Kissa ja lapset ja muutakin kissoista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tiedän oman mieheni lisäksi yhden toisenkin MIEHEN, joka lässyttää kissoille :D ollaan mukamas niin äijiä ja sit heti alkaa lässytys. Miehen kaveri aina kun tulee meille alkaa heti lässyttää noille kissoille, ei varmaan ite ees huomaa sitä ja mulla on niin pirun hauskaa :laugh: ei mukamas kissaa halua ikinä, mut niin ois viimekskin ottanut ton meidän pikkusen mukaan jos oisin sen syliin lykännyt ja sanonut et vie kotiis se :D

Mun mies lässyttää meidän kissoille :D Se myös puhuu niistä kavereilleen ja esittelee mm. Niiden oppimia temppuja ja muuta turhanpäiväistä. Kyllä miehetkin saa olla ylpeitä kissaihmisiä :)

Et varmaan annakaan, mutta lapsi saattaa tehdä niin silti.
Ennen kuin otat kissan, mieti, tulisiko se teille vain olosuhteiden pakosta, vai yhdeksi perheenjäseneksi. Kissa saattaa sopeutua asumaan teillä, tai sitten se ei ehkä sopeudukaan. Se että joku toinen kissa on tottunut lujaa soitettuun musiikkiin, ei tarkoita että joku toinenkin tottuisi, varsinkin jos kyseessä on aikuinen, rauhalliseen menoon tottunut kissa.
Kissat on kivoja ja yllättävän fiksuja, ja yleensä ne sopeutuu hyvin :) Mutta on niitäkin tapauksia jotka stressaantuvat jo kodin vaihdosta, siihen lasten melu päälle onkin vaan plussaa... Tai siis lisää miinusta tässä tapauksessa.
Olen kissarakas, mutta älä ymmärrä väärin, tykkään myös lapsista (yleensä) ;)

Kyseessä on siis tuttu kissa ja nimenomaan toi kissa on tottunu lujaa soitettuun musiikkiin. Vanhin lapsi (16) asuu kissan kans samas kämpäs, mä nään kissan kaks kertaa viikos, toiseksi vanhin lapsikin näkee kissaa 1-2 kertaa viikos. Joten kissa on jo osaan meistä tutustunut ja me siihen. Siksi en kestäkään ajatusta että se pökättäis ties mihin. Koska olen jo kiintynyt tähän kissaan.

Kissalla on heiluriovellinen hiekkalaatikko jo olemassa. Mä ostin sille semmosen ja oon ostanut sille myös kunnolliset hiekat. Toi kissa oppi muuten heti menemään sinne laatikkoon, oli sielä jo ennenku kerkesin hiekat laittaa :laugh:

Monta sataa olet saanut säästettyä kissan "hätärahastoon", eli niitä tilanteita varten, kun kissa pitää syystä tai toisesta viedä lääkäriin? Eläinlääkärit ovat kalliita, eikä niistä saa laskua mukaansa.

[QUOTE="vieras.";29508751]Monta sataa olet saanut säästettyä kissan "hätärahastoon", eli niitä tilanteita varten, kun kissa pitää syystä tai toisesta viedä lääkäriin? Eläinlääkärit ovat kalliita, eikä niistä saa laskua mukaansa.[/QUOTE]

No en yhtään. Ja tiedän ton kyllä, hätätilanteessa pystyn lainaamaan.

Sitä paitsi kerran menin kissan kans lääkäriin ja pyysin laskun vasta siinä vaihees ku tuli maksun aika niin sellasen sain. Ei se lekuri siitä tykänny mutta pakkohan sen oli lasku kirjottaa jos rahansa halus.

