kirvely seksin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnuska___
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minnuska___

Vieras
nyt tarvitaan apua kun ihan jumalaton kirvely seksin jälkeen iskee, muulloin ei mitään ongelmaa..
kohta lopetettava seksi kun kärsi pissillä käydä sen jälkeen..
muilla ollut vastaavaa tai mistä johtuisi?

Johtuu joko hiivatulehduksesta (liikaa seksiä eli runsas yhdyntä, suuseksi yms. "raapii" limakalvoilta pois hyvät pöpöt, jolloin jää tilaa huonoille pöpöille lisääntyä) tai virtsatietulehduksesta (tässäkin runsaalla seksillä on vaikutusta erityisesti, jos virtsaputken suulle pääsee peräaukon bakteereja).

kun mitään muita oireita ei ole, ei mitään, en älyä yhtään, jatkunut vaiva pitkään eikä tunnu häviävän...
voiko esim hiiva tulehdus olla ilman hiivan voimakkaita oireita??
jos kokeilee hiivalääkettä niin ellei hiivaa ollutkaan niin käykö mitään?

ei ole yhtään mitään, ihan terveet paikat, silti en ole vuoteen tehnyt mitään. Se kirvely on jotain niin sietämätöntä että se on tappanut lopullisesti kaikki halut.

Voin sanoa että se ei ole tulehdus, saattaa olla että limakalvot ovat kuivia ja sitten ku niitä hinkataan syntyy mikroskooppisia haavoja limakalvoon.

Me tultiin siihen päätökseen ja se on aika varma. Tai sitten on se epäspesiifinen juttu, mitä lääkäritkään tiiä mistä se johtuu.
Sitten on kyllä aika harmillista. Olen kuullut että on olemassa semmoisia naisia jotka eivät oo harrastanut enään ikinä seksiä ton vaivan takia.

En halua pelästyttää mutta minua aina pelottaa.

itsellä vaiva alkoi puoli vuotta sitten, kävin kaikki virtsatien ja sukupuolitaudit virtsanäytteestä antamassa ja kaikki ok,
lääkäri ei epäilisi mitään tulehduksia kun valkovuoto normi mutta nyt olen huomannut että seksin jälkeen on keltaista/punertavaa, ihan tulehtuneen väristä tavallaan?
sopiiko mihinkään tulehdukseen oireet?

Olen listannut tähän luettelon erilaisista emättimen tulehdusmuodoista
1. Hiivasieni, vuoto sakeaa ja kokkareista jopa riisimäistä.
2. Trikomonas, vuoto pahanhajuista, kellanvihreää ja kuplivaa.
3. Antrofinen vaginiitti, aiheuttaja estrogeenin väheneminen.
4. Bakteerivaginoosi, yleisin kierukan käyttäjillä.
5. Aerobisten bakteerien aiheuttama vaginiitti DIV, kellertävä, hajuton, tuhriva valkovuoto.
6. Epäspesifit tulehdukset, omat olevat pöpöt siirtyvät väärään paikkaan esim kolibakteeri suolistossa -> emättimeen, pahanhajuinen vuoto (muistuttaa kalaa) vaiva saattaa korjaantua PH-tasapainottavalla kuurilla, pahimmillaan vaatii Flagyl-kuurin.
7. Veriviirut valkovuodossa, ärtynyt limakalvo vuotaa herkästi.
8. Kohdunkaulan tulehdus, tavallisin aiheuttaja klamydia sekä muut emätintulehdusta aiheuttavat bakteerit ja virukset. Lisääntynyt valkovuoto, alavatsa- ja ristiselkäkivut sekä yhdynnän jälkeinen niukka verinen vuoto.
Sukupuolitaudit:
1. Klamydia, epänormaali valkovuoto
2. Trikomonasvaginiitti, vuoto pahanhajuista, kellanvihreää ja kuplivaa.
3. Tippuri, lisäätynyt valkovuoto, alavatsakivut.
Tässä vain jotain....
On hyvin vaikea tehdä kotidiagnoosia, kuten huomaatte, koska monissa eri tapauksissa oireet voivat olla hyvinkin samankaltaisia. Niinpä suosittelen, kun mielestänne oireenne ovat jotenkin poikkeuksellisia teille, eli ei normaalia vuotoa, poikkeuksellista kipua, kuumetta jne kannattaa hakeutua naistentautien lääkärille siis gynekologin puheille.

