KIRPPAREISTA.. VOI JÖSSES..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cartel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cartel

Jäsen
17.01.2007
600
0
16
Siis onko muut pistäneet merkille samoja asiiota, vai oonko tosiaan ainut, joka ihmettelee.. Kirpparit on nykyään tosi suosittuja, kiva juttu, että tavaroita kierrätetään, mutta voi järkky, mitä hintoja pyydetään! Siis käytetystä tavarasta :o . Sitten osa vaatteista on likaisia ja rikki, kuka sellaisia haluaa, jos on tahroja, jotka ei lähde pois.

Osa tavaroista tulisi halvemmaksi kaupan alemyynneissä..

Hintapyynnöt ovat usein kovia etenkin täälläpäin Suomea. Käyn yhä kirppareilla, mutta useammin tulee ostettua alesta, koska siellä on halvemmalla. Käyn myös lähempänä pääkaupunkiseutua kirppareilla. Sieltä vielä kannattaa jotain ostaakin.

Kylläpä sen näkee heti pöydästä, missä on kovat hinnat. Usein kaikki saman pöydän tuotteet on ylihinnoiteltuja. Nykyisellään olen tehnyt kirpparilta varsin hyviä löytöjä, mutta kyllä noita poikkeuksiakin on. Sitten on taas ne suttupöydät, joissa kaikki kamat on sekaisin, huhhuh.

ja porukka myy aivan kelvotonta tavaraa...itse en kirppareilla jaksa käydä, mutta tässä juuri viime viikonlopppuna satuin käymään ja huh kun järkytyin kuoinka huonoa tavaraa ihmiset kehtaa myydä.

Mä olen taas päinvastoin ihmetellyt sitä, että tälläkin hetkellä mulla on itellä kirpparilla pöytä, missä tosi hyviä ja vähän käytettyjä, osin jopa käyttämättömiä vaatteita, joista pyydän kymmenesosan siitä, mitä oon ite maksanut, ja siltikään ei mene kaupaksi. Ihan niin kuin ne pitäisi sitten ilmakseksi antaa, että joku huolisi.....

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Kylläpä sen näkee heti pöydästä, missä on kovat hinnat. Usein kaikki saman pöydän tuotteet on ylihinnoiteltuja. Nykyisellään olen tehnyt kirpparilta varsin hyviä löytöjä, mutta kyllä noita poikkeuksiakin on. Sitten on taas ne suttupöydät, joissa kaikki kamat on sekaisin, huhhuh.

kai ne nyt on sekaisin kun ostajaehdokkaat on niin laiskoja laittamaan tavaroita paikoilleen,joka toinen päivä kävin katselemassa mitä on mennyt,voi luoja mihin kuntoon oli pöytä sillä aikaa mennyt :o

Olen huomannut että ammattimyyjiä on nykyään enemmän kuin tavallisia myyjiä. Se häiritsee ainakin minua, jos menen kirpparille en halua mitään ylihinnoiteltua krääsää joltain "wannabe kauppiaalta". Halaun ihan tavallisia käyettyjä mutta suht koht hyväkuntoisia tavaroita hyvään hintaan, sellaiselta joka tosissaan haluaa siitä tavarasta eroon. =)

Olen huomannut kyllä saman että joistain tavaroista pyydetään hirveitä hintoja. Toisaalta tuntuu kun on ite ollu myymässä että pitäs antaa ilmaseks ihan hyviäkin tavaroita. Mulla tosin ollu aina periaate, että kuhan tavaroista eroon pääsee ja pöydän hinnan saa takas.

Käväsin eilen pitkästä aikaa kirpparilla ja yksi oisti taas silmään.. Oli Reiman puku joka selvästi kovalla käyöllä ollut ja polvista toisessa oli selvä ja vielä aika isokin reikä ja toinen aivan kulunut. Fiksu myyjä pyysi siitä sitten 15e!!! Ymmärrän hintävammat ja ehjät vaatteet joita ei ole käytetty puhki.. Itsekkin ostan hyväkuntoisia vaatteita kirpparilta ja maksan vähän enemmän (mikä on kumminkin paaaaljon vähemmän kuin uuten kaupasta) jos se on sen arvoinen. En voi käsittää kuinka joku kehtaa myydä rikkinäistä kauhealla hinnalla vaikka kuinka olisi esim. Reima, siitäkin huolimatta että uutena on ollut kallis.

