kirppareista..

Bubblemachine

Jäsen
19.04.2011
631
17
18
..jotenki vituttaa kun joskus vuonna pottu kävin ensimmäisen kerran kirpparilla ja sain tavaraa eurolla ja nyt kun menee niin eurolla saa käytetyt haisevat sukat. Huoh. Mennyt niin ylihhoitteluksi osalla. voisivat ostaa halvemmat haalarit pennuilleen ettei tartte kiskurihinnalla myydä. Ja jokaisessa vaatteessa sama juttu, vauvojen bodyt vitosta, kaupasta saa uutta halvemmalla. Eniten ärsyttää kun pienellä paikkakunnalla tietää mistä vaate on ostettu (tai myös isommalla), eli törmäsin lindexin velour-asuun jonka ostin itselleni viidellä eurolla ja kirpparilla sitä myytiin tuplahinnalla.

Ei tarvi kommentoida että mee sit osta kaupasta. Tuntuu vaan et ennen ihmiset tahtoi tehdä hyvää toisilleen myymällä kampetta polkuhintaan niitä tarvitseville. Nyt niillä yritetään saada elintasoon nousua. Huoh. Siksipä veinkin vaatetta kierrätyskeskukseen. Tosin ei mun rievut muualle kelpaiskaan :kieh:

Mä myyn tavaraa alkaen 0,50e ja korkein hinta lastenvaatteilla on ollut 3e ja se on just jostain haalarista. Mulla ainakin on tarkotus päästä vaan eroon kaappejen täytteistä ja hieman saada taskurahaa.

Itsekki paljon kierrän kirppareita ja viel aika paljon usemalla paikkakunnalla, niin olen myös huomannut tän ylihinnoittelun ja jopa ihan järkyttynytkin välillä hinnoittelusta. Kuten viimeksi launtaina rovaniemellä kun siellä oli muutamassa pöydässä marimekon lastenpaitoja hintaan 5e ja ne oli ihan kulahtaneita. Eli värit haalistuneet ihan olemattomiin. Olkoonkin kuinka marimekkoa, mutta kuvitteleeko oikeasta joku, että ihmiset maksaa siitä 5e kun pusero on ihan kulahtanut.

Huutonetissäkin on samaa ilmiötä. Ihmettelen, kun esim. Lindexin paidasta lähtöhinta on joku 3 e ja 1 e korotuksella, kun miettii, mitä ne uutena maksaa. Lisäksi siellä on monesti osta 3, maksa 2 tarjouksia.

Samaa olen jaksanut ihmetellä. Mutta vielä enemmän ihmettelen, että jotkut vielä maksaa aivan tolkutonta hintaa käytetyistä rievuista. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se kuka maksaa.

. Kuten viimeksi launtaina rovaniemellä kun siellä oli muutamassa pöydässä marimekon lastenpaitoja hintaan 5e ja ne oli ihan kulahtaneita. Eli värit haalistuneet ihan olemattomiin. Olkoonkin kuinka marimekkoa, mutta kuvitteleeko oikeasta joku, että ihmiset maksaa siitä 5e kun pusero on ihan kulahtanut.

Mä myin marimekon paidan hintaan 2€ ja mekon hintaan 5€, molemmat hyväkuntoisia. Kyllähän ne uutena maksaa aika paljon.

Mut olen minäkin nähnyt marimekon jokapoika(vaimikäseraitaonkaan)paidan, jossa oli edessä tahra ja sauma auki, hintalapulla 15€.

Kyllä niillä kirppiksillä on ylihinnoittelijoita, mutta kyllä sieltä saa vaatetta ja tavaraa myös mielettömän edukkaaseen hintaan.

Jos kukaan ei olisi valmis maksamaan suuria summia tuotteista, ei niitä kovia hintoja pyydettäisi. Ja mikä yhdelle on kallis, on toiselle halpa.