Voisiko olla, että limakalvosi olisi ärtynyt sekstaamisesta? Riittävästi liukuvoidetta jatkossa ja kaverilta hieman kierroksia alas. Tuo honeymoon-syndroma on hyvin yleinen nuorilla seksuaalisesti aktiivisilla naisilla. Veriviirut vuodossa ei välttämättä tarkoita klamydiaa tai mitään tulehdustilaa. Jos raaputat ihoakin riittävästi, niin tihkuvuotoa tulee kyllä.

Käytättekö kondoomia? Jos ette, niin saattaa mieheltä saadut pöpöt kirveltää. Mulla on ollut kirvellystä ja pissaamisvaikeuksia aina uuden kumppanin kanssa. Vanhojen kanssa ei mitään vaivaa kun on tottunut sen bakteerikantaan.

Kävinpä lääkärissä TAAS, olen siiis jo ennenkin käynyt valittamassa ja sanoin että tällä kertaa en lähde ennen kun löytyy mikä on ja johana lkoi tapahtua..
Löytyi hiivasekainfektio tai miten se kirjoitetaan?
Sain 10pvä Flagyl comp emätinpuikot...
Onkohan voinut olla tuosta johtuvaa, saa nähdä häviääkö vaivat...
Erosin siiis syyskuussa ja ennen sitäs eksiä oli todella vähän juuri tämän vaivan vuoksi ja silloin kävin jo lääkärissä, nyt uusi suhde ja ensimmäisen yhdynnän jälkeen taas oireet puhkesi..
Tietääkö kukaan kannattaako mies hoitaa samalla tai lääkäri vain tokaisi että no miehen asia, mikä kuuri tehoaisi mieheen koska lääkäriin ei ole menossa vaan kuulema apteekin töhniä käy koska hänellä ei oireita ole?

Voi harmi, mutta hyvä jos syy löytyi. Miehelle voide Canesten 2%. Laitan suoran lainauksen käyttöohjeesta sinulle:
"Ulkoisten sukupuolielinten hiivasienitulehduksissa Canesten 2 % emätinvoidetta levitetään ohuesti 2 -3 kertaa päivässä tulehtuneelle alueelle (naisilla ulkoisiin sukupuolielimiin ja peräaukkoon, miehillä terskaan ja esinahkaan). Ulkoisten sukupuolielinten hiivasienitulehdusten hoidon kestoaika naisilla ja miehillä on yleensä vähintään 1 - 2 viikkoa." Toipumisia.

ei ole yhtään mitään, ihan terveet paikat, silti en ole vuoteen tehnyt mitään. Se kirvely on jotain niin sietämätöntä että se on tappanut lopullisesti kaikki halut.

Voin sanoa että se ei ole tulehdus, saattaa olla että limakalvot ovat kuivia ja sitten ku niitä hinkataan syntyy mikroskooppisia haavoja limakalvoon.

Me tultiin siihen päätökseen ja se on aika varma. Tai sitten on se epäspesiifinen juttu, mitä lääkäritkään tiiä mistä se johtuu.
Sitten on kyllä aika harmillista. Olen kuullut että on olemassa semmoisia naisia jotka eivät oo harrastanut enään ikinä seksiä ton vaivan takia.

En halua pelästyttää mutta minua aina pelottaa.

Kannattaa kokeilla seuraavaa juttua. Huolehdi siitä, että olet kyllin kiihottunut ennen kuin käytte toimeen. Lisäksi kannattaa käyttää jotain ihoöljyä esim. Ceridal. Sperma kannattaa huuhdella heti viileällä vedellä ja sitten vielä annos ceridalia iholle. Mitään kirvelyä ei tule.
Kuka tahansa saa samat oireet jos ryhtyy valmistautumattomana seksiin, jossa ei ole kyllin rento ja "valmis".

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä