Kirppishintoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anniina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anniina"

Vieras
Olen menossa myymään viikonloppuna lasten leluja yms. kirppikselle. Hinnoittelu vaan tuntuu hieman haasteelliselta. Olen luvannut rahat lapsille, joten ilmaiseksikaan ei viitsi myydä (eli ei periaatteella kunhan pääsen kamoista). Mitä neuvotte:

-duplot, legot, bioniclet: kannattaako myydä iso laatikollinen kerralla, pakata erikoiset omiin pusseihin vai pakata esim. 20-50 kappaleen pusseihin, minkälaiset hinnat
-lasten ABC-kirjasarja, mitä myydään nyt n. 12e/kpl, jolloin 29 kirjan sarja reilusti päälle 300 euroa, jos myyn koko sarjan, onko 50e aivan liian paljon, kun kirjat ovat kuin uusia?
-lasten suksipaketit?
-lasten luistimet?
-nukenvaunut, nukketalo, baby born-nukke?
-nuken ja barbin vaatteet, kannattaako laittaa kokonaisuuksia vai myydä yksitellen?
-lasten DVD:t?

duplot, legot, bioniclet: kannattaako myydä iso laatikollinen kerralla, pakata erikoiset omiin pusseihin vai pakata esim. 20-50 kappaleen pusseihin, minkälaiset hinnat
- Kerralla isompi määrä

lasten ABC-kirjasarja, mitä myydään nyt n. 12e/kpl, jolloin 29 kirjan sarja reilusti päälle 300 euroa, jos myyn koko sarjan, onko 50e aivan liian paljon, kun kirjat ovat kuin uusia?
- Oisko helpompi yksittäin? 2€ / kpl

lasten suksipaketit?
- 15 - 20 €, rippuu mitä pakettiin kuuluu

lasten luistimet?
- 10 €

nukenvaunut, nukketalo, baby born-nukke?
- vaunut 10€, talo (en tiedä minkälainen on) 10 €, nukke 5 €

nuken ja barbin vaatteet, kannattaako laittaa kokonaisuuksia vai myydä yksitellen?
- yksitellen 1-2 €

lasten DVD:t
- yksitellen 5 € / kpl

Ja tämä vain tälleen lonkalta :)

Duploista ja legoista näyttää ihmiset maksavan ihan hyviä hintoja. Noita abc-kirjoja on kirppiksillä ihan älyttömästi... Lasten dvd:stä maksaisin itse enintään 3e (ja hinnoittelusin näin itse myös) paitsi esim. joistakin Disneyn klassikoista voi pyytää paljonkin enemmän.

-duplot, legot, bioniclet:paremman hinnan saat jakamalla useisiin eriin. Jos on ohjeet, niin kokoa juttu ja laita ohjeet mukaan pakettiin (laita lapset kokoamaan)

-lasten ABC-kirjasarja, mitä myydään nyt n. 12e/kpl, jolloin 29 kirjan sarja reilusti päälle 300 euroa, jos myyn koko sarjan, onko 50e aivan liian paljon, kun kirjat ovat kuin uusia? Voi tehdä tiukkaa saada noin paljon

-lasten suksipaketit? 10€ ylöspäin riippuen millaisista suksista on kyse, monot kannattaa myydä erikseen

-lasten luistimet?10€

-nukenvaunut, nukketalo, baby born-nukke? vaunuja on erilaisia, vaikea sanoa tarkempaa tietämättä, sama juttu nukketalon kanssa, nukke 5-15 euroa, riippuen mitä tulee mukaan, onko ohjeet jne
-nuken ja barbin vaatteet, kannattaako laittaa kokonaisuuksia vai myydä yksitellen? selkeät asukokonaisuudet kannattaa myydä yhdessä
-lasten DVD:t? riippuu aivan levystä, 0,5-10€ Uusia levyjä saa ihan muutamalla eurollakin, jostain Disney levyistä, joita ei ole nyt kaupan voi saada paljonkin.

Minä myin bioniclet yksitellen, jos on ohje ja laatikko, voi pyytää vähän enemmän esim. 5-6e/kpl. Jos sulla on legoista tai duploista tiettyjä kokonaisuuksia, esim. talo tai auto jne, niitä voisi myydä kokonaisuuksina ja esim peruspalikat ja alustat omina setteinä. Luultavasti ihmiset, eläimet jne ovat kysyttyjä. Itse ostin kerran muovikassillisen kympillä ja sain mielestäni hyvinkin edullisesti.

Kirjasarja kannattaisi myydä kokonaisuutena, muuten viimeisiä osia on vaikea myydä. Minun mielestä 50e tuntuu paljolta.

Suksipaketit. Onko kenkäsukset vai kunnon monosukset? Onko monot mukana? 25e monot+sukset+sauvat on vielä kohtuullinen. Tosin siinä on riski, että monot ovat väärän kokoiset.

Luistimet kunnon mukaan 10-15e.

Nukenvaunut 10e, nukketalo (koosta riippuen) 10-25e ja baby born nukke 5-10e.

Dvd:t 3e/kpl. Itse en ostaisi vitosella, etenkin jos on naarmuja.

Tällaisilla hinnoilla lähtisin itse myymään. Täälläpäin ostajat tinkivät aikalailla, joten tarvittaessa voisi antaa hiukan alennusta. Heti kirpputorin alussa en kyllä helpolla alenna hintoja, loppuvaiheessa kylläkin.

Yhteistyössä