Kirpputoreilla huijaavat ostajat

  • Viestiketjun aloittaja "pipuli"
  • Ensimmäinen viesti
"pipuli"
Taisi olla viimeinen kerta kun vien tavaroita myytäväksi kirpputorille. Nyt alle viikon aikana eräisiin kenkiini on kahdesti vaihdettu toisista kengistä hintalappu! Melkein uudet kengät meinasi lähteä 2 eurolla 10 euron sijasta. Onneksi fiksu kassamyyjä kirpputorilla huomasi asian...vissiin sen verran oli repsottanut hintalappu tms. ja seuraavalla kerralla sitten oli tunnistanut kengät ja ihmetellyt hintaa.. Ja ties miten paljon tavaraa on lähtenyt varkaitten matkaan. Ja on lähtenytkin... Inhottaa!
 
Ei toi kyllä oikein ole...Mut 10 euroa aika paljon kirppis kengistä. Kirppiksillä käy kuitenkin aika paljon opiskelijoita/työttömiä/yh-vanhempia/maahanmuuttajia joille ainoa toimeentulo saattaa olla toimeentulotuki..Miettisit sitäkin!!
 
"vieras"
Ei toi kyllä oikein ole...Mut 10 euroa aika paljon kirppis kengistä. Kirppiksillä käy kuitenkin aika paljon opiskelijoita/työttömiä/yh-vanhempia/maahanmuuttajia joille ainoa toimeentulo saattaa olla toimeentulotuki..Miettisit sitäkin!!
Jos kympillä saa esimerkiksi hyväkuntoiset lähes uutta vastaavat yli satasen maksaneet goretex-talvikengät, niin kymppi ei ole niistä paljon. Uutena voisivat jäädä kaupasta ostamatta. Toista se on jotain alunperin 15 euroa maksanut kangastossua myydä tuohon hintaan. Vähän suhteellisuutta peliin.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="vieras";27435488]Jos kympillä saa esimerkiksi hyväkuntoiset lähes uutta vastaavat yli satasen maksaneet goretex-talvikengät, niin kymppi ei ole niistä paljon. Uutena voisivat jäädä kaupasta ostamatta. Toista se on jotain alunperin 15 euroa maksanut kangastossua myydä tuohon hintaan. Vähän suhteellisuutta peliin.[/QUOTE]

Tietysti on tuokin pointti, mut aika usein ne kalliit ei ole mitään uusia ja käyttämättömiä...varmaan ainakin 5 vuotta kaapin pohjalla lojuneita ja nuhjautuneita, joista pyritään perimään melkein lähtöhinta :(
 
niiskuvaan
Ei toi kyllä oikein ole...Mut 10 euroa aika paljon kirppis kengistä. Kirppiksillä käy kuitenkin aika paljon opiskelijoita/työttömiä/yh-vanhempia/maahanmuuttajia joille ainoa toimeentulo saattaa olla toimeentulotuki..Miettisit sitäkin!!
No en minä kyllä noin asiaa mieti, itse kyllä ajattelen hintalapun vaihtamisen huijaamisena ja that's it, sitä tarvitse puolustella yhtään mitenkään.. jos on omaan makuun liian kallis niin silloin jätän ostamatta!
 
aivan!
No en minä kyllä noin asiaa mieti, itse kyllä ajattelen hintalapun vaihtamisen huijaamisena ja that's it, sitä tarvitse puolustella yhtään mitenkään.. jos on omaan makuun liian kallis niin silloin jätän ostamatta!
Peesi. Ei pidä antaa lupaa huijata hinnassa, varsinkaan maassa jossa sentään on toimiva sosiaaliturva. Tosi noloa tuollainen "mietipä sitä"-vouhotus...miettisi itse vaan, että huijaamisesta voi tulla sakot tai jopa linnaa, jos toiminta täyttää tietyt kriteerit! Minkä helvetin takia aina pitäisi sääliä pienituloisia näissä asioissa? Minä olen työtön enkä osta mitään, mihin ei ole varaa. Nyt olen hankkimassa kympillä kengät pojalle, joiden ovh on 70€.
 
No en minä kyllä noin asiaa mieti, itse kyllä ajattelen hintalapun vaihtamisen huijaamisena ja that's it, sitä tarvitse puolustella yhtään mitenkään.. jos on omaan makuun liian kallis niin silloin jätän ostamatta!
Kyl joo, mut sit vois kanssa miettiä, et miksi niitä edes tuo kirpparille myyntiin..Ja sanoin kans, et ei hintalapun vaihtaminen ole oikein.
 
