Kissa pääsi karkuteille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Meidän 1v tyttökissa, joka siis on ollut sisäkissana pääsi eilen aamulla livahtamaan ulos. Kissalla sattuu juuri olemaan kiima, eli taitaa olla lähtenyt kollien perään. Aletaan vaan olemaan koko perhe huolissaan. Ollaan nyt kaksi päivää etsitty lähi metsät ja kaikki lähistöt. Pelottaa, että on joutunut jonkin eläimen kynsiin. Teidenkään reunoilla ei ole näkynyt. Kuinkahan pitkälle leikkaamaton kissa voi lähteä? Ja kuinka kauan kissa voi olla omilla teillään, että säilyy hyvässä kunnossa??
Olin jo varaamassa sterilisaatioon aikaan, kunhan kiima loppuu. Voi tietysti olla jo liian myöhästä vaikka, kissa palaisi.. :(

Eläimillekin voi tehdä abortteja. Ja koska kyseessä on kuitenkin kissa, niin suosittelen tekemään oikeasti sen ja leikkauttamaankin saman tien kohtu pois. Kissoja on muutenkin ihan liikaa.

Eläimillekin voi tehdä abortteja. Ja koska kyseessä on kuitenkin kissa, niin suosittelen tekemään oikeasti sen ja leikkauttamaankin saman tien kohtu pois. Kissoja on muutenkin ihan liikaa.

Tässä tapauksessa olisin vaan kiitollinen, että kissamme tulisi kotiin. Vaikka sitten jo odottaisikin pentuja. Pelkään vaan, että ei tulla enään näkemään kissaamme :(

Meidän leikattu kolli karkasi tuossa alkuvuodesta, sisäkissa myös, muutaman vuoden ikäinen. Kolme päivää oli hukassa, sitten vaan yks aamu istui ulko-oven takana. Oli aika likainen ja haisi tunkkaiselta ja hirvittävän väsynyt, nälkäinen ja janoinen. Luulen, että oli jäänyt lukkojen taakse jonkun liiteriin, tms.
Oletteko kyselleet naapurustosta? Itse silloin jaoin kuvallisia katoamisilmoituksia kaikkien naapureiden postilaatikoihin, laitoin ilmoituksen facebookiin, ilmoitin karkurit-sivustolle nettiin...
Kiimainen kissa voi hyvinkin olla muutaman päivän reissussa, toivottavasti kuitenkin kotiutuu pian ja on kunnossa!

Jos on noin vähän aikaa ollut poissa, luultavasti tulee kotiin muutaman päivän päästä ja on sitten tiineenä.
Vie se heti eläinlääkärille, ettei tulisi pentuja.
Mä olen tehnyt eläinsuojelutyötä. En haluaisi että yhdellekään kissalle tulisi vahinkopentuja, joita sitten ehkä annetaan/ myydään kelle hyvänsä.
En tarkoita välttämättä sinua, sillä vastuuttomuudella. Mutta jos kissalla teetetään pentuja se olisi pitänyt madottaa jo ennen astutusta, että pennuista tulisi terveitä.

Meillä kissa oli kovilla talvipakkasilla (-30) karussa 5 viikkoa. Joku oli siitä selvästi pitänyt huolta, mutta hoikka poika se silti oli kun kotiin tuli....

Miksei koko kesääkin katti pärjäisi näillä keleillä? Kysykää löytöeläintalosta?

Yhteistyössä