Maksaisitkö 8€ käytetyistä toppahanskoista? Et välttämättä, mutta mä maksoin. Ja olin ihan supertyytyväinen. Mulle 8€ on paljon pienempi raha, kuin 16,90€, jonka ne samat hanskaat maksaa uuutena, elleivät peräti ole jopa kalliimmat. Ei tarvitse kahdesti miettiä että ostanko vaiko en, jos saan uudenkarheat hanskaat, joista maksan noin puolet ovh:sta.

Ja mistäs sen tietää...myyjä on saattanut ostaa ne alesta ja teki ehkä voittoakin. Mutta mulle se on tässä kohtaa ihan sama, sillä koen tehneeni itsekin voittoa, kun en joutunut niitä hanskoja hakemaan kaupasta uutena.

Mun mielestäni se on ihan riittävän hyvää, että ylipäänsä jaksaa roudata kamoja kirppikselle. Siinä on ihan jumalaton työ, eikä se homma ilman rahaa pyörri myyjänkään osalta. Viikkovuokrat, bensamaksut edestakaisin sahaamisesta, provikat, hintalaput ja vielä siihen se aika ja vaiva.

Enkä kyllä henkilökohtaisesti tiedä ketään, joka olisi saanut elintasonsa nousuun kirppismyynnillä. Myin itse juuri 645€ e edestä tavaraa viikon sisällä, eikä mun elintasoni noussut niin pätkän vertaa. Lapset sai tosin uusia vaatteita ja kirjoja, joten jos se lasketaan, niin sitten nousi tosiaan koko perheen elintaso.

Mä ymmärrän että kiskurihinnat ärsyttää, mutta aina voi jättää ostamatta. Kyllä joku ostaa, ellei nyt ihan ryöstöhinnoista ole kyse. Mä pyrin omalta osaltani melko pitkälle suosimaan kierrätystä ja maksan siitä ajoittain ehkä enemmän, kuin "pitäisi", mutta omatpahan on rahani :)

Jos joku haluaa nähdä edullisia (ja vähemmän edullisia) kirppislötöjä, niin niitä on blogillinen nähtävillä: Chef shoppaa osa 2

Onhan niitä ylihinnoteltuja, mut sitten on niitä ostajiakin kun kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Eli ollaan valmiita maksaan bodysta max 20 senttiä, hyväkuntoisesta haalarista kaksi euroa tai vastaavaa. Mä itse olen ihan tyytyväinen jos löydän vaikka hyväkuntoisia kivoja bodeja hintaan 1-2 euroa.

Jos ajattelette että kirppispöytä maksaa täällä päin halvimmillaan 25€ viikko ja päälle 5% provikka niin aika paljon pitää myydä noilla hinnoilla että saa edes omansa takaisin. Enkä mä ainakaan viitsi parin euron takia nähdä sitä vaivaa että hinnottelen ja vien ja järjestän pöytää. Mieluummin annan sitten kaverille ilmaiseksi tai jonnekin muualle, missä menee oikeasti tarvitseville.

• Tykkää
Reactions: chef
Chef!
Mikä olis sopiva hinta sun mielestä jonathanin yhden tähden topatuille kintaille kirpalla? Ne on violetit ja niis on vielä se kämmenosa sellainen vahvistettu, tosi hyväkuntoiset on.
Ajattelin nyt seuraavaan satsiin noi laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24486486:
Chef!
Mikä olis sopiva hinta sun mielestä jonathanin yhden tähden topatuille kintaille kirpalla? Ne on violetit ja niis on vielä se kämmenosa sellainen vahvistettu, tosi hyväkuntoiset on.
Ajattelin nyt seuraavaan satsiin noi laittaa.

Ei niin mitään hajua. Ostin juuri Jonathan tähti-välikausihanskat hintaan 0,50€ ja 0,80. Olisin kyllä maksanut enempikin, eli nuo olivat ihanilmaset.

Jonathan ei ole mulle mieluisin vaihtoehto joten en maksaisi niistä samaa summaa, kuin REimateceistä, joista pidän enemmän. Mutta joku muu ajattelee toistepäin ja on valmis maksamaan nimenomaan Jonathaneista enempi.

2€ olen ostanut monet parit hanskoja, joten 2-5€ välissä lienee passeli hinta.

Yhteistyössä