kirvely alapäässä

• Viestiketjun aloittaja maj
  • Ensimmäinen viesti
maj
Moi!
Eilen aamulla kun heräsin ja kävin aamupisulla, pyyhkiessä
huomasin et kirvelee. Ei siis pissatessa vaan pyyhkiessä.
Aattelin jos ois tullut jotain haavaumia kun olen käynyt spinning
tunneilla viime aikoina useampaakin otteeseen, jos penkki
ois jotenkin hiertänyt. Tähän ei siis liity mitään vuotoa eikä
hajua. Tuntuu vaan aralta pyyhkiessä ja välillä muutenkin siltä
ku ois harrastanut seksiä 24h=).
Todella siis yhdynnässäkin eilen aamulla emättimen suu tuntui
kuivalta mut ei kuitenkaan sattunut. Eikä siis sisällä emättimessä ole kirvelyä,
eikä ole mitään näppyjä.
Sukupuolitauti ei voi olla. Oisko vaan joku tulehdus tai niitä hiertymiä?
Mitä mieltä ootte?

Anna
Hiertymiä varmaankin..

Minullakin joskus noin käynyt.. Joskus pyöräillessä/spinningissä tai joskus hieman rajumman yhdynnän aikana.

Emättimen suulta aristanut hieman, mutta kirvelyä tuntui juuri pyyhkiessä. Muuten ei mitenkään kipeä ollut muualta. Parissa päivässä se siitä häviää, kunhan ei rasita sitä liiaksi.

Krats
Minulla on ollut pari päivää samantyylistä vaivaa! Pyyhkiessä sattuu ja kun esim. kuivaa pesun jälkeen pyyhkeellä, alkaa kutittaa ja pakko vähän hangata pyyhkeellä. Kutisee ja polttelee.

Mutta, kyseessä ei voi olla mikään hiertymä, seksiä en myöskään ole harrastanut viikkoon.

Ei outoja hajuja eikä vuotoja.

Onko teillä edellisillä kirjoittajilla vaiva jo hävinnyt?

Mira
Oletteko käyttäneet ennen kirvelyn ilmenemistä kertakäyttöisiä pikkuhousunsuojia tai terveyssiteitä? Niissä olevat valkaisuaineet yms. kemikaalit ärsyttävät ihoa ja aiheuttavat kirvelyä ja pikkuhaavoja/hiertymiä, joita kirvelee. Ongelma on helposti ratkaistu vaihtamalla kertakäyttöiset suojat kestositeisiin ja -phs:iin. Lisätietoa ja linkkejä jälleenmyyjien ja valmistajien sivuille: http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=muut .

Krats
Olen käyttänyt 20 vuotta pikkuhousunsuojia, eikä ikinä ole ollut minkäänlaisia alapääongelmia... Soitin HYKSin sukupuolitautiklinikan neuvontaan ja siellä suositeltiin bepanthenia hoidoksi ensialkuun. Ehkä vaihdan ph-suojamerkkiä myös.

maj
mun kirvely kyllä katosi pari kolme päivää kyselyni
jälkeen. En tehnyt mitään "hoitoa" alapäälleni.
Kunhan vähän hellemmin pyyhkin kun kävin pissillä.
Et ei sen kummempaa vaivaa jäänyt=)

Mira
Alkuperäinen kirjoittaja Krats:
Olen käyttänyt 20 vuotta pikkuhousunsuojia, eikä ikinä ole ollut minkäänlaisia alapääongelmia... Soitin HYKSin sukupuolitautiklinikan neuvontaan ja siellä suositeltiin bepanthenia hoidoksi ensialkuun. Ehkä vaihdan ph-suojamerkkiä myös.
Kannattaa ehdottomasti kokeilla suojan vaihtoa, jos huomaa kutinoiden ajoittuvan samoihin aikoihin pikkuhousunsuojien/siteiden käytön kanssa. Itselläni Vuokkoset oli monta vuotta ainoa sidemerkki jota pystyin käyttämään ilman iho-ongelmia, mutta sitten siihenkin tuli jotain "uudistuksia", minkä jälkeen niistäkin alkoi mennä iho rikki ja kun en voinut käyttää tamponejakaan niukan vuodon takia, päädyin sitten kokeilemaan kestositeitä ja sillä tiellä olen edelleen.

Yhteistyössä