Niin ja kun kissan todennäköinen muu sijoituspaikka olis opiskelijakämppä niin tuskin sielä pääsis lääkäriin ollenkaan. Puhumattakaan siitä että nykyiselläkään omistajalla ei ole varaa ostaa kunnon hiekkaa, kissalle ostetaan halvinta mahdollista ruokaa ja märkäruokaa ei saa riittävästi.
Mä oon ostanut sille hiekat ja vieny aina välillä ruokaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
sopeutuvat tosi hyvin toisiinsa. toki lapset pitää opettaa siihen, että kissaa ei kiusata. että sitä ei revitä karvoista ja hännästä, vaan sitä hoivataan ja silitellään. kissat on kuitenkin aika säyseitä, eivät pienistä hätkähdä.
kissaa ei saa ottaa ennen kuin se on täyttänyt 12 viikkoa. hiekkavadilla oppivat käymään yleensä hyvin, mutta se pitää sitten pitää aina puhtaana, muuten voi käydä niin, että kissa alkaa tekemään tarpeensa muualle. kissa pitää madottaa säännöllisesti 2-4 kertaa vuodessa. riippuu käykö kissa ulkona vai ei. sanotaan, että kissalle ei saisi antaa maitoa, mutta meillä kyllä kissat on syöneet aina maitoa, ilman mitään ongelmia. vettä pitää olla aina tarjolla. jos ei meinaa teettää kissalla pentuja, niin se kannattaa leikkauttaa. narttu puolivuotiaana ja kolli 8 kk-1 vuosi iässä. meillä kissoille on tarjolla aina kuivamuonaa, ja kerran päivässä jotain lihaa tai kalaa, kanaa yms. kissa kannattaa myös rokotuttaa

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29508774:
sopeutuvat tosi hyvin toisiinsa. toki lapset pitää opettaa siihen, että kissaa ei kiusata. että sitä ei revitä karvoista ja hännästä, vaan sitä hoivataan ja silitellään. kissat on kuitenkin aika säyseitä, eivät pienistä hätkähdä.
kissaa ei saa ottaa ennen kuin se on täyttänyt 12 viikkoa. hiekkavadilla oppivat käymään yleensä hyvin, mutta se pitää sitten pitää aina puhtaana, muuten voi käydä niin, että kissa alkaa tekemään tarpeensa muualle. kissa pitää madottaa säännöllisesti 2-4 kertaa vuodessa. riippuu käykö kissa ulkona vai ei. sanotaan, että kissalle ei saisi antaa maitoa, mutta meillä kyllä kissat on syöneet aina maitoa, ilman mitään ongelmia. vettä pitää olla aina tarjolla. jos ei meinaa teettää kissalla pentuja, niin se kannattaa leikkauttaa. narttu puolivuotiaana ja kolli 8 kk-1 vuosi iässä. meillä kissoille on tarjolla aina kuivamuonaa, ja kerran päivässä jotain lihaa tai kalaa, kanaa yms. kissa kannattaa myös rokotuttaa

Joo, viimeksi sunnuntaina ku vein likan kämpille niin kissan laatikos oli kolmet paskat ja pari kusipaakkua. Laatikon vieres oli sitte kahdet paskat. Siivosin laatikon ja kissa puikkas heti paskalle.

Joo, viimeksi sunnuntaina ku vein likan kämpille niin kissan laatikos oli kolmet paskat ja pari kusipaakkua. Laatikon vieres oli sitte kahdet paskat. Siivosin laatikon ja kissa puikkas heti paskalle.
sitten voi olla myös niin, että se ei hyväksy muuta hiekkaa kuin sitä mitä on alunperinkin käytetty. meillä on puupelletti ollut hyvä ja toimiva, mutta ystävän ja monen muun kissat ei suostu siihen ollenkaan. nyt ostin sitten paakkuuntuvaa valkoista kissanhiekkaa, kun pellettiä ei kaupassa sattunut olemaan, hyvin senkin näkyvät kelpuuttavan

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29508784:
sitten voi olla myös niin, että se ei hyväksy muuta hiekkaa kuin sitä mitä on alunperinkin käytetty. meillä on puupelletti ollut hyvä ja toimiva, mutta ystävän ja monen muun kissat ei suostu siihen ollenkaan. nyt ostin sitten paakkuuntuvaa valkoista kissanhiekkaa, kun pellettiä ei kaupassa sattunut olemaan, hyvin senkin näkyvät kelpuuttavan

Sillä oli alunperin jotain kaupan sellasta isorakeista hiekkaa. Ei sitonut hajuja yhtään ja kissakaan ei siitä tykännyt kun ei peitellyt paskojaan, laatikon vieres kaaputti kyllä. Mä ostin sille eläinkaupasta mikrohiekkaa, kissa selkeesti tykkäs siitä ja alko peitellä jätöksensäkin.

