Kirppislöydöt pinoon, mars!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22625095]Olen monesti huomannut, että joillain vanhoilla ihmisillä on sikahintaista lastenvaatetta myynnissä.
Siis laput on värisevällä mummokäsialalla kirjoitettu ja vaatteiden kokohaitari on suurinpiirtein 50 cm-160 cm.
Tulee väkisinkin mieleen, että mummot ostavat pöydistä halvalla ja kyövät niihin riepuihin sitten omat kiskurihintansa :(.[/QUOTE]

Noinhan se juurikin menee.

Mä myyn muutaman kerran vuodessa live-kirppiksillä ja joka saakelin kerta siellä on eräs rouva, joka saa minut näkemään punaista. Rouvaa ei kiinnosta vaatteiden koot, vaan ainoastaan vaan hinnat, mikä on melko kummallista, jos meinaa vaatteita tosiaan lastenlapsilleen ostella. Ja jos rouva saisi päättää, niin mun pitäis lähinnä maksaa hälle siitä hyvästä, että hän ottaa meidän vaatteitamme.
Rouvan kanssa saa aina tahkoa niin että sauhu nousee päästä. Tinkaaminen on itsessään ihan ok, mutta kun rouvalla se paukkuu yli ja pahasti...ja kun tiedän että ne vaatteet menee myyntiin : /

Kävin tänään piiitkästä aikaa tekemässä löytöjä ja voi että mullon hyvä mieli :)
Vaatetta sai jokikinen perheenjäsen (kaksi kassillista), hopparifarkkuja teinille ja jopa Reiman talvihanskat nappulalle. Vaatteisiin upposi 30e.

Itselleni sain 1890-luvulta peräisin olevan valtavan Oldemors Kogebog- taikinakulhon (4e) :heart:
Tuossa se odottelee isoja, punaisia jouluomppuja.

7159347.jpg

[QUOTE="heh";22622507]Kaninloikka peli 3 eurolla. Kaikki pupuset tallella ja mutenkin siisti. Siitä oli jo ekan viikonlopun aikana 3 euron edestä iloa.[/QUOTE]

Mä ostin saman pelin 4 eurolla, on kun uusi ja kaikki osat tallella. Meinasin ostaa sen kaupasta joululahjaksi mutta onneksi kävin ensin kirppiksellä:)

Mä löysin uudenveroisen ihaa pehmon 2e tyttö toivonut sellaista,sitten sellaisen isohkon koiran joka on lötkö ja nyt unikaverina 1e metsolan liivitunika joka olikin sit kokolappua pinenmpi 2e (menee kummitytön pakettiin) Käsinuken 0.5e (meillä ite tehty jolukalenteri johon tonttu tuo öisin lahjan tämä meni sinne) bamse tunika (laput kii) 4e meillä saman sarjan housut.
Sitten toppapuku (sattui olemaan tytyn tarhakaverin äidin pöytä ja oli juuri purkamassa sitä. Kokoa 92 2-3 kertaa päällä ollut,en nyt muista merkkiä,mut urheiluliikkeestä ostettu 20e.
Semmoinen koroke jakkara mis 2 askelmaa 1e itelle ostin paidan 2e. Toi kirppis on hyvä,siltä löytää aina jotain. Sit ihan vieressä. Hong kong, tokmanni,prisma ja jyski. Ainoo et on naapurikunnan puolella ja sinne maksaa 3.60e suunta,ei viittis tyhjästä maksaa.
Sisko oli läytänyt tytölle paketissa olevan muumitalon 20e pukinonttiin. siis ihan avaamaton.

Ihania löytöjä teillä. :) Mä en ole nyt viime aikoina kirppiksillä juuri käynyt, mutta Huutiksesta olen huudellut sitten vähän enemmän. Pitäis kai vaihteeks taas mennä kirppiksille kiertelemään, sieltä löytää kyllä ajan kanssa vaikka mitä.

