Kissa-allergia?

• Viestiketjun aloittaja Perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti
no miulla olkoon se kissa tai koira tai joku muu elukka: nenä ja silmät vuotaa, kutiavat, kädet alkaa kukkiis, tuntuu et karvoja on kurkussakin, vähän ajan päästä silmät on kuin simpsoneilla.

tyttöjen äiti
Kissa-allergiassa allergiaa ei ilmeisesti aiheuta hilse (toisin kuin koiralla) vaan sen kissan kasvoista erittämä aine. Kissa-allergiassa siis tulee ainakin helposti kutinaa ja iho-oireita. En sitten tiedä tuleeko hengitysoireita. Kun mieheni pikkusisko hieroi naamaansa kissaan ja silitteli sitä, niin käsiin ja kasvoihin tuli ihottumaa. Koirasta ei saanut oireita lainkaan.

minä
saan naamani kutisemaan niin, että on pakko raapia koko ajan. Silmät vetistävät ja nenä menee tukkoon ja olo on flunssainen ilman flunssaa... raivostuttava tunne. Nykyään välttelen kissapaikkoja, koska olo tulee niin huonoksi.

Voiko se flunssainen olo jatkua vielä muutaman päivän vaikka ei ole koiran kanssa tekemisissä ja eri paikassa? Onko kellään kokemusta?

Itse olen lievästi allerginen koiralle. Olin sunnuntaina paikassa jossa oli todella kovasti hilseilevä koira. Siitä lähtien ollut todella flunssainen olo. Johtuukohan tää nyt siitä.

allerginen
Alkuperäinen kirjoittaja Caran dAche:
Voiko se flunssainen olo jatkua vielä muutaman päivän vaikka ei ole koiran kanssa tekemisissä ja eri paikassa? Onko kellään kokemusta?

Itse olen lievästi allerginen koiralle. Olin sunnuntaina paikassa jossa oli todella kovasti hilseilevä koira. Siitä lähtien ollut todella flunssainen olo. Johtuukohan tää nyt siitä.

Kyllä voi! Itselleni pukkaa monesti ihan flussa vielä kaupantekijäisiksi, jos vierailen kissapaikassa. Koirille en ole allerginen, mutta oireet varmasti samat koira-allergiassakin. Kissa kyllä kuulemma allergisoi vielä herkemmin kuin koira :/

osaako kuka selittää moista
Entäs kun mä oon vaikka mille allerginen ja eläimille, pölylle. Elukat aivastuttaa sun muuta. Kesällä otimme tyttökissan eikä vaivaa mua lainkaan. Jossain vaiheessa vähän oireita mutta kaikki loppuneet. Ja astmakin on.

kissa-allerginen
kaikista pahinta oli se naaman kutiaminen. Ikäänkuin kutisi sisältäpäin eikä raapimaan pystynyt. Nenä oli tukossa ja mieli apea. Oma lapseni kärsi samoista oireista ja oli kiukkuinen kuin ampiainen aina kun olimme anopilla. syyksi paljastui kissa-allergia :/

Alkuperäinen kirjoittaja allerginen:
Alkuperäinen kirjoittaja Caran dAche:

Kyllä voi! Itselleni pukkaa monesti ihan flussa vielä kaupantekijäisiksi, jos vierailen kissapaikassa. Koirille en ole allerginen, mutta oireet varmasti samat koira-allergiassakin. Kissa kyllä kuulemma allergisoi vielä herkemmin kuin koira :/

Eli se on siis sitä mitä epäilen. Vieläkin todella karsee olo. Nyt ainakin meni viimeisetkin koirahaaveet romukoppaan. Oltiin hieman toiveissa että sietäisin jonkin rotuista koiraa, mutta jos tälläinen olo on vielä tänäänkin niin ei ei ja ei mitään koiria. Olen kyllä kuullut että voi siedättyä omalle lemmikille kuten "osaako kukaan selittää moista" tapauksessa.

Koira allergisoi hitaasti. Jyrsijät on pahimpia ja kissa. Kissoille ja jyrsijöille olen voimakkaasti allerginen.

Yhteistyössä