Oletko ottamassa jonkun toisen aikuisen kissan? Olisin muutoin suositellut harkitsemaan rotukissaa, rauhallista sellaista, jolla on pitkä pinna lasten suhteen.

Minulla on ollut maatiaisia ja rotukissoja, joten ero on tuntuva. Olin vannoutunut maatiaiskissojen ystävä, mutta pelastettuani yhden rotukissan kurjalta kohtalolta, piti käsityksiä muuttaa ja nyt suosittelen niitä muillekin. Otn nimittäin kaksi rotukissaa lisää , yhtä lailla hylättyjä ja maksoin vain sen pakollisen 50 euroa mitä pitääkin kissasta kuin kissasta.Ja niitä helpompia kissoja saa hakea- Eivät liho, ovat seurallisia, niillä on monen sukupolven edestä tottumusta elää ihmisen kanssa sovussa, eivätkä pure saati hyökkäilisi ihmisiä päin- ei edes leikillään.

Alkuperäinen kirjoittaja asdlkaölsdk;29508871:
Oletko ottamassa jonkun toisen aikuisen kissan? Olisin muutoin suositellut harkitsemaan rotukissaa, rauhallista sellaista, jolla on pitkä pinna lasten suhteen.

Minulla on ollut maatiaisia ja rotukissoja, joten ero on tuntuva. Olin vannoutunut maatiaiskissojen ystävä, mutta pelastettuani yhden rotukissan kurjalta kohtalolta, piti käsityksiä muuttaa ja nyt suosittelen niitä muillekin. Otn nimittäin kaksi rotukissaa lisää , yhtä lailla hylättyjä ja maksoin vain sen pakollisen 50 euroa mitä pitääkin kissasta kuin kissasta.Ja niitä helpompia kissoja saa hakea- Eivät liho, ovat seurallisia, niillä on monen sukupolven edestä tottumusta elää ihmisen kanssa sovussa, eivätkä pure saati hyökkäilisi ihmisiä päin- ei edes leikillään.

Olen ottamassa tyttären kämppäkaverin kissan, kun hän todennäköisesti joutuu luopua siitä. Muuten en ihan vielä olisi kissaa ottanut.

[QUOTE="vieras.";29508751]Monta sataa olet saanut säästettyä kissan "hätärahastoon", eli niitä tilanteita varten, kun kissa pitää syystä tai toisesta viedä lääkäriin? Eläinlääkärit ovat kalliita, eikä niistä saa laskua mukaansa.[/QUOTE]

Riippuu eläinlääkäristä.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29510246:
Mulla on kyllä kokemusta näistä, ei itseä naurata ollenkaan.

Mä siis tunnen tämän kissan jo. Voi tietty olla että se muuttuu dramaattisesti (mahdollisen) meille tulon jälkeen mutta en oikein usko. Ja mulla on nuorena ollut kaksi kissaa. Ettei ne nyt ihan outoja otuksia mulle oo.

Joo ja miesparka on alusta asti tiennyt jotta "kissariski" on olemassa. Itseasiassa sillon ku yhteen muutettiin niin mä otin kissan (siis kolmas mun kissa) mutta se jouduttiin muutaman kuukauden jälkeen lopettamaan koska ripuloi jatkuvasti eikä eläinlääkäri keksinyt siihen syytä.

vois olla niin että ei lapsi sinne pääse mutta kissa pääsee. onneks on niitä turva-aitoja. En älynnyt että voi mennä kissan hiekkalaatikolle ja syödä sitä? Kokemuksesta oppii.

Yhteistyössä