Kirppareista ja lastenvaatteista muutenkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Öhöm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

Öhöm

Vieras
Käväisinpä tuossa kirpparilla toteamassa, että sieltä ei vaan löydy siistejä vaatteita. Uskomatonta roskaa 95% lastenvaatteista. Venyneitä, vanuneita, virttyeitä, tarhriintuneita ja vuodelta 1. Silti hinnat yli euroa kpl, esim. bodyt.

Annan pari vinkkiä kaikille, joilla on lapsia, ja haluaa eroon lastenvaatteista.

1. Kun vaatteet on jäänyt pieniksi, myy ne asap! Silloin ne on vielä ajan hengen mukaisia, muodikkaita, jos niin haluaa vaatteita luonnehtia. Vuonna 2009 vuoden 1995 kuosit on auttamattomasti out.

2. Kaikista järkyttävimmistä räteistä voi tehdä ihan oikeasti rättejä. Lasten vaatteet on usein puuvilla, ja sopii hyvin räteiksi.

3. Jos joku kaveri tmv. saa lapsen, voit kysyä, haluaako hän joitakin vaatteita. Anna hänen itse valita, jos jokin kelpaa, älä dumppaa paria säkkiä räteiksi soveltuvia vaatteita kenenkään muun riesaksi.

Ja maailma pelastuu...

Täysin samaa mieltä! Eilen justiin kävin "ihastelemassa" kirppareiden vauvanvaate-antia ja suurin osa oli todella järkyttäviä. Kehtaavat pyytää monta euroa joskus vuonna nakki äitiyspakkauksessa olleista potkareista. Pari kivaa löytöäkin tein, mutta suurin osa on ihan totaalista roskiskamaa

Alkuperäinen kirjoittaja Öhöm:
3. Jos joku kaveri tmv. saa lapsen, voit kysyä, haluaako hän joitakin vaatteita. Anna hänen itse valita, jos jokin kelpaa, älä dumppaa paria säkkiä räteiksi soveltuvia vaatteita kenenkään muun riesaksi.

Just näin! Jos itse et ole käyttänyt neljää virttynyttä toppapukua vauvallasi, ei se vauvan saanut kaverisikaan niitä varmaan niin montaa tarvitse. Jos kaverisi on ottanut äitiyspakkauksen, ei myöskään kannata laittaa oman pakkauksen makuupusseja ja vastaavia väkisin heille säilytettäväksi.

Siistejä pitää toki olla ja hinnat kohtuullisia. Minulle kelpaa kyllä vanhemmatkin vaatteet, tykkään monista 90-luvun lastenvaatteista jopa enemmän kuin nykyisistä.

kävin tänään kirpparilla,myynnissä oli lassien välikausipuku 25 euroa ja sitte hintalapussa maininta,että housujen takapuolessa on reilunkokoinen repeämä.Monikos teistä ostais 25 eurolla puvun jossa housut on valmiiksi rikki?? En käsitä miksei toi myyjä voi myydä pelkästää sitä takkia vaikka kympillä ja olis pannu housut suoraa roskiin...sit sielä oli gore tex kenkiä,tosi kulahtaneita ja todellaki parhaat päivänsä nähneitä ja niistä olis pitäny maksaa 20 euroa.Miten ihmiset kehtaa pyytää tollasia hintoja selvästi ikälopusta tavarasta?? :o

Ite oon aktiivinen kirppismyyjä ja mulla on se periaate että ensinnäki myyn kaikki pieneksi jääneet vaatteet HETI jollon ne on vielä "muodin mukaisia" ja ne ostetaan helpommin.Toiseksi laitan kirpparille kirpparihinnat eli en kisko mitää älyttömiä hintoja.Esim hyväkuntoista reimateccia oon myyny 10e/haalari,viimeksi myin lassien hyväkuntoisen välikausipuvun(polvissa ja takamuksessa ei lainkaan kulumaa)5eurolla.Kolmanneksi en edes roudaa kirpparille mitään nukkkaantuneita,kuosistaan venähtäneitä tai muuten huononnäköisiä vaatteita vaan laitan ne kierrätyskeskuksen vaatekeräykseen.Ja mulla on aina ollu hyvä myynti,nyt viimeksiki tarvi tuoda vain muutama hassu vaate takas.Suosittelisin näitä myyntiperiaatteita muillekki...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kukin tavallaan.
Silti aina löytyy niitäkin jotka ostvat sitä huonompaakin tavaraa.

niin,mun mies olis ostanu ne 20 euron virttyneet kengät :o onneksi kerkesin väliin ja sanoin että et todellakaa osta,niin huonoja kenkiä ei meidän lasten jalkoihin panna.Jos kirpparilta ostaa kengät ne pitää olla uudenveroiset,varsinki tolla hintaa.Enkä taitais ostaa tolla hintaa uudenveroisiakaa.PIenemmälle löysin kakkoskengiksi richterin gore tex kengät kympilla ja ne oli kuin uudet.