Unohtui viimeksi kuvata mutta ainakin nämä tuli ostettua:

- lastenkirjoja heidän joulusukkaansa. 1 € kipale.
- mammutti-sarjan yöpöytä pojalle, 3 €.
- rörstrandin posliiniastioita 1950-luvulta yhdelle tyttärelle. (yhteensä 48 €, tarjoiluvateja, kastikekulhoja, kannellinen keittoastia ja kaksi kannua)
- 2 collegepaitaa pojalle 17 v 4 € kipale.

Tämän päivän PikkuSiili löytöjä:

- Muumikuvakirja 1e (nyt on koko sarja kerättynä)
- 2 ISOA (mutta likaista) muumipehmolelua 1,1e/kpl (pesukoneessa ovat juuri, katsotaan josko harmaa vaihtuisi valkoisempaan väriin)
- Muumi t-paita kokoa 92 0,50e
- ruskeavalko raidalliset body+housut koko 60 yht. 1e
- t-paita koko 92 1e mutta -50% eli 0,50e
- kietaisubody koko 56 1e
- body koko 62 0,20e
- 3 valkoiset kokoa 50-56 olevat sukkikset 0,20e/kpl
- muumibody 1e

Kappas...on ilmestynyt lisää löytöjä :)

Mä kävin tänään avittamassa kaveria ja anoppia, joten tein sitä kautta ns. ylimääräisen kirppiskierroksen. Tuotteet on vielä kuvaamatta, mutta jahka kerteen salamaa räpsyttelemään, niin tulen hihkasemaan :)

Minä olen chefille ja näille ketjuille kovin kiitollinen.
Innostivat minutkin pitkästä aikaa koluamaan kirppiksiä ja nyt kun alkuun päässyt niin tulee käytyä tuontuostakin.

Tänään ostin pinon kirjoja.

Muutama satukirja menee lasten joulusukkaan.

Teinipojalle ostin "Viettelijän käsikirjan! 1 € . Hän saa sen joulupukilta yhdessä kahden hengen ravintolaillalislahjakortin kanssa. Kortti on tuonne ja tarkoitettu hänen ja tyttöystävänsä hempeisiin hetkiin: IL BANCO Ristorante & Caffetteria

Veljeni saa Vänrikki Stoolin tarinat. Painos vuodelta 1889, hyväkuntoinen ja maksoi 3 €! Niiden kanssa saman pakettiin lähtee veljen pyytämät printit vanhoista äidinpuoleisista sukutauluista.

Ostin myös kasan oikeasti joulukuuseen tarkoitettuja koristeita, joita aion käyttää lahjapakettien koristeina. Kukin kuuden koristeen pakkaus maksoi 2 €.

Tyttärentytträelle 1 v ostin farkkulegginsit 1 € ja rukkaset 2,5 €. Ne sai jo ja rukkaset otti jo koekäyttöönkin pulkkamäessä:

lovalle.jpg

Pojanpoika 5v sai kolme t-paitaa 80 senttiä kipale, alla olevan villapiadan 2€ ja kahdet housut, joista toiset ilmeisesti ihan uudet 3€ ja 4 €. Jesse on viime aikoina venähtänyt pituutta ja "yhtäkkiä" kaikki paidanhihat ja housujen lahkeet jääneet liian lyhyiksi eli tarpeeseen tulevat:

jesselle3.jpg

jesselle1.jpg

Ja loppuun ihan vain itselle iloksi ostamani perunan/kananmunan viipalointihommeli. Jo pelkkä pakkaus oli mielestäni niin, niin hellyttävä. Hinta oli 2,5 €.

perunanpalottelija.jpg

Viimeksi muokattu:
Mummeliisa: Hyviä löytöjä...tuo Jessen neule näytti varsin siistiltä ja oli mielestäni kohtuuhintainenkin :) Myös housut sait hyvään hintaan.

Ja kieltämättä ihana tuo viipalointivehkeen pakkaus :D

Ja nyt on mun omakin blogi taas päivitettynä :)

Yhteistyössä