Kirkkaat pisteet näkökentässä, mikä puutos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
No niin, mulla on pidemmän aikaa ollut päivisin esim just nyt sellaista vaivaa että näkökenttään ilmestyy kirkkaita pisteitä, pahiten niitä tulee kun räpsyttää silmiä tiheesti. Sitten tuntuu että katse harhailee hetken aikaa ja jää "viive" näkökenttään kun siirtää katsetta. Ymmärtääköhän joku mitä mä tarkoitan, että mitä vaivaa tää on.

Mutta siis ei ole pääkipua eikä syömättömyyttä. Tulee aika usein, mutta kerta kestää hetken. Mutta noi kirkkaat pisteet "hyppii" silmillä, katsoi mihin vaan ja vaikka laittais silmät kiinni niin ne jatkaa hyppelyään.

Verenpaine mulla on ollut aina alhainen, hb on normaali, eikä muutenkaan mistään migreeneistä kärsi.
Jos joku tietäis mikä voisi tämän aiheuttaa niin olisin kiitollinen.

Jos on yllättäen ilmennyt voisi liittyä näköhermon toimintaan? Esim näköhermon tulehdus. Mikään lääkäri en toki ole mutta minulla alkoi näköhermontulehdus samoin oirein.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
noi on niitä floatersejä... ootas ku yritän ettiä linkin niihin.

Just meinasin kysyä että niin mitä..

Lääkäri joskus sanoi että on kyllä sitä alhaista verenpainetta, mutta en nyt jaksais uskoa kun alhainen verenpaine on aina ollut, raskausaikanakin enkä siitä muuten ole kärsinyt kuin huippauksen tunteena. Siihenkin kyllä yksi työterveyslääkäri sanoi ettei alhainen verenpaine ja huippaus liity toisiinsa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Niin ja mulla näkyy ihan selvästi noita lasiaissamentumia varsinkin kirkkaalla ilmalla tai vaaleaa taustaa vasten, mut ei ne mun mielestä kyllä vastaa sun kuvausta yhtään :/

Sama täällä, ei floaterseihin vaikuta silmän räpyttely mitenkään! Enkä oikein tajunnut tota viivettäkään..

Mulla leijaili ihan kuin kimalteita näkökentässä kun käytin toisia piilolinssejä ja silmä kuivui ja hiertyi niiden linssien takia. Tuntui kun olis ollu hiekkaa silmissä, silmälääkäri sitten kertoi, että silmän pinta on ihan repaleinen. Siksi kysyin niistä linsseistä.

Siis mä en käytä piilareita. Silmälasit on, hajataittoa ei niinkään huonoa näköä.
Mutta se viive mitä tarkoitan on sitä, että kun katson/luen vaikka lehteä, jossa kontrastit värien välillä suuria. Kun sitten siirrän katseeni muualle niin ne kontrastit seuraavat mukana, "näen" siis viivat ja muodot yms vielä hetken vaikka en itse kuvaa katsokaan enää. Ihan outoa välillä. Tää ei varmaankaan liity noihin kirkkaisiin pisteisiin mitenkään. Ovat kaksi erillistä asiaa. Mutta nämä silmissä näkyvät outoudet tulevat samoihin aikoihin. Ei siis liity väsymykseen, ainakaan suoranaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Siis mä en käytä piilareita. Silmälasit on, hajataittoa ei niinkään huonoa näköä.
Mutta se viive mitä tarkoitan on sitä, että kun katson/luen vaikka lehteä, jossa kontrastit värien välillä suuria. Kun sitten siirrän katseeni muualle niin ne kontrastit seuraavat mukana, "näen" siis viivat ja muodot yms vielä hetken vaikka en itse kuvaa katsokaan enää. Ihan outoa välillä. Tää ei varmaankaan liity noihin kirkkaisiin pisteisiin mitenkään. Ovat kaksi erillistä asiaa. Mutta nämä silmissä näkyvät outoudet tulevat samoihin aikoihin. Ei siis liity väsymykseen, ainakaan suoranaisesti.

Siis tuohan on täysin normaali ilmiö! Taidat tarkkailla nyt itseäsi hieman liikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ihan normaalia:
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:

Siis tuohan on täysin normaali ilmiö! Taidat tarkkailla nyt itseäsi hieman liikaa..

No joo ihan on kyllä normaalia! Tietty jos on jotenkin herkässä aistit tai jotain niin kiinnittää varmaan huomiota...

Mulla tulee joskus nuita kirkkaita lenteleviä pisteitä näkökentän reunoille.Mutta vaan silloin,jos on jostain syystä päähän verenkierrossa häiriöitä tms. Eli esim. jos pesen tukkaa pää taaksepäin kenossa ja on niskat samaan aikaan jumissa.Aina ei siis tuokaa asento niitä aiheuta.Tai sitten jos olen kumarassa alaspäin ja nousen äkisti ylös.Eli taitaa liittyä tuohon verenpaineeseen ja siihen,että veri ei hetkellisesti kierrä päähän tarpeeksi hyvin? Tarkoititko samanlaista?

Yhteistyössä