Alkuperäinen kirjoittaja allekirjoitan:

Just näin! Jos itse et ole käyttänyt neljää virttynyttä toppapukua vauvallasi, ei se vauvan saanut kaverisikaan niitä varmaan niin montaa tarvitse. Jos kaverisi on ottanut äitiyspakkauksen, ei myöskään kannata laittaa oman pakkauksen makuupusseja ja vastaavia väkisin heille säilytettäväksi.

Jaa mulla on ollut vaan yksi äitiyspakkaus, mutta 3 makuupussia, niitä kun ostin sitten kirppikseltä. Makuupussi kun oli lisäksi aivan loistava makoilualusta lattialla. Ja kun oli kolme, oli aina yksi puhtaana, kun niitä kierrätti käytössä. Jos sinä et jotain tarvitse, joku toinen voi pitää sitä erittäin tarpeellisena!

Yks pieni juttu tähän kirpputoriasiaan. Voisko ne lastenvaatelaatikot nostaa vähän ylemmäksi, kun ison mahan kanssa on aika vaikea kyykistellä siellä lattiatasossa penkomassa. Varsinkin kun käytävällä on sitten koko ajan joku tunkemassa ohi, niin että pakko nousta ylös väistämään.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Yks pieni juttu tähän kirpputoriasiaan. Voisko ne lastenvaatelaatikot nostaa vähän ylemmäksi, kun ison mahan kanssa on aika vaikea kyykistellä siellä lattiatasossa penkomassa. Varsinkin kun käytävällä on sitten koko ajan joku tunkemassa ohi, niin että pakko nousta ylös väistämään.

toi oli muuten hyvä vinkki.pitää panna korvan taa seuraavaa kertaa ajatellen B)

Mä en ole taas aikoihin löytänyt paikallisilta kirppiksiltä mitään.. juuri tuon takia kun kamalia rättejäkään ei saa alle eurolla.. ja tosi vähän on meiän lasten kokoisia vaatteita edes kaupan.. 116-122cm..

joo,kyllä kirpparilla pitäs olla kirpparin hinnat.. mä olen tehnyt todella paljon hyviä löytöjä kirppiksiltä,mulla muutama kirppis missä käyn,joissa tiedän olevan enimmäkseen hyväkuntoista vaatetta.

mua ärsyttää se kun kirppiksillä myydään UUTTA tavaraa,se ei ole kirpparin idea. ja jotkut haalineet halpiskaupoista jotakin niin turhaa muovikamaa ja sit myyvät kirpparilla.mitä se kannattaa!

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
kirpparilla pitää olla kirpparihinnat.

Samaa mieltä. Jos välikausihaalari on maksanut 70? uutena, 35? alessa, niin ei siitä kukaan enää 45? kirpparilla maksa! Max 10% tuotteen alkuperäisestä hinnasta on ok kirpparilla. Joitakin poikkeuksiakin tietysti on, mutta vaatteiden kohdalla kyllä useimmiten näin.

Kyllä mä koluan alennusmyynnit, nytkin molemmat haalarit alesta ostettuja puoleen hintaan.

Itse käytän paljon merkkivaatteita, (ja käytän niitä kau-an) mutta vauvalle ja pikkulapselle en viitsi kauhea kalliita ostaa vain merkin takia, koska vaatteet jää joka tapauksessa pieniksi, toisin kuin aikuisilla.

Ostaisin mielelläni käytettyjä hyvälaatuisia vaatteita lapsilleni!

Off topic: Harmi, kun en löydä sitä ketjua, missä kerroin, että mulla on n.10 vuotta vanha, ajaton takki, jota käytän vieläkin. Olen kuulemma säälittävä... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja allekirjoitan:

Jaa mulla on ollut vaan yksi äitiyspakkaus, mutta 3 makuupussia, niitä kun ostin sitten kirppikseltä. Makuupussi kun oli lisäksi aivan loistava makoilualusta lattialla. Ja kun oli kolme, oli aina yksi puhtaana, kun niitä kierrätti käytössä. Jos sinä et jotain tarvitse, joku toinen voi pitää sitä erittäin tarpeellisena!

Niin, mutta se että sinä tarvitset ei tarkoita, että kaikki muutkin tarvitsevat;) Just tämän vuoksi kannattaa kysyä, mikä toisen tarve on, eikä tehdä kysymättä oman pään mukaan.

Juu onhan noita nähty... Viime viikolla kävin kirppiksellä, ja joku myi siellä pahvilaatikkoa jonka sisäpuolelle oli liimattu kangasta... nukensänkynä! :D No ei ollu hintakaan kun 2?, mutta en kyllä tiedä kuka tollasen haluaa....

