Kirpparihinnoittelun vaikeus ja huvittavat esimerkit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heh

Vieras
Käväisin tuossa viikonloppuna itsepalvelukirpparilla ja kyllä oli kovat hintapyynnöt monissa pöydissä. En ostanut mitään. Paras tällä kertaa oli Ikean korokepalli, jolle oli mätkäisty hintaa 5 euroa ja uuden saa Ikeasta hintaan 2,95 euroa. Pisti hieman huvittamaan ; )

Onko se käytetyn tavaran hinnoittelu tosiaan niin vaikeaa vai ahneusko tuohon ajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Joskus...:
Joskus varmaan vähän molempia. :)
Itse juuri aiheen kanssa pähkäilen. Vaikeaa.

Itse olen käyttänyt tällaista nyrkkisääntöä:
jos esim. vaate on kuin uusi eli hyvin vähän pidetty, hinta on 1/3 uuden hinnasta ja jos pidetympi, niin vähemmän. Kulahtaneita ja loppuunkulutettuja en myy ollenkaan, koska en niitä ostaisikaan.

Minäkin katsoin kirpparilla, että joku pyysi 20e farkuista. Jotkut onlyn farkut vielä.

Minä pelkään, että meillä ei mene mikään kaupaksi. Hinnat on 0,1e - 3,5e vaatteista. Kengät joille laitoin hinnaksi 8e tuskin menee, vaikka olisivat kuinka uusia. Mutta kokeillaan. Laitoin ne vähän sillä mielellä ne kengät, että ei oikeastaan haittaakaa jos ei mene, mutta en ilmaiseksi ihan viitti antaa.

Mä olen kanssa huomannut että Ikean tavaraa koitetaan myydä kamalaan ylihintaan, viimeksi just katsoin yksiä tyynynpäällisiä jotka maksaa uutena 7,95 ja kirppishintana 9e. :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäkin katsoin kirpparilla, että joku pyysi 20e farkuista. Jotkut onlyn farkut vielä.

Minä pelkään, että meillä ei mene mikään kaupaksi. Hinnat on 0,1e - 3,5e vaatteista. Kengät joille laitoin hinnaksi 8e tuskin menee, vaikka olisivat kuinka uusia. Mutta kokeillaan. Laitoin ne vähän sillä mielellä ne kengät, että ei oikeastaan haittaakaa jos ei mene, mutta en ilmaiseksi ihan viitti antaa.

No ei nuo hinnat ainakaan korkeita ole. Mikseivät menisi tuolla hinnalla kaupaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
meidän kirpparilla oi kerran käytetty reimatec missä mnolemmissa polvissa isot reiät niin 25E :xmas:

Usein on tullut törmättyä haalareihin, jotka ovat jotain ikivanhaa Reimatecia, kulahtaneita ja eivät taatusti ole enää vedenpitäviä. Mutta kun merkki on mikä on, niin hintaa on vähintään se 20-30 euroa. Erityisen paljon näitä näkee Myyrmäkihallissa Vantaalla. Ja pyydettiin muuten kerran duplopussista 19 euroa. Sisällä ehkä parikymmentä peruspalikkaa. Sain hyvät naurut.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No ei nuo hinnat ainakaan korkeita ole. Mikseivät menisi tuolla hinnalla kaupaksi?

Kyllä suurin osa meneekin, todennäköisesti. Ensimmäinen kerta tällä kirpparilla, joten en tiedä että millainen tavara myy, sen takia tässä olen maalaillut kauhukuvia itselleni. Harmittaa hyvin paljon, jos kaikki tavarat jää itelle ja sitten joutuu maksamaan vielä lähemmäs 30e, että saa värkätä iltakaudet hintalappuja :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja 9:
Moni yrittää korkeilla hinnoilla kattaa sitä pöytävuokraa, luulen ma.

No tämä onkin se toinen asia, mitä aina ihmettelen, että kuinka paljon niitä rääsyjä oikein saa myydä eurolla kpl että tuo homma tulee edes jotenkin kannattavaksi...Jos pöydästä pitää maksaa monta kymppiä per viikko.

No minusta kyllä 0.1e eli 10 sentin tavara on kyllä sellaista että lienee parempi joutua roskikseen tai rätiksi. 50 senttiä on itselläni minimi, en näe vaivaa halvemman kanssa.

Mutta tuo korokepalli on haasteellinen juttu, kun kaupossa muuten myytävät lienevät 10-15egen hintaisia. Ikean versio on järkyttävän halpa uutena.

Mutta hintoja voi vaihtaa, mikäli tavara ei mene kaupaksi. Niin yksinkertaista. Itse suosin perinteisestä kirpputoria, jossa voi tingata myyjän kanssa hintojen kanssa, enkä sellaisessa myy omiania. Itselläni kaikki menee ja osassa voi laskea hintaa, kun huomaa tehneensä hinnoitteluvirheen. Mutta toisaalta tiedän, kuinka paljon enemmänkin voisi tavarasta saada...

nuo lasten merkki-vaatteet on kyllä välillä tosi päin peetä hinnoteltu. Mä tein tosin löydön ennen tytön syntymää; Lennen vaaleanpunainen vk-haalari 10? ja erittäin hyvässä kunnossa. En edes tiennyt onko tyttö vai poika mut niin halvalla sai, et ostin vaikka varastoon =) No tyttö siis tuli ja kovassa käytössä nyt.
Itse jos kirppiksellä myyn, niin pistän kaikki siihen hintaan, et tiedän niiden menevän. Turhaa niitä rahaa edes takaisin kodin ja kirppiksen väliä.

