Kirkko ei enää uskalla puhua uskontonsa perusperiaatteista, joten jäljelle jää paljaspyllyinen sirkustirehtööri, joka melskaa megafoniinsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kirkko ei enää uskalla puhua uskontonsa perusperiaatteista, joten jäljelle jää paljaspyllyinen sirkustirehtööri, joka melskaa megafoniinsa, selostaa suihinotosta ja pölisee polygamiasta, kirjoittaa Iltalehden kolumnisti Sanna Ukkola.
Kari meidän, joka olet tosi-tv:ssä, somessa trendatkoon sinun tilisi.

“Julkkispappi Kari Kanala on rikkonut rajoja, mutta yksi asia on pyhä”, otsikoi Etelä Suomen Sanomat juttunsa Kari Kanalasta.

Mikä se voisi olla? Jumala? Jeesus? Uskonto?

Ei suinkaan, vaan jalkapallo. “Elämässä voi rakastaa montaa naista, mutta vain yhtä jalkapalloseuraa”, otsikko jatkuu.

Paavalin kirkkoherrasta on tullut kymmenessä vuodessa kirkon näkyvin hahmo, uutisoi puolestaan Kirkko ja Kaupunki.

Niin, aiemmin kirkon ääni ulospäin oli homovastaisilla mielipiteillään profiloitunut Päivi Räsänen (kd), nykyään tosi-tv-ohjelmissa kekkuloiva, alasti poseeraava ja räävittömyyksiä suoltava olutekspertti Kari Kanala.

Hoosianna ja aamen!

Kanala itse selittää hämmentävää julkisuuskiimaansa sillä, että hän haluaa madaltaa ihmisten kynnystä tulla kirkkoon. Joku voisi sanoa, että hän tekee kirkosta irvokkaan parodian ja nolaa sitä minkä kerkeää.

Turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta: nöyryys, hiljentyminen ja heikompien auttaminen ovat niin last season!

Pitäähän sitä strategiaa muuttaa, kun jengi maallistuu, kirkot tyhjenevät eivätkä Raamatun pölyttyneet värssyt kiinnosta enää ketään.

@Echo varmaan rakastaa Karia ja vapaamielisyyttään 😂

”Tuoreessa Kari Kanala – pappi ja pelimies -kirjassa kolmatta kertaa naimisissa oleva kirkkoherra kertoo, ei Jumalasta vaan Kari Kanalasta, lukuisista naissuhteistaan, “säädöistään” ja siitä, kuinka hän on pettänyt parisuhteissaan.”

Asiaa taas Sannalta:

”Nykykirkko yrittää kumarrella joka suuntaan, miellyttää kaikkia, mikä on näin sivusta, agnostikon silmin katsottuna surullista nähtävää. Lopulta käy niin, että opetuksensa hukannut kirkko ei miellytä enää ketään.”

amen

Jep, kirkko kyllä nyt kaivaa omaa hautaansa tällä toiminnalla. Minä olen yksi niistä jotka eroaa kirkosta välittömästi jos tämä piispojen esitys menee läpi kirkolliskokouksessa huhtikuussa. Ja uskon että en ole ainoa.

Se mikä itsellä ihmetyttää eniten on että miksi yksikään homo- tai lesbopari haluaa mennä kirkossa naimisiin?!? Tai siis kuvittelee että saisivat liitolleen Jumalan siunuksen sillä että sen joku pappi sanoo. Kun on aivan päivänselvää raamatun mukaan että näin ei ole. He eivät mitään siunausta saa Jumalalta.
Minun järkeen ei käy tämä asia että jos joku on kristitty homo tai lesbo niin kyllähän hänen pitäisi uskonsa kautta tämä ymmärtää.

Nykyään voi mennä maistraatissa avioliittoon joka on juridisesti ihan sama asia kun kirkossa avioliittoon astuminen. Miksi tähän pitää kirkko sekoittaa?

• Tykkää
Reactions: Echo
Aikanaan hengailin jonkun verran teologian opiskelijoiden kanssa. Eipä niissä porukoissa kovin uskovaista väkeä ollut. Leipäpappejahan Suomen kirkko on täynnä ja tänä päivänä se tarkoittaa totaalista uskosta irtoamista.

