Kirppariasiaa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jos minä vien kirpparille tavaraa, vien ne sinne ihan vain sen takia, että saisin niistä rahaa. Miksi jotkut ihmiset automaattisesti olettavat, että kirpparilta pitäisi saada puoli ilmaiseksi kaikki? Kummallista tuollainen valittaminen kirpparihinnoittelusta. Eiköhän se ole niin, että jokainen saa pyytää omista tavaroistaan ihan niin paljon rahaa kuin vaan itse haluaa.

h
Saahan sitä pyytää, mutta en m ainakaan maksa ihan mitä vaan. Onko se sitten kiva kuskata ne tavarat takas, kun ei niitä kukaan ole kalliilla ostanut? Jos mä vien kirpparille tavaraaa, niin vien siksi, että haluan niistä tavaroista eroon. Hinnatkin sitten sen mukaiset.

Mursu
Jaa, eikös kirppareiden idea ole just se että halvalla saa ja tinkimällä vielä halvemmalla? Jos kalliilla haluaa ostaa niin silloin ainakin minä menen kauppaan ja saan samalla ihan uuden.

Taisinkin todeta jollekulle tuolla, että todennäköisesti teet paremman tilin hinnoittelemalla isomman määrän edullisesti kuin viemällä vähän ja laittamalla kalliit hinnat. Itse en ainakaan osta 4 euron lastenkirjoja enkä monen euron vaatteita - niitä saa myös alesta uutena samaan hintaan. Totta kai aivan uudet, erikoisemmat on eri juttu, mutta naurettavaa minusta on pyytää tavallisesta H&M paidasta 3 euroa nukkaiseksi pestynä.

vieras
Saa pyytää mitä haluaa, mutta sitten ehkä kannattaa varautua kantamaan ne takaisin kotiin. Kirpparilla ei todellakaan kannata maksaa uudenveroisestakaan huimia hintoja.

vieras
Niin, no nykyään on ihmisillä vähän hakusessa se, että mikä sen kirpparin idea alunperin on, et taida säkään tietää?

Oma asiansa, jos vie sikahintaisia tuotteita kirpparille. Itse vaan mietin, et kuka sellaisilla hinnoilla viitsii kirpparille viedä, et mahtaako mennä tappioksikin asti, kun loosivuokra nielee kaikki tulot.

ap
No kummasti ne mun viemät lelutkin vaan sieltä kirpparilta katoavat, vaikka en ihan ilmaiseksi niitä annakkaan. Ja harvemmin on täytynyt kotiin enää mitään kantaa. Ja jos on jotain jäänyt myymättä, lahjoitan loput vietäväksi esim. Venäjälle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
No kummasti ne mun viemät lelutkin vaan sieltä kirpparilta katoavat, vaikka en ihan ilmaiseksi niitä annakkaan. Ja harvemmin on täytynyt kotiin enää mitään kantaa. Ja jos on jotain jäänyt myymättä, lahjoitan loput vietäväksi esim. Venäjälle.
Noh, sun onnes. Jos sulla on kovat hinnat ja silti niitä joku ostaa.....

ap
Toki siinä voi olla sekin, että hyväkuntoisista leluista ja vaatteista ollaan vaan valmiita maksamaan enemmän. En minäkään mitään kulahtaneita vaatteita "kalliilla" myy. Mutta tämän aloituksen pointtina oli se, että joillakin on heti kirppareista se asenne, että kaikki pitää olla lähes ilmaista ja sitten valitetaan kun sitä lähes leikkimätöntä Barbieta ei saakaan 50 sentillä.

Yhteistyössä