Kirkosta eroamisten päiväennätys meni taas rikki

Päiväkohtaiset kirkosta eronneiden määrät homoillan jälkeen ovat seuraavat:

Tiistai 21:00 - 24:00 222 eronnutta
Keskiviikko 2633
Torstai 2032
Perjantai 3473
Lauantai 4545
Sunnuntai 5738

Lähde: Jo 20000 jättänyt kirkon homoillan jälkeen

Tällä hetkellä tämän päivän saldo näyttää siltä, että eronneita on

5857

Lähde: Erolaskuri

Yhteensä homoillan jälkeen eronneita on: 24 522

Lähde: Erolaskuri


Laskeskelin tuossa juuri viime tunnin aikana eronneiden määrän: 453. Se tekee 7,55 eroajaa minuutissa.

--------------

Asiasta on varmasti jo monta keskustelua, mutta en usko, että yhtäkään liikaa.

Tämä keskustelu on luotu kaikelle mahdolliselle asiaan liittyvälle kommentoinnille.
 
An
Mielenkiintoista nähdä, kuinka pitkään päiväkohtaiset lukemat jatkavat nousuaan vai onko huippu nyt saavutettu :)

Selvää mielestäni on, ettei yhdet homokommentit moista joukkoeroamista ole aiheuttaneet, vaan monet tapakristityt ovat asian esilläolosta saaneet rohkeutta tehdä sen, jota ovat jo pidempään miettineet.
 
Aika jännää.
Pitäsköhän sitä itsekin...
Pystyyhän sitä sit tarvittaessa liittymään helposti takaisin, jos tarviikin joskus saada vaikka kirkkohäät :p
Juuri olin aikeissa tulla kommentoimaan että kuinkakohan moni liittyy sit takaisin kun on pakko saada kirkkohäät...... siinä kohdassa kummasti sitten ollaankin evlut kirkkoon haluavia.

Mun mielestä tekopyhää jos mikä :D
 
[QUOTE="vieras";22266513]Vielä enemmän tulee eroamaan jos kirkko alkaa vihkimään homoja... esim. mun perheestä 7 henkilöä :)[/QUOTE]

Totta, mutta faktahan on se, että ihan sama mitä kirkko päättää tai tekee on se aina jonkun mielestä väärä ratkaisu. Aina on joku, joka ei sitä hyväksy.

Jos kirkko päättää modernisoitua ja tulkitsee raamattua ns. rivien välistä, moni eroaa.
Jos kirkko päättää konservatiivisesta linjasta ja lukee raamattua kuin Suomen lakipykäliä, moni eroaa.
 
"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22266530:
Juuri olin aikeissa tulla kommentoimaan että kuinkakohan moni liittyy sit takaisin kun on pakko saada kirkkohäät...... siinä kohdassa kummasti sitten ollaankin evlut kirkkoon haluavia.

Mun mielestä tekopyhää jos mikä :D
Ehkä se on vähän tekopyhää, mutta 469 euron kuukausituloistani en mielelläni maksaisi enää kauheasti rahaa kirkolle.
 
Jäsen vaikka missä
Ihan sama. Miksi kuulua kirkkoon, jos ei usko siihen mitä se edustaa/opettaa?
En itsekään kuulu mihinkään uskontokuntaan/järjestöön/organisaatioon, ellen ole niiden ideologiasta samaa mieltä.
 
"eee"
En pysty ymmärtämään että MIKSI ne kirkkohäät niin kovasti halutaan, jos ei kerran uskossa ole?
Miksi haluaisin siunauksen sellaiselta jumalalta, johon en usko?
Kyllä mä oikeastaan uskon Jumalaan, mutta esim. homoavioliittojen vastustaminen ei kuulu mun repertuaariini, joten en ole varma haluanko kuulua kirkkoon, jos se on heidän kantansa. Ehkä voisin liittyä takaisin myös jos homoavioliitot sallitaan.
 
"höh"
En eroa kirkosta, Räsänen ei ole mikään kirkon edustaja, puhui aivan omia mielipiteitään.
Lisäksi tv ohjelmassa muiden mielipiteet jäi taka-alalle. mm arkkipiispa Repo.
 
"hmm"
En pysty ymmärtämään että MIKSI ne kirkkohäät niin kovasti halutaan, jos ei kerran uskossa ole?
Miksi haluaisin siunauksen sellaiselta jumalalta, johon en usko?
kirkot ovat kauniita ja se kuuluu perinteiseen ja unelmien häämielikuviin. maistraatti ei oikein sano ihmisille mitään. ja onhan kristinuskossa koko sen historian ajan ollut valtavasti ihmisiä jotka eivät usko sen sanomaan, sillä se levisi pakkokäännytyksellä ja tuli tavaksi pakkokäännytettyjen lapsilla, minusta tietty tekopyhyys kuuluu sen henkeen.
 