• Tykkää
Reactions: Echo ja ruuttis
Kommentit (246)
SäännötPiilota
Lue kommentteja ja osallistu keskusteluun kirjautumalla sisään

Kolumnin kommentointiin voi osallistua vain kirjautumalla Iltalehteen.
Tämän ketjun kommentit antavat hyvän käsityksen palstan tasosta.
Olen aikoinaan katsonut netistä jutussa mainitun sambahartauden Paavalin kirkossa.
Upea esitys, joka palautti mieleeni nuoruuteni sambainnostuksen.
Olen ollut pari kertaa katsomassa sambakulkuetta Helsingissä.
Sanna Ukkola on näköjään löytänyt vankan lukijakuntansa kehä kolmosen ulkopuolelta.
Pk-seudulla Karin kaltaiset henkilöt eivät nostata kulmakarvoja.
Sannan kannattaisi kirjoittaa kolumninsa ensiriville mitä tyylisuuntaa hän kulloinkin tekstissään edustaa. Juttu on mielestäni satiirin, ironian, puritanismin ja disinformaation
omituinen sekamelska. Eletään ja annetaan toistenkin elää. paritusohjelmia en katso, ja Tinder
on mielestäni onneton parisuhteen etsintäkanava. Jos seuraa ei löydy luomuna, elämästään
löytyy muutakin mukavaa mielen virikettä.

Kommentit (246)
SäännötPiilota

Olen aikoinaan katsonut netistä jutussa mainitun sambahartauden Paavalin kirkossa.
Sanna Ukkola on näköjään löytänyt vankan lukijakuntansa kehä kolmosen ulkopuolelta.
Sannan kannattaisi kirjoittaa kolumninsa ensiriville mitä tyylisuuntaa hän kulloinkin tekstissään edustaa. Juttu on mielestäni satiirin, ironian, puritanismin ja disinformaation
omituinen sekamelska. Eletään ja annetaan toistenkin elää. paritusohjelmia en katso, ja Tinder
on mielestäni onneton parisuhteen etsintäkanava. Jos seuraa ei löydy luomuna, elämästään
Pk-seudulla Karin kaltaiset PAPIT herättävät kyllä ihmetystä.

Pk-seudulla Karin kaltaiset PAPIT herättävät kyllä ihmetystä.
Kari on pidetty pappi seurakunnassaan.
Erikoista, että Ukkola otti hänet tällä kertaa hampaisiinsa. Sanna Marin ei anna kotimaiselle lehdistöle enää yhtäkään haastattelua. Iltalehti oli tavoitellut häntä tämän päiväiseen juttuunsa onnistumatta.
Haaskalintujen ja korppien on jatkossa löydettävä uudet uhrit törkykirjoituksiinsa.
Ehkä Ukkolan kolumni saa jonkun Paavalin seurakuntalaisen provosoitumaan kirjoituksesta ja kirjoittamaan kipakan vastakommentin. Yritän seurata löytyykö juttu seuraavasta kirkko&kaupunki.fi lehdestä.

Erikoista, että Ukkola otti hänet tällä kertaa hampaisiinsa. Sanna Marin ei anna kotimaiselle lehdistöle enää yhtäkään haastattelua. Iltalehti oli tavoitellut häntä tämän päiväiseen juttuunsa onnistumatta.
Haaskalintujen ja korppien on jatkossa löydettävä uudet uhrit törkykirjoituksiinsa.
Ehkä Ukkolan kolumni saa jonkun Paavalin seurakuntalaisen provosoitumaan kirjoituksesta ja kirjoittamaan kipakan vastakommentin. Yritän seurata löytyykö juttu seuraavasta kirkko&kaupunki.fi lehdestä.

Leipäpappi ei koskaan ole kovinkaan suosittu seurakuntalaisten keskuudessa.

On nääs feikki pappi, se loistaa kauas.

• Tykkää
Reactions: ruuttis ja Echo
Kommentit (246)
SäännötPiilota

palstan aa tee hoo tee taas paljasti ittensä
kun ei ossaa pysytellä paria riviä kauempi aiheessa

Sanna on pelkuri ja itse keittäny ’nauravat nakit’ -soppansa

Yhteistyössä