoa, mutta palaa taas sohvan alle tai muuhun lymypaikkaansa.
Liekkö tämä normaalia uuteen kotiin tullessa vai onko kissa vaan hyvin arka luonteeltaan ettei tuon enempää sosiaalinen ole? Ja jos uudesta kodista johtuisi niin kauanko mahtaa kestää että kotiutuu? Olen yhden ihmisen rauhallinen talous joten ei pitäisi olla kiinni mekkalasta tai liiasta härkkimisestä että piiloutuu.
Meille kun vakuuteltiin kissan olevan oiken sylivauva. Kertaakaan ei ole syliin tullut eikä olla sen enempi kokeiltukaan ettei ahdistuisi jos ei sitten sylissä tykkääkkään olla..

Olet yhden ihmisen talous mutta silti kirjoitat että MEILLE kun vakuuteltiin kissan olevan oiken sylivauva. Kertaakaan ei ole syliin tullut EIKÄ OLLA SEN ENEMPÄÄ KOKEILTUKAAN ettei ahdistuisi jos ei sitten sylissä tykkääkkään olla..

Niin että yksin vai kaksin?

Anna pikkiiselle aikaa.Houkuttele leikkimään ja käy juttelemassa,kyllä se siitä.En vielä huolestuisi.Haluaa varmasn ensin rauhassa itse kattella paikkoja,vanha kotikin vielä varmasti mielessä ja hiukan ikävöi.

Olen myös ihmetellyt kun hiekkalaatikkoon ei mitään ilmesty. Hiekkana on valkoista kristalli hiekkaa jonka sai mukaan entisestä kodista. Kerran todistettavasti kuulin kissan kahisevan hiekkalaatikossaan, mutta mitään kekoja en sieltä löytänyt. Kristalli hiekka ilmeisesti imee sitten hyvin pissan, mutta voiko kissa pantata pökäleitään kovinkin pitkään? On kuitenkin syönyt pari pussillista märkäruokaa ja raksuja päälle. Nurkistakaan en jätöksiä ole löytänyt.

Tuntuu typerälle tällaisia kysellä, mutta huolestuttaa onko uudella tulokkaalla kaikki kunnossa kun on niin syrjäänvetäytyvä.

Kissa on jo 3 vuotta ja tottunut entiseen kotiinsa ja tuoksuihin, että voi hyvin viedä viikonkin tottumiseen. (enemmänkin) Kunhan antaa rauhassa tutkia paikkoja ja :) plussaa että on ruokahalu tallella!
Koittakaa myös vähän leikittää. Leikki luo syvän siteen kissan ja ihmisen välillle.. Kissan kanssa pitäisi n.20min päivässä leikkiä , jos on ainut kissa talossa.

Olen ottanut pari aikuista kissaa kotiini, joista toisella vei pari viikkoa tottua kotiiimme. Se oli piilossa monta päivää sohvan alla ja kirjahyllyssä ja pikku hiljaa oivalsi, ettei tässä mitään hätää ole. Toinen kissa lymysi yhden päivän saunan lauteiden alla ja sen jälkeen reipastui.

Anna kissasi olla rauhassa ja tottua ääniin, hajuihin jne. Kyllä se siitä tokeentuu.

Jos olet herkkäluontoinen ihminen huomaat kissassa muutoksia vielä vuodenkin päästä. Enemmän sellaisia keksinäiseen luottamukseen pohjaavia, jolloin kissa voi osoittaa lisää kiintymistä. Minulla toinen kissa on niin kiinni minussa, että sillä menee elämä piloille ollessani pari päivää pois. Se on niin moneen kertaan hylätty ja kotia vaihdettu, että vei kauan aikaa ennen kuin siitä tuli sylikissa.

On ihan normaalia että kissa aluksi viettää aikansa piilossa ja pikku hiljaa alkaa tutustumaan teihin ja uuteen kotiinsa. Olkaa kärsivällisiä ja antakaa kissan lähestyä teitä niin saatte siitä varmasti sen sylivauvan. Kissat on muutenkin sellasia et haluavat itse päättää hellimishetkensä. Harva syliin nostettu kissa viihtyy siinä. Itse viehdyin juuri tuohon itsenäiseen ja mysteeriseen luonteeseen. Kissat eivät ole itsestäänselviä otuksia.

Mahtaakohan kotiutuminen ottaa takapakkia tulevan viikonlopun lapsenvahti keikasta? Minulle tulee yksi alakoulun juuri aloittanut tyttö luokseni viikonlopuksi. Vai kannattaako "samoilla tulilla" tutustuttaa jo että luonani sukulaistyttö käy usein?

kissoja on erillaisia yksi pentu lymyili kuukauden sohvien alla! kävi syömässä, ei pahemmin antanut silitelläkkään. katsoin vaan että käy laatikolla(oli opetettu) ja syö ja juo. kuukauden jälkeen uteliauusuus voitti ja mukava kissa tuo on nykyäänkin

[QUOTE="hmmm";28498165]Olet yhden ihmisen talous mutta silti kirjoitat että MEILLE kun vakuuteltiin kissan olevan oiken sylivauva. Kertaakaan ei ole syliin tullut EIKÄ OLLA SEN ENEMPÄÄ KOKEILTUKAAN ettei ahdistuisi jos ei sitten sylissä tykkääkkään olla..

Niin että yksin vai kaksin?[/QUOTE]

Kissalle ja ap:lle siis vakuuteltiin.

Mahtaakohan kotiutuminen ottaa takapakkia tulevan viikonlopun lapsenvahti keikasta? Minulle tulee yksi alakoulun juuri aloittanut tyttö luokseni viikonlopuksi. Vai kannattaako "samoilla tulilla" tutustuttaa jo että luonani sukulaistyttö käy usein?
Tottakai tyttö voi luoksesi tulla, kyllä se kissa siitä piristyy kunhan ensin kotiutuu. Anna sen rauhassa katsella ja kuulostella, kyllä se sieltä lymypaikasta vielä esiin tulee. Kun kissa huomaa että on rauhallista ja turvallista niin kyllä se uteliaisuus lopulta voittaa.