Kissa "tohtorit" lukaskaa jos olis hajua..

MömmönPaluu

Jäsen
18.09.2008
181
0
16
siis eli olen saamassa huomenna toisen vauvan(kissa siis)
sillä on kaulan alueella karvat lähtenyt ja raapii..
aika utopista kysellä näin mutta olisko toi pennulla stressiä?mikäs se toinen oli mikä tuli mieleen miks vois raapia pentu,no en muista..
Vinkkailkaa miks kissa noin vois raapia itteensä?

Harmittaa kun tuo kissa oli terve kun käytiin kattoon ja pentueesta muilla ei ole mitään.
Meinasivat et täyshinta maksaa siltikin vaikka itelle jää eläinlääkäri(jos on sellaista mikä ei tosiaan parane)
tuli hieman tappelua tuosta maksusta koska ilmeisesti sille tulisi kuulakalloon jos en ota..harmittaa tuollaiset "rahastajat" tavallaan kun kissa ei kuitenkaan ole rotu vaan "seka"..

Allergia aika usein oireilee kutinana kaulan tai pään alueella. Tai sienitulehdus aiheuttaa karvattomia läikkiä, minkä hoitamisessa on aika kova homma ja voi tarttua myös muihin saman talouden lemmikeihin - ihmisiin tarttumisesta en ole varma?
Jos mitään vastaavaa fyysistä juttua ei löydy, voi syynä joskus olla stressikin, mutta ensin kyllä selvittäisin noita fyysisiä syitä ennen kuin kuittaisin asian stressinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ket:
Allergia aika usein oireilee kutinana kaulan tai pään alueella. Tai sienitulehdus aiheuttaa karvattomia läikkiä, minkä hoitamisessa on aika kova homma ja voi tarttua myös muihin saman talouden lemmikeihin - ihmisiin tarttumisesta en ole varma?
Jos mitään vastaavaa fyysistä juttua ei löydy, voi syynä joskus olla stressikin, mutta ensin kyllä selvittäisin noita fyysisiä syitä ennen kuin kuittaisin asian stressinä.

eli vaatii jotain eläinlääkäri juttua?
muilla pennuilla ei ole mitään eikä emolla,tuolla yhdellä vaan ollut jo 2 viikko yli..oisko siinä ajassa jo tarttunut?

Stressiä voi varmaan olla tai vaikkapa allergiaa jollekin. Vaikeaa arvata ja kannattaa lääkäriillä käyttää, koska inhottava vaivahan tuollainen kutina on. Tuskin mitään parantumatonta.

Stressi voi olla huono asia - kissasta voi jäädä esim. iäkseen arka/ käytöshäiriöinen, jos ensikuukaudet on ollut hermoille käyviä :/
Ihottuma voi olla myös allergiaa, punkkeja, kapia, sienitulehdusta...

Älkää missään nimessä maksako täyttä hintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jlj:
Stressiä voi varmaan olla tai vaikkapa allergiaa jollekin. Vaikeaa arvata ja kannattaa lääkäriillä käyttää, koska inhottava vaivahan tuollainen kutina on. Tuskin mitään parantumatonta.

meinasin et käytän ensviikolla.nyt vain odottaa et näkee sen pennun,viitsinyt olla ottamatta sitä kuitenkaan kun oli muuten niin :heart: ja uskon kanssa et se paranee siittä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Stressi voi olla huono asia - kissasta voi jäädä esim. iäkseen arka/ käytöshäiriöinen, jos ensikuukaudet on ollut hermoille käyviä :/
Ihottuma voi olla myös allergiaa, punkkeja, kapia, sienitulehdusta...

oisko noi mitä luettelit jo tässä vaiheessa tarttunut muihin pentuihin?

juu tässä on vähän kinastelua kun en suostu täyttä maksamaan ja he eivät suostu eläinlääkärissä käyttämään.Sanoinkin vähän törkeästi että kannattaa pitää se kissa 4 seinän sisällä ettei kuksi tuolla,kun rahan ottavat sen takia että tietää kissan menevän hyvään kotiin ja jos en ota niin sille tulee kuulakalloon et :whistle: sanoinkin tuossa että hyvä se on koti sitten niilläkin..kuitenin haluan ottaa tuon vaikka on kipeä enkä antaa lahdata jos tuon voi hoitaa pois,toivon mukaan.

Vaikuttaapa todella oudolta "kasvattajalta", moneen junaan näyttää meitäkin olevan. Kyllä minä siihen pieneen hintaan mitä maatiaspennuista olen pyytämässä, olen niitä tarvittaessa käyttänyt eläinlääkärillä. On myös rokotettu, kahdestikin. Sun ei tosiaankaan kannata maksaa sitä mitä pyytävät, mutta ihana jos otat kissan kuitenkin vaikka ei olekaan ihan terve. :)

Tuossa sun tapauksessa kasvattajalla ei eläimen etu näytä olevan ensi sijalla. Mutta kun niitä ei ole ilmeisesti rokotettukaan, niin samalla käynnillähän sitten voi tuota ihottumaa tms. hoitaa. Toivottavasti on vaan stressistä johtuvaa joka poistuisi kun pääsee uuteen, turvalliseen kotiin.

että mielummin kuulaa kalloon jos hinnasta ei päästä soppariin? mä maksaisin tayden hinnan ja hoitaisin kuntoon. Jos ei oo varaa ensimetreillä lekuriin ja kissan hankkiminen jää tuollaisiin syihin niin...

