Kirpputorille vai roskikseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kroisos pennonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kroisos pennonen

Vieras
Pähkäilen tässä että mitä kaikkea kannattaa viedä kirppikselle myyntiin ja mitä heittää suosista roskikseen...

Mitä mieltä olette esim. näistä?

- taide-, maisema-, eläin- ja matkamuistopostikortit
- luentopaperit
- tamponit, savetit yms. hygieniatarvikkeet (avattuja pakkauksia mutta noi mainitsemani on yksittäispakattuja siellä lootan sisällä)
- sekalaisen väriset (villa)langan jämät
- aloitetut kosmetiikkatuotteet, esim. hiuslakka, luomiväri (käyttääkö jotkut muiden käytettyjä meikkejä?!)
- tyhjät, puhtaat elintarvikepakkaukset; kaakaopurkit, pilttipurkit, pringles-tötsät yms. (kerääkö joku esim. askarteluun?)

Ei noilla mitään suurta rahallista arvoa tietenkään ole, inhottaa vaan heittää käyttökelpoista mutta itselle tarpeetonta tavaraa pois. Toisaalta mikään ei ole niin ärsyttävää kuin raahata kirpparilta takaisin kotiin jotain krääsää mikä ei ole mennyt kaupaksi... :D

Voiko muuten kirppiksellä laittaa omalle vuokrapöydälle ilmaislaatikon vai pitääkö laittaa firman omaan ilmaislootaan (usein sisäänkäynnin lähellä)?

Unohtui tuosta listasta vielä

- videokasetit, cd-levyt, c-kasetit (jotain ihan surkeita, tuntemattomia, lähinnä siis uusiokäyttöön näitäkin mietin?)

Siis eihän ne hygieniatarvikkeet mitenkään huonoksi ole menneet vaan ovat ihan käyttökelpoisia. Olen joskus tarvinnut yhden-pari ja loput ovat jääneet tarpeettomiksi.

Tuota meikkihommaa ihmettelen itsekin, kun joltain palstalta sain sellaisen käsityksen että jotkut ostavat käytettyjä meikkejä mikä on minusta aika epähygieenistä.

Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa: roskiin vaan!! En oikeasti
Usko, että kovinkaan moni ottaisi noita edes ilmaiseksi. Ehkä lasten kanssa voisi askarrella osalla jotain, mutta tuon tapaista askartelumateriaalia kertyy jokaisessa kodissa eli en alkaisi sitä kirpparilta tai muualtakaan kotiin raahaamaan.

pilttipurkkeja voi haluta moni,jolla ei ole tuttavissa pieniä, Luentopaperit käyvät,villalanganjämät yms. Laita kirpparilla ota ilmaiseksi-koriin, tai pussita myyntiin ja laita hinnaksi 20snt tai vastaavaa. Teet mielestäni hyvän työn kun ET heitä roskiin; kirpparilla käy myös tosi vähävaraisia ihmisiä (joista edelliset kirjoittajat eivät ilmeisesti tiedä mitään) ja esim.tamponit ovat kalliita.

• Tykkää
Reactions: rops
Kaiken, mitä voi käyttää askarteluun, lahjoittaisin jollekin päiväkodille. Meillä ainakin ottavat ilolla vastaan, koska määrärahat askartelutarvikkeisiin ovat pienet.

Hygieniatuotteista kysyisin kavereilta, haluaako joku. Jos ei, niin roskiin.

Meikit sun muut heittäisin armotta roskiin.

Käytetyt meikit menivät kuulemma tyyliin ensimmäisenä tutun kirpparipöydältä! :-o Kaveri myi myös avatun lakan melko heti ja vielä hyvällä hinnalla. Paikallisesta kerhosta/pk:sta voisi tosiaan kysyä, haluaako askartelumateriaalia. Langat menevät luultavasti myös nopeasti kirpparilla, jos hinta on sopiva. Vanhat vhs:t menevät myös kaupaksi, jos on halvat.

''tyhjät, puhtaat elintarvikepakkaukset; kaakaopurkit, pilttipurkit, pringles-tötsät yms. (kerääkö joku esim. askarteluun?)''

mitä vittua? mä kierrätän ne/paperit pahvit poltan.

- taide-, maisema-, eläin- ja matkamuistopostikortit
Jotkut keräilee kortteja, osa askartelee, voi mennä kaupaksi halpaan hintaan

- luentopaperit
Tuskinpa kukaan niitä kirpparilta ostelee. Paperinkeräykseen vaan tai sitten koitat kaupata tai lahjoittaa niitä oppilaitoksessa, missä noille on käyttöä

- tamponit, savetit yms. hygieniatarvikkeet (avattuja pakkauksia mutta noi mainitsemani on yksittäispakattuja siellä lootan sisällä)
Joku voi ostaa tarpeeksi halpaan hintaan

- sekalaisen väriset (villa)langan jämät
Veikkaisin parhaiten myyväksi jutuksi listassa. Läpinäkyvään muovipussiin vaan.

- aloitetut kosmetiikkatuotteet, esim. hiuslakka, luomiväri (käyttääkö jotkut muiden käytettyjä meikkejä?!)
Askartelijoilla voi olla käyttöä noille, lakalla saa kiinnitettyä, luomiväriä voi käyttää värjäämään kortin yksityiskohtia. Palstaa lukeneena nuo kuulema myyvät tosi hyvin.