Olin tänään myyrmäkihallin kirppiksellä ja meillä kaikki topit, paidat, villapaidat, farkut, housut (hyväkuntoisia, suurin osa ajan hermolla) max. 2 euroa mutta silti ei mennyt kaupaksi vaan kaikesta piti tinkiä ja hirveää valittelua kun ei suostu myymään hyväkuntoista tavaraa miltein ilmaiseksi o_O Kuitenkin pöytävuokra kahdelta päivältä on kuitenkin 45 euroa.
No huomenna uudestaan ja sitten menee vaikka ilmaiseksi kunhan ei tarvitse kotiin raahata.

Alkuperäinen kirjoittaja kirppismyyjä:
Olin tänään myyrmäkihallin kirppiksellä ja meillä kaikki topit, paidat, villapaidat, farkut, housut (hyväkuntoisia, suurin osa ajan hermolla) max. 2 euroa mutta silti ei mennyt kaupaksi vaan kaikesta piti tinkiä ja hirveää valittelua kun ei suostu myymään hyväkuntoista tavaraa miltein ilmaiseksi o_O Kuitenkin pöytävuokra kahdelta päivältä on kuitenkin 45 euroa.
No huomenna uudestaan ja sitten menee vaikka ilmaiseksi kunhan ei tarvitse kotiin raahata.

onpa kallis pöytähinta.Täällä viikko maksaa 24e ja viimeksiki sain lastenvaatteilla kyseisestä paikasta 290euroa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja kirppismyyjä:

Mäkin olin tänään Myrtsissä myymässä ja huomenna uudestaan.

Olen samaa mieltä usean kanssa. Kirppiksellä kirppishinnat, yleisilme siistiksi, eikä pöytiin lumppuja jotka saavat pöydän näyttämään siltä että juurikin tuolta rakkaalta 90 luvulta on kaikki tavarat kotoisin. Rikkinäisistä tuotteista saa kans huonon kuvan. Huono hinnoittelu karkoittaa ainakin minut. Esim. Viime viikonloppuna etsin pukua tytölleni, no vastaan sattui reiman puku, juu ei ollu kauheesti käytetty, mutta kuitenkin käytetty, ja ne jalkalenkit puuttui, ja huppu oli kirkkaamman värinen kuin muu puku. Hintaa oli 47? :O olin ihan äimänä.

Kuulun myös niihin jolle dumpattiin kaikki kun ei osannut/iljennyt kieltäytyä. Vannotin kaikille että mitään en sitten rupea palauttelemaan, pistän kiertoon. Nyt vuosi siitä alkaa tulemaan kyselyitä, että milloinkas palautat vaatteet :O

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kukin tavallaan.
Silti aina löytyy niitäkin jotka ostvat sitä huonompaakin tavaraa.

niin,mun mies olis ostanu ne 20 euron virttyneet kengät :o onneksi kerkesin väliin ja sanoin että et todellakaa osta,niin huonoja kenkiä ei meidän lasten jalkoihin panna.Jos kirpparilta ostaa kengät ne pitää olla uudenveroiset,varsinki tolla hintaa.Enkä taitais ostaa tolla hintaa uudenveroisiakaa.PIenemmälle löysin kakkoskengiksi richterin gore tex kengät kympilla ja ne oli kuin uudet.

Onneksi meillä on lastenvaatekirppis muutaman sadan metrin päässä, niin siellä voi aina poiketa pongaamassa. Ostin just Travallen toppaakin pojalle 4 e, Vikingin coret 2,5 e ja Eccon nahkakengät 2 e. Niin ja pojalle vielä 20 Nalle Puh lehteä 1 e.
Eli kävelen vaan ohi noiden ylihintaisten ja katson kaikki pöydät nopeesti läpi, kun katsoo ekan tavaran hinnan tietää kannattaako siihen jäädä notkumaan pidemmäksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Onneksi meillä on lastenvaatekirppis muutaman sadan metrin päässä, niin siellä voi aina poiketa pongaamassa. Ostin just Travallen toppaakin pojalle 4 e, Vikingin coret 2,5 e ja Eccon nahkakengät 2 e. Niin ja pojalle vielä 20 Nalle Puh lehteä 1 e.
Eli kävelen vaan ohi noiden ylihintaisten ja katson kaikki pöydät nopeesti läpi, kun katsoo ekan tavaran hinnan tietää kannattaako siihen jäädä notkumaan pidemmäksi aikaa.

Missä se "meillä" oikein on ;) ?

niin ja koska olen aktiivinen kirppareitten kiertäjä, olen niihinkin törmännyt paitsi hinta on törkeen korkee niin myös likasen haiseviin..
ja ei todellakaan tee mieli penkoa pöytää, kun tuoksu on aivan kammottava vaikka kuinka olisi muuten kivoja...
:(

Yhteistyössä