Juu todelloa outo kasvattaja, ei liene ihan asiallinen kun uhkailee noilla kuula kalloon- jutuilla. Luultavasti kissan elinolot on sellaiset, että stressistä kärsii ja oireet todellakin johtuu siitä, mutta jos kissan otat, varaudu siihen, ettei se ehkä koskaan 100% luota/ säikkyy vieraita/ pissailee sopimattomiin paikkoihin ym.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

että mielummin kuulaa kalloon jos hinnasta ei päästä soppariin? mä maksaisin tayden hinnan ja hoitaisin kuntoon. Jos ei oo varaa ensimetreillä lekuriin ja kissan hankkiminen jää tuollaisiin syihin niin...

No olenko mä sanonut jotain sellaista??

että mielummin kuulaa kalloon jos hinnasta ei päästä soppariin?

Allergia tai stressi, tulee nyt ensimmäisenä mieleen..

*muoks* niin kannattaisi ainakin ensin kokeilla eläinkaupasta saatavia ruokia, joissa ei esim viljoja, ne ovat yleisesti allergiaa aiheuttavia..

siis mä olen viemässä noi joka tapauksessa eläinlääkäriin siruja sun muita varten.nyt periaate vähän mulla tässä vastassa koska joko kissa kuolee jos en maksa koko rahaa,kuitenkin sairastui ennen luovutus ikää ja on nyt joku 13 viikkoinen niin eivät ole hoitaneet kuntoon..niin jotta se tota maksua vastaan mulla vähän sotii :snotty:

Lue aloituksesta tuli hieman tappelua tuosta maksusta koska ilmeisesti sille tulisi kuulakalloon jos en ota. niin mitäs tuosta muuta seuraa jos ei maksa täyttä hintaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Allergia tai stressi, tulee nyt ensimmäisenä mieleen..

*muoks* niin kannattaisi ainakin ensin kokeilla eläinkaupasta saatavia ruokia, joissa ei esim viljoja, ne ovat yleisesti allergiaa aiheuttavia..
ok Kiitos tuosta.
Onko pennuille olemassa niitä "päätorvia" ihan liikkeessä vai saako semmoisen ite tehtyä?
meinasin et estäis sitä lisäraapimista semmoinen varmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja MömmönPaluu:

siis mä olen viemässä noi joka tapauksessa eläinlääkäriin siruja sun muita varten.nyt periaate vähän mulla tässä vastassa koska joko kissa kuolee jos en maksa koko rahaa,kuitenkin sairastui ennen luovutus ikää ja on nyt joku 13 viikkoinen niin eivät ole hoitaneet kuntoon..niin jotta se tota maksua vastaan mulla vähän sotii :snotty:

Täähän on ihan kuin kopio jostain itärajan takaa; myydän elukoita torilla huonoissa oloissa ja hyväuskoiset säälivät ihmiset ostaa ne. Tällähän nimenomaan ruokitaan tätä ilmiötä, koska härskit kauppiaat tietävät, että ns. kunnon eläinrakkaat pelastavat ne kurjista oloista oli hinta mikä hyvänsä.
Itse jättäisin kaupan tekemättä tai reilu hinnan alennus. Se on ainut keino saada trokarit kuriin!

Lue aloituksesta tuli hieman tappelua tuosta maksusta koska ilmeisesti sille tulisi kuulakalloon jos en ota. niin mitäs tuosta muuta seuraa jos ei maksa täyttä hintaa?

Just nimenomaan tällä ne eläintrokarit uhkaa ja tehtailee pennuilla, hyvinvoinnista viis!

Alkuperäinen kirjoittaja MömmönPaluu:

Täähän on ihan kuin kopio jostain itärajan takaa; myydän elukoita torilla huonoissa oloissa ja hyväuskoiset säälivät ihmiset ostaa ne. Tällähän nimenomaan ruokitaan tätä ilmiötä, koska härskit kauppiaat tietävät, että ns. kunnon eläinrakkaat pelastavat ne kurjista oloista oli hinta mikä hyvänsä.
Itse jättäisin kaupan tekemättä tai reilu hinnan alennus. Se on ainut keino saada trokarit kuriin!

Nuo "myyjät" ovat 2 lapsen pariskunta,nuoria semmoisia.
Kissa oli päässyt "vahinko" reissulle minkä seurauksena pennut.
saa nyt nähdä kun nähdään myyjien kanssa et mikä ratkasu tähän tulee.en kuitenkaan tahdo et tolle tuon takia vedetään se kuulakalloon :/

Uusimmat

Yhteistyössä