V
velallinen
Vieras
Taloudellisten vaikeuksien myötä jouduin muutama vuosi sitten perintätston kanssa tekemisiin.Sovimme maksusuunnitelman kahdesta asiasta.Toinen jo maksettu pois ja toisen viiminen erä olisi ollut 26 joulukuuta, mutta tänään sain kirjeen, että olen maksanut 27+ risat liikaa.Jos mulla olisi ollut muita avoimia asioita, niin liikasuorituksen olisi voinut ilman kuluja käyttää siihen, mutta muuten veloittavat 10 siitä, kun siirtävät rahat tililleni.Hölmöä sanon minä.Minä olen tunnollisesti noudattanut heidän laatimaansa maksusuunnitelmaa ja sen mukaan viiminen erä olisi 26 joulukuuta 2010.Ei kai se asiakkan vika ole jos heidän suunnitelma ei pidä paikkaansa?
Soitin sinne ja hlö, joka vastasi puhelimeen sanoi, että koska liikasuoritusta on noin pieni summa, niin hän yrittää saada se asian hoidettua niin, että saisin koko summan takaisin.
Mutta mitä sitten vaikka olisi isompikin summa...jos asiakas noudatta heidän laatimaansa suunnitelmaa ja se ei pidä paikkaansa ja sen vuoksi tulee liikasuoritusta, niin mielestäni ei ole oikein siitä veloittaa asiakasta.
Soitin sinne ja hlö, joka vastasi puhelimeen sanoi, että koska liikasuoritusta on noin pieni summa, niin hän yrittää saada se asian hoidettua niin, että saisin koko summan takaisin.
Mutta mitä sitten vaikka olisi isompikin summa...jos asiakas noudatta heidän laatimaansa suunnitelmaa ja se ei pidä paikkaansa ja sen vuoksi tulee liikasuoritusta, niin mielestäni ei ole oikein siitä veloittaa asiakasta.