Kirkasvalolampusta kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äidilläni on, asuu napapiirin pohjoispuolella ja pimeyttä riittää. On kuulema auttanut vireystilan kohenemiseen ja myöskin siihen, että pälvikalju ei uusiutunut. Sitä ei tietty voi todistaa, mutta kuitenkin.

Mulla oli entisessa duunissa työnantajan puolesta kirkasvalolamppu ja se oli todella hyvä, aamulla oli tosi virkeä olo kun aloitti duunit valo päällä. Jos olis rahaa niin hankkisin sen kotiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mulla oli entisessa duunissa työnantajan puolesta kirkasvalolamppu ja se oli todella hyvä, aamulla oli tosi virkeä olo kun aloitti duunit valo päällä. Jos olis rahaa niin hankkisin sen kotiinkin.

hei minun pitää heti ehdottaa meille töihin sellaista, tehdään vuorotyötä ja yövuorolainen voisi laittaa semmoisen päälle ennen kuin aamuvuoro tulee ja käy aamukahvilleen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

hei minun pitää heti ehdottaa meille töihin sellaista, tehdään vuorotyötä ja yövuorolainen voisi laittaa semmoisen päälle ennen kuin aamuvuoro tulee ja käy aamukahvilleen. =)

Meillä on töissä kahvihuoneen seinällä, muuta oikeasti sitä lamppua pitäs olla aika lähellä, että vaikuttas.
:/

Sitten on sellaisia lamppuja, jotka laitetaan makuuhuoneeseen, jotka säädetään syttymään ja pikkuhiljaa kirkastumaan herätyskellon tapaan, joko niissä on kellokin joka herättää tai sitten ohessa on kello joka herättää.

Mulla on kirkasvalolamppu, ihan philipsin perusmalli on /off kytkimellä. Olen käyttänyt jo monena syksynä jostain lokakuusta helmi- maaliskuulle. Kyllä siitä on ollut apua syksyn väsymykseen. valmistajan ohjeiden mukaan valoa tulisi käyttää klo 7-20 välillä jotta yöuni ei häiriintyisi, välillä tuntuu että ei ehdi istua paikallaan ennen klo 20, mutta kun ottaa sen tavaksi niin hyviv muistaa. ja sitä jopa kaipaa kun on taukoa, teen välillä käsitöitä tai luen lehtiä kirkasvalolampi
un ääressä.

Jos nyt ostaisin lampun, ostaisin varmaan sellaisen jota voi säätää kirkkaammaksi tai himmemmäksi. ainakin philipsillä on sellainenkin malli. minulla vain on/off välillä olisi kiva pitää lamppua hiukan himmeämmällä huoneessa kun perheessä on nykyään lapsi...

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Mulla on kans töissä sellanen. Pöytämalli. Ihan en nyt osaa sanoo miten tehonnut, mutta muutaman vuoden ollu päällä aina kun siinä istun.

Mistä ostit ja mitä maksoi? Saako niitä alle 100?? :wave: =)

Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Mulla on kans töissä sellanen. Pöytämalli. Ihan en nyt osaa sanoo miten tehonnut, mutta muutaman vuoden ollu päällä aina kun siinä istun.

En kyllä tiedä, firma osti =) Ihan sellanen tavallisen kirjoituspöytä-lampun näkönen on.

Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:

En kyllä tiedä, firma osti =) Ihan sellanen tavallisen kirjoituspöytä-lampun näkönen on.

Ok.Mä olen etsinyt myös simmosta ihan peruslamppua.Mut silmiin osuu vaan kaikki 150? ---> maksavat. En tarvis mitään ylimääräisiä härpäköitä siihen.. =)

No sen verran, että mulla hetken verran oli töissä sellainen, ja musta se oli lähinnä ärsyttävä. En pystynyt keskittymään työntekoon ollenkaan, kun se lamppu oli niin kirkas. En tiedä, toimisiko se paremmin, jos sellaista käyttäisi kotona esim. aamiaista syödessä, vai ärsyttäisikö se mua silloinkin.

Etsimme YLE:n Aamu-tv:n ensi maanantain (3.11) lähetykseen henkilöä kertomaan kokemuksistaan kirkasvalosta tai sarastusvalosta. Jos olet kiinnostunut tai tunnet, jonkun, joka on valohoitoa käyttänyt, ota yhteyttä s-postitse maria.laine@yle.fi

Yhteistyössä