Kirppari ihmettelyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Eilen kiertelin etsimässä nuorimmalle kevättakkia. taas jälleen törmäsin sellaiseen juttuun, että jotkut vie likaisia vaatteita myyntiin. Ihmettelen tätä kovasti. Ostaako joku likaisia vaatteita siis tarkoitan pesemättömiä? Saatikka kuinka joku kehtaa viedä sellaisessa kunnossa olevia myyniin. Itselleni ei tulis pieneen mieleen laittaa säilöönkään likaisena. Yhdellä myyjällä oli takki joka näytti kivan näköiseltä rekissä. otin sen käteeni niin huomasin takin olevan kaut altaan likaisen, en siis tarkoita jotain pientä pinttymää vaan selkeästi kokonaan p...anen :x

Tuon vuoksi olen aikalailla jättänyt kirpparit nykyään väliin.Ennen olin kova kiertelemään kirpapreilla, mutta en ykyään.Ihmiset myy rikkinäisiä, likaisia vaatteita ihan järkyttävään hintaan.Maksan mielummin sitten pari euroa ylimääräistä ja ostan uuden.Toki olen löytänyt todella hyvääkin tavaraa kirppareilta

Samaa ihmetellyt.. Jos myyjä on vain napannut käytöstä poistuvan vaatteen suoraan käytöstä myyntiin? :| Täytyy kyllä tunnustaa, että muutamat lasten ulkohousut laitoin viime syksynä säilöön likaisina (parin käytön hiekat polvissa), kun en vain jaksanut vaativan vauvan kanssa tehdä mitään ylimääräistä.. Kiva ylläri oli sitten vastassa kun nyt kevääksi kaivelin lapsille varastosta vaatteet.

muoks: en kyllä kirppikselle vie vaatteita myyntiin likaisina.. tai edes huonokuntoisina. :snotty:

Tästä oli jossain lehdessäkin juttua hiljattain.

Ovatko ihmiset tosiaan niin laiskoja ja ahneita nykyään että luulevat kirpparirahjoenkin vaan kilahtavan kassaan kun laahaa ties mitä p**sia ja ryppyisiä vaatteita myytäväksi?? Ja vielä sikahintaan!?

Mä itse kyllä tasan tarkkaan pesen ja silitän myytävät vaatteet. Ilmankos tavarasta pääseekin sukkelaan eroon.

Tykkään kierrellä kirppareita. Joskus löydän jotain, mutta toisella kertaa ei löydy mitään. Meillä on neljä muksua niin joitain vaatteita ostais mielellään käytettynäkin jos löytää hyväkuntoisia. Monesti sitä vaan joutuu kääntymään kaupan puolelle, kun ei löydy kirpparilta mitä olis etsimässä. Ulkovaatteita ja jalkineita, kun tarvii olla useammat per lapsi niin kaikille tulee kovasti hintaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:

Ovatko ihmiset tosiaan niin laiskoja ja ahneita nykyään että luulevat kirpparirahjoenkin vaan kilahtavan kassaan kun laahaa ties mitä p**sia ja ryppyisiä vaatteita myytäväksi?? Ja vielä sikahintaan!?

Mä itse kyllä tasan tarkkaan pesen ja silitän myytävät vaatteet. Ilmankos tavarasta pääseekin sukkelaan eroon.

Ehkä tuossa on jotain perää.

Itsellänoi on myös tapana pestä ja puunata kaikki myyntiin laittamani. Eli uusi omistaja ei esim. saa jalkineissa mukana hiekkaa ym. sontaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sikke1:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:

Ehkä tuossa on jotain perää.

Itsellänoi on myös tapana pestä ja puunata kaikki myyntiin laittamani. Eli uusi omistaja ei esim. saa jalkineissa mukana hiekkaa ym. sontaa.

Olis varmaan hyvä idea jos joku kirppari profiloisi itsensä "siistin tavaran kirppikseksi" :D Ja vaikka ratsia ovelle jos joku siitä huolimatta kantaisi lumppua myytäväksi ;)

Ihmettelen samaa. Siis kun näkee sellaisiakin lasten vaatteita esim paita mitä on selvästi pidetty päällä ja siinä on joku ruokatahra eikä ole pesty. No näitä olen joskus edullisesti, todella edullisesti ostanut ajatuksella, että pääsen tahrasta eroon. Ja kun sellasen tahravaatteen olen pesenyt niin ihan hyväkuntoinen se on ollut ja edullisesti saanut, hyvä kauppa siis, mutta vähän ällöttävää.

Mä olen huomannut sellaisen (nyt vähän yleistäen), että yleensä nämä likaiset ja nuhjuiset vaatteet ovat niitä ylihinnoiteltuja, kun taas siistit vaatteet ovat edullisia.
Itse pesen AINA vaatteen, ja jos on pinttynyt haalea tahra kirjoitan siitä hintalappuun ja myyn 10 sentillä. Vaatteet joissa on näkyvää tahraa (vaikka tahranpoistolla lähtisi) lentää suoraan roskikseen.

Noh, mäen käytettyä päältä myisi, mutta olen kyllä ostanut montakin kertaa vaatteen joka on selvästi päältä viety kirppikselle..

Kerran esim. ostin pojalle Rukan kuravaatteet hintaan 3e, ja ne oli tosiaan nimensämukaisesti kuravaatteet, aivan ravassa.. mutta kun hinta oli halpa, ja näin etteivät ole rikki tms. vaan vain likaiset, ostin pois..

Kyllähän siellä tulee aika paljon sitä kakkaakin vastaan, mutta toisaalta siellä on kyllä todella hyviäkin vaatteita jotka ovat ehjiä, puhtaita ja siististi esillä.

Eli ei kannata jättää kirpputorikäyntejä väliin siksi että osa myy siellä skeidaa. Mun kirppisblogista voi käydä kurkkaamassa miten loistavia vaatteita sielä löytää ja vieläpä äärimmäisen edulliseen hintaan :)

http://chef.blogit.fi/

Yhteistyössä