Itse olen saanut kyllä hyvät lastenvaatteet menemään aika hyvällä hinnalla.
Kyllä ihmiset silloin maksaa kun tuote on hyväkuntoinen.
Sitten mulla on aina 10cent ja 20cent kori jossa on nukkasta ja ei niin siistiä (ja esim. viimeksi äp vaatetta) niin kyllä nekin kaikki meni.

Juu... ei voi kun päivitellä. Lähinnä se huonokuntoisten vaatteiden ja tavaroiden myynti. Ei kai kukaan oikeasti osta rikkinäistä (ellei helposti korjattavissa), likaista ja nuhjuista vaatetta?

Meilläpäin on onneksi ihan loisto kirpputori, kaikki on todella siistiä ja halpaa. :)

Hyvistä voin kyllä maksaa ihan hyvinkin.

Mutta eilen taas olin kirpparilla. Yhdessä pöydässä oli kivoja tytön vaatteita, olis ollut meidän likalle sopivia. Hinnat oli 3-10 euroa. Onneksi syynäsin ne vaatteet tarkkaan, olis kyllä rieponut jos olisin ostanut niitä, kun kaikissa oli jotain pinttymää tai muuta vikaa :(

Vaikka oli muuten uudennäköisiä vaatteita, niin saattoi olla likaläntti jossain joka ei ollut lähtenyt. En minä viitsi valmiiksi likaisesta paidasta maksaa 5 euroa :/

Minä ihmettelen myös sitä, että kovasti tahraantuneita ja likaisia edes yritetään myydä (eivätkä nekään monesti varsinaisesti halpoja ole!!) Mutta jos näen erittäin siistin ja mieleisen vaatteen, voin siitä vähän enemmän maksaakin, sillä hinta on kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin uusi maksaisi. Joku raja kuitenkin, siis kyllähän ihan päättömiäkin hintapyyntöjä näkee.

Kurkatkaapas Huutonettiin ..... ihmiset maksaa 100? ihme kamppeista. Kierrätys kunniaan, mutta monilla kirppaeilla on niin kulunutta , reikäistä ja likaista myytävänä kalliilla hinnalla, että huh huh ....

onhan se tosiaan harmillista kun paljon ylihinnoiteltuja näkee mutta minä olen sit päättänyt kuitenkin ostaa vaan halvalla ja siistiä eli yleisesti en yli 3 euroa/vaate maksa siinäpähän ylihinnoittelijat vieköön kotiaan takaisin..tai ostaa ne jotka haluaa..mieluummin minäkin suosin aleja kun esim lasten vaatteita saa 2e kpl uutena

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänpuu:
Kurkatkaapas Huutonettiin ..... ihmiset maksaa 100? ihme kamppeista. Kierrätys kunniaan, mutta monilla kirppaeilla on niin kulunutta , reikäistä ja likaista myytävänä kalliilla hinnalla, että huh huh ....

Siis tuota kans ihmettelen, vaatepaketeista maksetaan ihan sairaita hintoja :o . Siis hyväkuntoisista, jossa joukossa merkkivaatteita. Mutta kun laskee niille päässään, mitä olisi valmis maksamaan itse, niin kyllä monesti ihmettelen..

Itse en osaisi pyytää kirpparilla esim. käytetystä hyväkuntoisesta bodysta 20-50c enempää, jos merkkivaate niin 1e kipurajana.

Sitten joskus tekee löytöjä, joka innostaa taas käymään. Viimeviikonloppuna löytyi ratsastussaappaat 3e, itselle villakangastakki 4e, ehjä / hyväkuntoinen rukan sadetakki 1,5e :)

Yhteistyössä