[QUOTE="eee";22266593]Kyllä mä oikeastaan uskon Jumalaan, mutta esim. homoavioliittojen vastustaminen ei kuulu mun repertuaariini, joten en ole varma haluanko kuulua kirkkoon, jos se on heidän kantansa. Ehkä voisin liittyä takaisin myös jos homoavioliitot sallitaan.[/QUOTE]

Asiahan on tietysti täysin eri, jos ei kuulu kirkkoon, mutta uskoo Jumalaan. Näitä ihmisiä on kuitenkin huomattava määrä.

Täytyy kuitenkin muistaa, että näillä ihmisillä on oikeus pyytää siunausta.

// Kuusi tonnia meni rikki: 6037
 
Viimeksi muokattu:
"lisko"
No Suomen kansan tyhmyydestä kertoo, että KANSANEDUSTAJAN kommentit saavat ihmiset eroamaan KIRKOSTA. Hahhaaa, miten sivistymättömiä olette. Samat ihmiset tietysti luulevat, että olemalla äänestämättä eduskuntavaaleissa, voi vaikuttaa asioihin. Ja antakaa mä arvaan, kostoksi Räsäselle, olette myös äänestämättä seurakuntavaaleissa? Huhhuh, menee kyllä veromarkat hukkaan, tämän kansan peruskoulutuksessa.
 
An
[QUOTE="hmm";22266606]kirkot ovat kauniita ja se kuuluu perinteiseen ja unelmien häämielikuviin. maistraatti ei oikein sano ihmisille mitään. ja onhan kristinuskossa koko sen historian ajan ollut valtavasti ihmisiä jotka eivät usko sen sanomaan, sillä se levisi pakkokäännytyksellä ja tuli tavaksi pakkokäännytettyjen lapsilla, minusta tietty tekopyhyys kuuluu sen henkeen.[/QUOTE]

Eli saman tekopyhyyden linjalla tulisi vain jatkaa loputtomiin?

Maailmassa on lukemattomasti muitakin kauniita paikkoja, ja lähes tilan kuin tilan voi koristella unelmiensa paikaksi.
 
[QUOTE="lisko";22266639]No Suomen kansan tyhmyydestä kertoo, että KANSANEDUSTAJAN kommentit saavat ihmiset eroamaan KIRKOSTA. Hahhaaa, miten sivistymättömiä olette. Samat ihmiset tietysti luulevat, että olemalla äänestämättä eduskuntavaaleissa, voi vaikuttaa asioihin. Ja antakaa mä arvaan, kostoksi Räsäselle, olette myös äänestämättä seurakuntavaaleissa? Huhhuh, menee kyllä veromarkat hukkaan, tämän kansan peruskoulutuksessa.[/QUOTE]

Täytyy yhtyä. On kyllä harvinaisen typerää ja ajattelematonta, jos eroamisen syynä on ainoastaan yhden kansanedustajan mielipide.

Mielestäni ei kuitenkaan ole typerää erota kirkosta, jos ei yleisesti sen oppeja kannata tai niihin edes usko. Olen ainakin itse ajatellut, että tässä buumissa eroavat lähinnä he, jotka ovat asiaa jo miettineet aikaisemminkin. He, jotka eivät vain koe olevansa kristittyjä tai koe tarvitsevansa kirkkoa mihinkään. Tietysti osa on heitä, jotka ovat joko homomyönteisiä tai -kielteisiä.
 
An
[QUOTE="lisko";22266639]No Suomen kansan tyhmyydestä kertoo, että KANSANEDUSTAJAN kommentit saavat ihmiset eroamaan KIRKOSTA. Hahhaaa, miten sivistymättömiä olette. Samat ihmiset tietysti luulevat, että olemalla äänestämättä eduskuntavaaleissa, voi vaikuttaa asioihin. Ja antakaa mä arvaan, kostoksi Räsäselle, olette myös äänestämättä seurakuntavaaleissa? Huhhuh, menee kyllä veromarkat hukkaan, tämän kansan peruskoulutuksessa.[/QUOTE]

Onko sinulla näyttää jotain lukuja siitä, kuinka moni eronneista on eronnut kohuttujen homokommenttien takia, kuinka moni taas puhtaasti siksi, ettei yksinkertaisesti usko kirkon oppeihin? Jos ei, niin äläpä huutele siellä :)
 

Yhteistyössä