kissa söi leveähköä kuminauhaa noin puolet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en huomannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todennäköisesti se oksentaa sen vielä tämän päivän aikana ulos. Kannattaa seurata kissan kakallakäyntiä jos oksennusta ei tule, ja jos ei meinaa tulla tavaraa sieltä toisesta päästäkään, niin voit alkaa syöttää parafiiniöljyä suolitukoksen mahdollisuuden minimoimiseksi.

Soita nyt ell. He neuvovat, mitä tehdä. Itse en tunne kissoja, joten en uskalla koirakokemuksella alkaa arvuutella, mitä voisit tehdä. Soittaisin kyllä ell HETI vaikka päivystävään numeroon..

oma kissa oksenti ensimmäisien ulkonakäymisien jälkeen kuminauhaa, tupakantumppia, hamastikun, ampiaisen ja paljon muuta mikä ei ole ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25528998:
oma kissa oksenti ensimmäisien ulkonakäymisien jälkeen kuminauhaa, tupakantumppia, hamastikun, ampiaisen ja paljon muuta mikä ei ole ruokaa.

sitä vaan meinasin että ei välttämättä niin vaarallista.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25528999:
sitä vaan meinasin että ei välttämättä niin vaarallista.

Juu meilläkin syö yksi kissa hiuslenkkejä, vaahtomuovia ja ilmapalloja jos silmä välttää. En tiedä mikä niissä sitä niin kiinnostaa. Vaikka ruokaa saa ihan tarpeeksi joten nälkäänsä tuskin syö. Eikä ole siihen kuollut näiden neljän viime vuoden aikana.

ei se kissa siihen kuole eikä edes sairastu, tai jos sairastuu niin kerkiät sen huomaamaan huomennakin. ei sitä tarvii vahtia koko yötä.

Viimeksi muokattu:
Kannattaa toki soittaa eläinlääkärille ja varmistaa häneltä toimintaohjeet. En itse juuri kissoista tiedä, mutta omalle kissan kokoiselle koiralleni (7kg) alan heti antamaan ruuan mukana parafiiniöljyä, jos se on syönyt vierasesineitä. Sitten vaan seurataan ulostamista. Jos eläin lakkaa ulostamasta, sillä voi olla suolitukos ja tällöin tulee välittömästi soittaa eläinlääkäriin, koska suolitukos on vaarallinen ja voi vaatia jopa leikkauksen. Parafiiniöljy liukastaa esineen matkaa suolistossa, mutta sitä ei saa jatkuvasti syöttää, sillä estää ravintoaineiden imeytymisen. Varmista apteekista, saako parafiiniöljyä antaa kissoille, kun siitä ei tosiaan itse ole tarvinnut koiranomistajana ottaa selvää..

Tuli muuten mieleen, että kuminauhahan on aika "tahmeaa" materiaalia, eli olisi kyllä tosiaan varmaan hyvä, jos suolistoa jollain liukastaisi, ettei nauha tartu matkalle...

kissa ei nuole niinkuin ennen ja nyt taas nukkuu,vaik yleensä tullu tähän aikaan mun kaa keittiöön,pitää keittää sen herkku ruokaa eli seitä ja kattoo miten reagoi

Miksi et eilen päivällä jo soittanu ELL ja kkysyny asiasta?

Mä en käsitä ihmisiä jotka ottaa elukoita eikä sit vaivaudu sen vertaa et ottais selvää asioista ammattihenkilöiltä kun ongelma tulee eteen, varsinki ku kyse on eläimen terveydestä.

Yhteistyössä