Kirppariasiaa ja vinkkejä noviisille kiitti :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
Mulla ois nyt pöytä varattuna ja odotan, että milloin ne sieltä ilmoittaa, että sellainen vapautuu.

Elikkäs, mietin hintapolitiikkaa..
Tarkoituksena olisi lähinnä päästä vain eroon ylimääräisestä tavarasta, vaatteista yms. mutta pahitteeksi ei olisi, jos saisin sen pöytävuokran niillä kuitattua ja lapsille jotain uutta vaatetta.

Katselin niitä hintoja ja huh huh. Ihan kamalista ryysyistä pyydetään tyylin 5 euroa. Siis ihan kulahtaneista ja reikäisistä lasten vaatteista, aikuisten 80-luvun vaatteista jne.

Mä ajattelin, että laitan suunnilleen eurolla kaikki lastenvaatteet myyntiin ja omista esimerkiksi merkkifarkuista pyytäisin jonkun 10 euroa. Onko se ok?

Sitten, ostaako kukaan kirppikseltä lakanoita?
Mulla ois aika monet pussilakanat, käyttämättömät, mitkä on tulleet jostain tilaajalahjana tms. Kannattaako niitä laittaa parilla eurolla sinne?

Sitten Iittalan KIVI-tuikkuja, mitä niistä kannattaa pyytää?

Voin sanoa omasta puolestani tämän verran....

Jos meinaat saada nuo omatkin farkkusi varmasti myytyä, niin laitat niihinkin hinnaksi n. 5?. Vaikka olisi mitkä merkkifarkut, niin 10 hinnalla jäävät melko varmasti myymättä. Lastenvaatteet tosiaan n. eurolla tai parilla, riippuen vaatteista.

Toki voit lakanoitta laittaa myyntiin, kun pidät hinnan taas sopivana. Tuo pari euroa kuullostaa ihan hyvälle.

Noista tuokuistakaan ei montaa euroa voi/kannata pyytää, vaikka Iittalan ovatkin.

Itse käyn kirpparilla tosi usein haalimassa itselleni, lapselleni ja kotiin tavaraa... Ja kyllä niistä pöydistä jossa on hyväkuntoista tavaraa ja edulliset hinnat, niin tulee ostettua joskus vaikka ja kuinka:)

Nytkin ostin eilen kolmet farkut, joista kaksi oli merkkifarkkuja...1 maksoi 50senttiä ja kahdet muut oli 3,50?.

Mä vaan mietin, että ne farkut kannattaa ehkä laittaa sitten ennemmin huutikseen, siellä mä oon saanut farkuista joskus ihan hyvinkin, 30-40 euroa.
Koska noi yhdetkin on Dieselin farkut, jotka on maksaneet viime syksynä 140 e, niin en kehtaa kyllä vitosella myydä niitä.

Muuten oon ihan sitä mieltä, että kaikki vaan pienellä hinnalla, että menis varmasti kaupaksi :) Mutta tosiaan olet varmasti siinä oikeassa, että ei niitä farkkuja kannata isolla hinnalla siellä yrittää myydä.

farkut ehdottomasti huutikseen! :wave: kuten muukin arvokkaampi... kirppikseltä on tapana "kadota" vaatteita.
Lakanoita ostetaan, jos ei (sänky)käyttöön, niin kankaiksi,verhoiksi,matonkuteiksi jne tuunattavaksi joten kannattaa toki viedä. Onko muuten aikuisten,lasten vai vauvojen lakanoita?

Mie pistin kirpparille farkut 2e,paidat 1e,pikkumiehen toppahaalarit 1-3e ja lelut samantien halavalla ja voin taata ,kun lähen kohta pöytäni siistimään niin eipä ole myytävää liikoja jäljellä ja ne mitkä jää niin vien spr:n Konttiin.Kaikki oli vielä tosi siistejä,pesunukkaiset kiikutin jo aiemmin kierrätykseen.Rahallisesti olen saanu 2 vkon myynnillä 250e,lopputilitys tänään.Mieti mitä ite maksaisit,elä ylihinnoittele,kirppis on kirppis.Myynti-onnea!

