Kirsikkatomaatit! <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tomaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tomaatti

Vieras
Oi kun ne ovatkin ihania, niin hyviä! Voisi syödä, vaikka kuinka paljon! Mutta tässä kun niitä popsin niin tuli mieleen, että onkohan tämä normaalia kun jos syö paljon tomaattia niin suussa tuntuu sellainen jännä tunne. Vähän kuin ihoa pistelisi tai jotain. Olenko vähän allerginen tomaatille vai mikähän olisi? Olen pessyt tomaatit hyvin ja tämä käy aina, ei siis vain tällä kertaa.

Tomaatti on aika tuju ja yliherkkyys ilmenee juuri noin. Etenkin tuoreen tomaatin kohdalla.

Mulla samalla tavalla, mutta kun itse kasvatin viime kesänä kirsikkatomaatit, ei ilmennyt samaa. Ne oli muutenkin makeampia ja miedompia, eli lajike varmaan vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Tomaatti on aika tuju ja yliherkkyys ilmenee juuri noin. Etenkin tuoreen tomaatin kohdalla.

Mulla samalla tavalla, mutta kun itse kasvatin viime kesänä kirsikkatomaatit, ei ilmennyt samaa. Ne oli muutenkin makeampia ja miedompia, eli lajike varmaan vaikuttaa.

Ei ku se vaikuttaa, ettei käytetä torjunta-aineita. Tomaatteihin tulee kasvihuoneessa tosi helposti tuholaisia ja kasvitauteja, eikä se torjunta-aine määrä oikein taida kestää päivänvaloa. ;)

En ol raskaana :D Vauveli on jo 4kk, mutta himot tulivat vasta synnytyksen jälkeen kun keksin nuo pikkutomaatit <3

En nyt muista milloin olisin syönyt jonkun omasta pihasta tomaatteja. Jeps, eli ok, normaalia siis tuo kun voimakkaita ovat :)

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Ei ku se vaikuttaa, ettei käytetä torjunta-aineita. Tomaatteihin tulee kasvihuoneessa tosi helposti tuholaisia ja kasvitauteja, eikä se torjunta-aine määrä oikein taida kestää päivänvaloa. ;)

juu, varmasti tuokin on syy. Ja se lajike. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tomaatti:
En ol raskaana :D Vauveli on jo 4kk, mutta himot tulivat vasta synnytyksen jälkeen kun keksin nuo pikkutomaatit <3

En nyt muista milloin olisin syönyt jonkun omasta pihasta tomaatteja. Jeps, eli ok, normaalia siis tuo kun voimakkaita ovat :)

Pistähän ihmeessä parvekkeelle tai pihalle amppelitomaatti! Tulee ihan sikana pikkutomaatteja ja on herkkuja! Äärimmäisen helppoa viljelyä. :D *kesää odotellessa*

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Meidän bilsanope kehoitti pesemään kasvikset astianpesuaineella tän takia. Kuulemma irtoaa kaikki mikä voi irrota. Viinirypäleisiin olen kokeillut, huuhteleminen on ihan hirveän työlästä vaahdon takia, mutta kyllä maun takia kannattais.

Yhteistyössä