- tyhjät, puhtaat elintarvikepakkaukset; kaakaopurkit, pilttipurkit, pringles-tötsät yms. (kerääkö joku esim. askarteluun?)
Tuskin menevät hyvin kaupaksi. Metalliset kannelliset purkit menee hyvin kaupaksi. Itse ostelin yhteen aikaan varastoon murkun suosikkimuroja hyvästä tarjouksesta ja siihen sai aina säilytysrasioita kaupan päälle. Ne täysin käyttämättämät metallirasiat menivät samantien, kun kannoin myyntiin.

Niin uskomattomalta kuin kuulostaa, meikit ja kosmetiikka menee tosi hyvin kaupaksi kirpputoreilla. Kun olen itse ollut myymässä, niitä on tultu erikseen kyselemäänkin. Langat voivat vähän hinnasta riippuen mennä kaupaksi.

Ni pilttipurkit, kaakaopurkit ja sipsitötsät sekä villalangat kelpais epäilemättä lähikouluun/tarhaan askarteluun koska erikoisemmista askartelu jutuista on aina pulaa, kun määrärahat on vedetty niin tiukille.

Kiitos kaikille, paljon hyviä vastauksia tullut. :)

En tosiaan ajatellutkaan, että joku maksaisi niistä elintarvikepakkauksista, vaan että niitä voisi laittaa juuri siihen ilmaiskoppaan. Mitä nyt olen erilaisia do it yourself tyyppisiä blogeja ym. seuraillut niin ihmiset askartelevat mitä ihmeellisimmistä materiaaleista koristeita jne.
Ja ainakin Pirkka-kaakaopurkeissa ja Pringlespurkeissa on alumiinivuoraus joten ne voi hyvin huuhtaista vedellä sisältä puhtaaksi.
Täytyypä kysyä paikallisesta päiväkodista, kiitos tuostakin vinkistä!

''tyhjät, puhtaat elintarvikepakkaukset; kaakaopurkit, pilttipurkit, pringles-tötsät yms. (kerääkö joku esim. askarteluun?)''

mitä vittua? mä kierrätän ne/paperit pahvit poltan.

Meidän taloyhtiössämme ei ole kartonkikeräystä johon nuo kaakao- ja sipsipurkit kuuluisivat.
Sekajäteastiasta ne päätyvät kaatopaikkoja kaunistamaan.

Ekologisempaa olisi tietysti olla ostamatta sellaista mikä ei ole ihan välttämätöntä, mutta itse olen kyllä liian heikko noudattaakseni niin askeettista elämäntapaa. :P

Itse olen myynyt melkein noita kaikkia ja lähes kaikki meni eli pilttipurkit jäi myymättä. Luulin korttien olevan arvottomia niin ne huudettiin 80snt kappalehintaan. Siis huutiksessa olen myynyt. Sitten tein ison paketin käytetyistä meikeistä ja osa oli uusiakin ja kaikenmaailman näytemeikkejä mukana niin kilpaa ne sen paketin huutivat. Videoista ja cd-stä meni osa ja nekin hyvään hintaan lopulta. Loppuja mietin laitanko ison könttäpaketin.

JA minä en saa myytyä ehjiä siistejä ihan nykyaikaisia vaatteita hintaan 20 snt-50snt. Koriste esineet ja astiat meni kans tosi nihkeästi vaikkei niilläkään montaa euroa hintaa ollut. Pentikin astiat jäi myymättä jne. Kunhan jaksan niin yritän taas uudestaan.. Ei tosin samoilla vaatteilla.

[QUOTE="vieras";28212512]Itse olen myynyt melkein noita kaikkia ja lähes kaikki meni eli pilttipurkit jäi myymättä. Luulin korttien olevan arvottomia niin ne huudettiin 80snt kappalehintaan. Siis huutiksessa olen myynyt. Sitten tein ison paketin käytetyistä meikeistä ja osa oli uusiakin ja kaikenmaailman näytemeikkejä mukana niin kilpaa ne sen paketin huutivat. Videoista ja cd-stä meni osa ja nekin hyvään hintaan lopulta. Loppuja mietin laitanko ison könttäpaketin.[/QUOTE]

Oho, 80 senttiä on musta aika hyvä hinta postikortista. Itsekin ajattelen että ei niitä varmaan kukaan huoli tai ainakin hirveä tuuri täytyy käydä että joku keräilijä sattuisi ne bongamaan kirppispöydästä. Nettikauppa on tietysti vähän eri asia kun keräilijät googlettavat aktiivisesti kohteita. Minkälaisia kortteja myit?

Oho, 80 senttiä on musta aika hyvä hinta postikortista. Itsekin ajattelen että ei niitä varmaan kukaan huoli tai ainakin hirveä tuuri täytyy käydä että joku keräilijä sattuisi ne bongamaan kirppispöydästä. Nettikauppa on tietysti vähän eri asia kun keräilijät googlettavat aktiivisesti kohteita. Minkälaisia kortteja myit?

Oli ihan taidepostikortti nimellä jotain invalidiliiton vanhoja mainoskortteja ainakin osa ja sitten laidasta laitaan eri kuvilla mm. koiria, kissoja, hevosia, muita eläimiä jne. Heppafanit osti noita heppakortteja jne. Olin itsekin noita pois heittämässä ja yllätyin millä hinnalla ne meni kaupaksi. Kokeile vaikka huutista noissa omissasikin niin on isompi ostajapiiri.

Yhteistyössä