Alkuperäinen kirjoittaja mustasukka:
Mie pistin kirpparille farkut 2e,paidat 1e,pikkumiehen toppahaalarit 1-3e ja lelut samantien halavalla ja voin taata ,kun lähen kohta pöytäni siistimään niin eipä ole myytävää liikoja jäljellä ja ne mitkä jää niin vien spr:n Konttiin.Kaikki oli vielä tosi siistejä,pesunukkaiset kiikutin jo aiemmin kierrätykseen.Rahallisesti olen saanu 2 vkon myynnillä 250e,lopputilitys tänään.Mieti mitä ite maksaisit,elä ylihinnoittele,kirppis on kirppis.Myynti-onnea!

Paljonko teillä on pöytävuokrat? täälläpäin on yleensä n. 30/viikko, ja miusta se on ihan jättikallis! Miten sie onnistut saamaan noin paljon rahaa? Onko siulla jotain varmoja, kalliimpia nakkeja, vai vaan todella paljon tavaraa sikahalvalla?

Sekainen loosi ei houkuttele. Jos laitat vaatteet siististi vaikka laatikoihin, joissa lukee kissankokoisin kirjaimin: "90-100cm tytön vaatteita 0,5-2?", niin heti kiinnostaa enemmän.

Muutenkin selkeästi lajitellut loosit ovat kiinnostavampia. Jos törmään johonkin epäsiistiin vaatteeseen, olkoon hinta mikä tahansa, niin siirryn samantien eteenpäin, kun ajattelen, että myyjä yrittää kaupata viallista tavaraa toivoen ettei ostaja huomaa. Jos reikäiset, tahraiset ym ovat omassa laatikossaan ja siinä lukee vaikka: "Huonokuntoista vaatetta 0,1-1?", niin voisin katsoa laatikosta kivaa tuunaustavaraa ja muutenkin luottaisin paremmin myyjän rehellisyyteen.

Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Alkuperäinen kirjoittaja mustasukka:

Paljonko teillä on pöytävuokrat? täälläpäin on yleensä n. 30/viikko, ja miusta se on ihan jättikallis! Miten sie onnistut saamaan noin paljon rahaa? Onko siulla jotain varmoja, kalliimpia nakkeja, vai vaan todella paljon tavaraa sikahalvalla?

25e/6päivää.
On tullut tässä parin viime vuoden aikana hamstrattua vaatteita,partyliteä jne. täällä kaksplussalla entisen kirppiksen aikaan joten kaapit pursus tavaraa/vaatteita.Mie vein noita vaatteitakin vähitellen jottei pöytä/henkaripaikka ois ollut liian täynnä ja pidin paikan siistinä.Yleensä jos joku mieltyy johonkin vaatteeseen/esineeseen niin mahdollisesti ostaa myös muutakin.Mie ite oon ainakin sellanen :D,mut liian täyteen survotut myyntipaikat kierrän kaukaa.Ite laitoin halvalla nuo farkutkin(esprit,only jne.),koska en niitä itse käytä enää enkä aio säilytelläkkään.

Mulla on nyt viikon ollu pöytä ja tuntuu et ilmaseks pitäs antaa kaikki.. sisustustarvikkeet meni kohtalaisel hinnal sitä mukaa ku pöytään niitä vein. vaatteita ei oo menny juuri mitään vaik ihan kivoja on ja nyt ku mulla -50% nii hintaa jää 1 - 2,5 esim. farkuille.. no pelastusarmeijaan nakkaan huomenna kaikki mitä sinne jääny. Meillä pöytävuokra tuolla 29e/6pv ja minusta tuntuu ku tos laskeskelin, että saan vajaat 40e voittoa... ei ehkä kannattanu, mutta on se jotain seki..

Yhteistyössä