Täytyy myöntää että itsekkin olen joskus ylihinnoitellut.... Mutta kumma kyllä joka ylihinnoiteltu tuote on mennyt kaupaksi :o En vain ole tiennyt että paljonko tuote maksaa ja sitten olen fiiliksen mukaan lätkäissyt hinnan.
Viimeksi kun oli kirppispöytä niin multa meni ekalla viikolla pöytä melkein tyhjäksi ja tietenkin olin kerennyt ilmoittaa että pidän toisenkin viikon. Jäin vain mielessäni miettimään että möinköhän liian halvalla ja paljokohan tavaraa meni trokareille

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No minusta kyllä 0.1e eli 10 sentin tavara on kyllä sellaista että lienee parempi joutua roskikseen tai rätiksi. 50 senttiä on itselläni minimi, en näe vaivaa halvemman kanssa.

...

Samoilla linjoilla kanssasi. Pojalla ei kyllä ole varmaan yhtäkään vaatetta, jota lähtisin myymään 10 sentillä. Itse pidän miniminä ehkä 1 euro t-paidasta tai bodystä tms. ja jos on niin huonokuntoinen, että ei euroa kehtaa pyytää, niin sitten kelpaa uusiokäyttöön lattiarätiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja ruujsal87:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin.:
Onhan näitä. Parhaita on ilmaislahjat joita kaupitellaan mielettömin hinnoin. :)

Eräällä kirppiksellä pyydettiin äitiyspakkauksen pelkästä toppapuvusta 30? :laugh:

Eikä?!? :) Bisnes on bisnestä.

Totta kuin vesi! :D Taisi olla muilla kirppisläisillä hauskaa, kun siskon kanssa alettiin nauramaan ihan ääneen. Itse sain samaisen puvun ja sisko sen seuraavan vuoden. Meinasin jopa jättää pukuun lapun, että lahjoitan samanlaisen ilmaiseksi :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Niin.:
Onhan näitä. Parhaita on ilmaislahjat joita kaupitellaan mielettömin hinnoin. :)

Eräällä kirppiksellä pyydettiin äitiyspakkauksen pelkästä toppapuvusta 30? :laugh:

Eikä?!? :) Bisnes on bisnestä.

Totta kuin vesi! :D Taisi olla muilla kirppisläisillä hauskaa, kun siskon kanssa alettiin nauramaan ihan ääneen. Itse sain samaisen puvun ja sisko sen seuraavan vuoden. Meinasin jopa jättää pukuun lapun, että lahjoitan samanlaisen ilmaiseksi :kieh:

Oisit jättänyt?

viimeviikolla näin kippiksellä 2 eri pöydässä ikean niitä hiukan aaltoilevia maljakoita (ei näytä enään olevan ikeassa myynnissä) no niitä oli montaa eri väriä ja hiukan alle euron oli noilla lasipullo maljakoilla ikeassa hintaa uutena,
vaan nyt kirppikselle oli 2eri myyjää tuoneet myyntiin kyseistä maljakkoa ja kai niissä oli joku tunnearvolisä toinen maksoi 1,50 ja toinen oli 2,50

Eräässä pöydässä oli juuri minun kokoinen sifonkinen kesämekko,oli juuri minun väriäkin:) hinta vaan oli hiukan päätä huimaava mutta kun mekko oli niin nätti niin aloin tutkimaan tuota ihanuutta lisää.
No oli kyllä naurussa pitämistä kun tarkistin toimiiko vetoketju ja siinä ketjun luono oli tuommoinen pienen vauvan kämmenen kokoinen reikä ja vielä mekolla oli hintaa 10e
ja ihan vain kapphal tuotteita eli ei niin laatua.Reikä oli vilä siinä sifonkikankaassa joten paikkaaminen ei olisi onnistunut ja siinä oli semmoiset leikkauksetkin että ei kaventaminenkaan olisi mitenkään onnistunut.
Tämä on asia että ei mene mun jakeluun,myydään kovalla hinnalla ja täysin risaa tavaraa:(

Muutenkin näkee meilläpäin paljon myynnissä ikea rojua ja kai se on jollekin niin harvinanen paikka että jos sinne pääsee 10vuodessa kerran niin sitten näille halpis tavaroille voidaan laittaa tunnearvolisä.

Se että myyjät perustelevat myyntihintojaan paikkamaksulla niin ei minusta ole puolustus sille että vinttyneestä jo melkein lattiarätiksi kelpaavasta paidastakin pyydetään 3e
Jo tuota tekee työkseen ja haluaa tienata niin itsepalvelukirppis voi olla silloin väärä paikka.
Minulla oli myynnissä tavaraa,ja tosiaan yhdessä vaiheessa alkoikin pelottamaan saanko edes paikkamaksua kasaan mutta jäi minulle vielä 20e palkkaakin:)
hinnat oli todellakin sitä että kunhan eroon pääsen mutta minulla ei tosiaan tarkoitus ollutkaan tällä rikastua kuten monella muulla nykypäivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

...

Samoilla linjoilla kanssasi. Pojalla ei kyllä ole varmaan yhtäkään vaatetta, jota lähtisin myymään 10 sentillä. Itse pidän miniminä ehkä 1 euro t-paidasta tai bodystä tms. ja jos on niin huonokuntoinen, että ei euroa kehtaa pyytää, niin sitten kelpaa uusiokäyttöön lattiarätiksi.

Minulla on 10 sentin tavarat erittäin siistejä, minä olen laittanut erikseen sellaiset huonommat tavarat roskiin. Minä vain haluan päästä niistä eroon varmasti. Tosin jos joku on niin tollo, että katsoo tavaran hintaa että 10snt, niin tämä on huono, vaikka tavara on siisti, niin silloin ei kyllä harmita itseäni ollenkaan, meinaan huonompi tuuri sillä kaverilla on, joka jätti tarvitsemansa tavaran ostamatta hinnan alhaisuuden takia.

Yhteistyössä