kirpparivaatteiden pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se kertapesu hajusteettomalla auta, jos niitä on pesty aikaisemmin jollain löyhkäävällä aineella. Jotkut vaatteet vaativat silityksen. Omat hengarit vain silloin, kun on valmis ne sinne myös jättämään, ensi kerralla suunnittelin hakea ilmasia hengareita marketin 'saa ottaa' laatikosta ja viedä vaatteet niissä.

Siis myyntiin viemässä? Älä mitään haisuainetta ainakaan laita! Kamala homma on silittämisessä jos ne ihan rypyssä on, mutta kyllä ne kauniimmilta näyttää jos on silitettyjä :)

Mielestäni saa tuoksua pesuaine, että tietää että on pesty. Joissakin tosin tuoksuu (haisee) vähän liikaakin, mutta eipä tuo haittaa.

Mutta sinänsä ei mitään väliä, miten pesee, koska eiköhän jokainen pese kirppareilta ostetut vaatteet kuitenkin uudelleen. Itse pesen ainakin 60 asteessa kaiken kirppareilta ostamani.

Hajusteettomalla minä toivoisin pestävän. Kun muuten käytämme vain hajusteettomia aineita, hajusteellisella pestyt vaatteet tuoksahtavat nenään voimakkaasti. Eikä se haju lähde pois yhdessä eikä kahdessa pesussa, useampi kirpparivaate voi saada koko muunkin koneellisen tuoksumaan edellisen käyttäjän pesu-/huuhteluaineelta.

Tätä ei varmaan huomaa, jos käyttää itse hajustettuja aineita, mutta itse ostan mieluummin sellaisia, joista ei tule pesuaineen tuoksua.

Silitetyt vaatteet yleensä näyttää siistimmältä -> menee helpommin kaupaksi. Pakko ei silti ole silittää, jos vaatteet on suht sileitä ja rypyttömiä ilmankin. Pesisin hajustettomalla pesuaineella ilman huuhteluainetta 60 asteessa/pesuohjeen mukaan, kaikki ei kestä voimakkaita tuoksuja tai ylimääräisiä kemikaaleja (huuhteluaineet). Kyllähän vaatteisiin varmasti tuoksua ja huuhteluainejäämiä jää, jos niitä on aikaisemmin käytetty, mutta turha kuorruttaa niillä enää vaatteita ennen myyntiin laittoa - ostaja todennäköisesti kuitenkin vielä pesee vaatteet ennen käyttöönottoa ja käyttää sitten niitä aineita mitä haluaa.

Yhteistyössä