kirkosta eronneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mitä sen kirkon pitäis antaa sitte että ette siitä eroais? vai onko se lähinnä se ns. henkinen yhteys joka sinne ei pelaa? tai ettei allekirjoita niitä kirkon toimintatapoja?

ja entäs sitten islamin usko? jos eroaa kirkosta ja paasaa jokapaikassa miten uskonto sucks niin mites semmonen ihminen sitte ykskaks innostuu islamin uskonnosta? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
mitä sen kirkon pitäis antaa sitte että ette siitä eroais? vai onko se lähinnä se ns. henkinen yhteys joka sinne ei pelaa? tai ettei allekirjoita niitä kirkon toimintatapoja?

ja entäs sitten islamin usko? jos eroaa kirkosta ja paasaa jokapaikassa miten uskonto sucks niin mites semmonen ihminen sitte ykskaks innostuu islamin uskonnosta? :whistle:

Semmosen 100 euroa kuussa kun antaisivat almuja, niin pysyisin kyllä kirkossa :whistle:

niin... ja tukeeko kotiäidit (kotihoidontuella olevat) sitä kirkon toimintaa mitenkään rahallisesti? siis maksetaanko myös kotihoidontuesta kirkollisvero? ja jos olette eronneet kirkosta sillonkun olette kotihoidontuella olleet niin kuinkas paljon enemmän sitä rahaa on sitten tilille napsahtanut?

No jos ei usko mihinkään jumalaan eikä minkään kirkon tai pyhän kirjan oppeihin niin turha siihen on varmaan kuulua.. Enkä usko ihan äkkiä islamiin tai mihinkään muuhunkaan lahkoihin hurahtavani :D

niin... ja tukeeko kotiäidit (kotihoidontuella olevat) sitä kirkon toimintaa mitenkään rahallisesti? siis maksetaanko myös kotihoidontuesta kirkollisvero? ja jos olette eronneet kirkosta sillonkun olette kotihoidontuella olleet niin kuinkas paljon enemmän sitä rahaa on sitten tilille napsahtanut?

Multa menee reilu satanen vuodessa, ja sen maksan mieluusti sitä hyvästä, mitä saan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
En usko mihinkään mitä kristinusko tai kirkko edustaa..

Älä viitsi valehdella.

Taatusti uskot.

Koko länsimainen oikeusjärjestelmä on luotu kristinuskon oppien pohjalta.

niin.... ehkä parempi ois sanoa ettei usko KIRKON edustamiin asioihin... :whistle:

Älä viitsi valehdella.

Taatusti uskot.

Jos noin tarkasti käydään analysoimaan.. Esim. mihin minun nyt pitäisi sitten uskoa =)

No jos ei usko mihinkään jumalaan eikä minkään kirkon tai pyhän kirjan oppeihin niin turha siihen on varmaan kuulua.. Enkä usko ihan äkkiä islamiin tai mihinkään muuhunkaan lahkoihin hurahtavani :D

juu, en mie sillä. enkä mie siis mitään tappelua tästä halua. pohdiskelen nuita asioita. että miten kukakin on asiat nähny, kun on niin monta eri puolta.

tuosta islamista vaan sen takia mainitsin kun tuttavapiiriini kuuluu kiihkoilija joka on eronnut kirkosta, kiihkoaa kaikille että KAIKKIEN täytyy erota kun on niin paska paikka ja pahaa täynnä, hullujen hommaa jne... ja sitten kuitenkin sivulauseessa ilmottaa että islam kiinnostaa ja että hän varmaan kääntyy islaminuskoon. no, miten voi kääntyä kun ei kerta siihen kirkkoon enää kuulu? kysyn vaan...

Älä viitsi valehdella.

Taatusti uskot.

Ehhehehheh? Siis mitä tämä oikeusjärjestelmä tähän liittyy.

Oisko riittävä peruste erota esim. siinä, ettei usko yliluonnollisee`?

18-vuotiaana erosin. Olisin eronnut aiemmin jos äitini olisi antanut luvan. :D Mutta niin, heti kun olin 18v täyttänyt, erosin. Syy? En usko raamatun paskaan. :) Uskon siihen mitä olen itse nähnyt. Profiili sen taitaa parhaiten kertoa.

Multa menee reilu satanen vuodessa, ja sen maksan mieluusti sitä hyvästä, mitä saan. =)

niin. ja eihän se ole ainoa mitä ITSE saa, vaan kirkko ylläpitää monia sellaisia asioita mihin suomessa ei muuten olisi (ilmaista) mahdollisuutta. esim. perheneuvonta ja parisuhdeneuvonta (joka on ilmanen), kerhot, diakoniatoiminta jne...

Älä viitsi valehdella.

Taatusti uskot.

Jos noin tarkasti käydään analysoimaan.. Esim. mihin minun nyt pitäisi sitten uskoa =)

Tarkasti? :o

Edes pääpiirteittäin.

Ei sun tarvitse mihinkään uskoa, mutta minusta kristinuskon pääperiaatteista "rakasta lähimmäsistäsi niin kuin itseäsi" ei ole lainkaan tyhmästi ajateltu.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
18-vuotiaana erosin. Olisin eronnut aiemmin jos äitini olisi antanut luvan. :D Mutta niin, heti kun olin 18v täyttänyt, erosin. Syy? En usko raamatun paskaan. :) Uskon siihen mitä olen itse nähnyt. Profiili sen taitaa parhaiten kertoa.

hmm... mielenkiintonen ilmasu tuo raamatun paska....

mitäpäs jos ottaisit sen raamatun ihan vaan historiallisena kirjana? niin minäkin teen. se on aika mielenkiintoinen historiallinen teos joka kattaa aika laajan ajanjakson. mie aattelen raamatun hyvin pitkälle samanlaisena teoksena kun esim. kalevala, sekinhän on perimätiedon mukaisesti kokoon kasattu...

Älä viitsi valehdella.

Taatusti uskot.

Tarkasti? :o

Edes pääpiirteittäin.

Ei sun tarvitse mihinkään uskoa, mutta minusta kristinuskon pääperiaatteista "rakasta lähimmäsistäsi niin kuin itseäsi" ei ole lainkaan tyhmästi ajateltu.
Ei ole ei
=) Mutta siitä voidaan olla montaa mieltä että mistä ne viisaudet on alunperin lähtöisin..

mitäpäs jos ottaisit sen raamatun ihan vaan historiallisena kirjana? niin minäkin teen. se on aika mielenkiintoinen historiallinen teos joka kattaa aika laajan ajanjakson. mie aattelen raamatun hyvin pitkälle samanlaisena teoksena kun esim. kalevala, sekinhän on perimätiedon mukaisesti kokoon kasattu...
Mikset sitten liity johonkin kalevala.yhteisöön ja maksa sinne 2.500 euroa vuodessa jne`?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mikset sitten liity johonkin kalevala.yhteisöön ja maksa sinne 2.500 euroa vuodessa jne`?

miksi pitäis liittyä johonki kalevala- yhteisöön? häiritseekö se sinua jos mie kuulun kirkkoon?

Yhteistyössä