Minä kirjoitan aina pitkän kuvauksen niihin, tuotemerkin vielä isoilla kirjaimilla, koon, värin ja mahdolliset muut tuntomerkit. Lakkasi lähes kokonaan hintojen vaihtelut.
Jos kaikki toimisivat näin ja tämän lisäksi hälyttäisivät kalliimmat tuotteensa siten, että se häly on painettu hintalapun läpi, vähenisi lappujen vaihtpo radikaalisti.

Mutta se ei yksin riitä, että yksi kirjaa kaikki tarkat tiedot, sillä lappuja voi vaihdella myös pöytien kesken : /
 
drges
[QUOTE="vieras";27435451]tämän takia kannattaa siihen hintalappuun kirjoittaa mahdollisimman tarkka kuvaus tuotteesta,niin lappujen vaihtaminen vaikeempaa...[/QUOTE]

Oikein viekas kusettaja kirjoittaa nopeasti uuden lapun mieleisellään hinnalla.
 
"Vieras"
Miksi pitäisi kirpparillakaan "ilmaiseksi" antaa, Sinisulka?
Jos einole varaa ostaa, ei tarvitse ostaa. Ei kirpparin tarvitse olla paikkamissä kaikki voivat ostaa mitä haluavat, ostaa sen mihin on varaa!
Oisko ne kengät pitänyt roskikseen heittää, kun ei saa pyytää sellaista summaa jonka tuntee sopivaksi?
 
Jokainen hinnoittelee tuotteensa oman mielen mukaan. Jos jonkun mielestä liian kallis, niin jättäkööt ostamatta. Kyllä olisi sama asia, että myydään autoa 1000 eurolla ja joku on satanen ojossa ostamassa sitä auto....

En tiedä onko muualla enää ns. "sunnuntai"-kirppiksiä. Itse rakastan olla ihan itse myymässä tarpeettomia tavaroita. Eipähän lähde väärään hintaan, kun on itse paikanpäällä. Eikä niin helppo edes varastaa. Toisaalta voi myös tinkiä hinnoista :) Turussa ainakin on Kodin1 parkkihallissa, länsikeskuksessa.
 
Ei toi kyllä oikein ole...Mut 10 euroa aika paljon kirppis kengistä. Kirppiksillä käy kuitenkin aika paljon opiskelijoita/työttömiä/yh-vanhempia/maahanmuuttajia joille ainoa toimeentulo saattaa olla toimeentulotuki..Miettisit sitäkin!!
Kaikkea saa ja kannattaa miettiä, mutta myyjä toki asettaa tuotteeleen sellaisen hinnan jonka siitä haluaa repiä. Asiakkaan tehtävä on arvioida hinta-laatusuhde ja se ostaako tuotteen vai ei. Ei se, että myyjä on ylihinnoitellut kenkänsä tms. oikeuta asiakkaita tekemään kavallusta....
 
"öttiäinen"
Kamalaa luettavaa. Varastaminen ja huijaaminen sallittua kirpparilla jos hinta ei ole ostajan mielestä kohilllaan :( Mutta myyjä hinnoittelee tuotteensa jos hinta ei ostajaa mielytä silloin se jätetään jollekin toiselle ostajall eikä aleta vaihteleen hintoja ja vielä puolustellen sitä.
 
Tylsää, että ap:lle kävi noin ja vielä useasti. :(

Itse en enää kirpparipöytää viitsi edes vuokrata kun tavaraa lähti kävelemään monen kympin edestä. Hinnat mulla oli luokkaa hyväkuntoiset korkkarit 3€ jne. ja silti piti varastaa. Jäin loppupeleissä +/-tilanteeseen pöytävuokran jälkeen. :(
 
"vieras"
Törkeetä tommonen! Mulle ei oo tullut mieleenkään, että niitä lappuja joku vaihtelee. Tai kyhää uusia. Menee kirpparin idea ihan hukkaan. Röyhkeydellä ei näköjään oo rajaa. :/
 
Nii ja maahanmuuttajilla se kuuluu niitten kulttuuriin, et kaikesta tingataan.
Esim. Oon ollu ite myymässä jotain pientä, en nyt muista mitä, hinta oli 20cent ja se piti viel tingata 5centtiin... En suostunu ja kyseinen maahanmuuttaja käveli pois. Ei ollu eka kerta...
 

Yhteistyössä