Kirjotetaan yhteinen kirje eduskuntaan pakolaiskriisistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eiks nyt olis aika meidän lähettää yhteinen avoin kirje herrasväelle eduskunnassa?
Itse oon sen verran huono ilmaisemaan itseäni, niin jos joku palstalaisista vois sen hienosti muotoilla, kopioida tänne ja kertoo vastauksista.

Mutta millaista juttua siinä pitäis olla?
- Kantasuomalaisia selvästi syrjitään
- Talous on paskana nyt ja pitkälle tulevaisuuteen ja pitkälti sitä pahentaa pakolaispolitiikka
- Suomen maine on pilattu, vaikuttaa talouteen
- Valtamedia pimittää meiltä tietoa todistettavasti, joka puolestaan lisää pelkoa
- Raiskaukset, uudet rikollisuudenmuodot
- Oikeesti alkaa pelottaa jo sisällissodan mahdollisuus
- Miks ei käytetä samoja metodeja kuin muissakin Euroopan maissa, passitarkastukset, rahat pois, perheenyhdistämisen tiukentaminen...
- Miksi Suomessa ei ole vielä järjestetty hätäistuntoa, nyt on maailma perseellään. Tosin siitä ei oo Suomessa uutisoitu.

Jotain tällaisia juttuja. mitä mieltä olette? Eihän tästä varmaan mitään hyötyä ole. Mutta kun ne on niin siinä omassa kuplassaan, et kyllä niitä pitää vähän jo tökkiä.

Ja kansanedustajien sähköpostiosoitteet mulla on listattuna. Voin ne laittaa tänne sitte jos saadaan joku nätti ja näpsäkkä kirje laadittua. Miltä kuulostaa? Tehtäis jotain, ei vaan voivoteltais palstoilla?

Mihin se kirje sitten vaikuttaisi? Tuskin ainakaan käytäntöjen muuttamiseen, vähän vaan vakuuteltaisiin että tilanne on hankala kaikille osapuolille, mutta meidän pitää sopeutua -skeidaa jatkuisi.

Yhdenkään hallituspuolueen poliitikon en oo nähnyt sanovan suoraan että mamupolitiikka on epäonnistunut ja tarvitaan muutos. Puolueet ja päättäjiä lähellä olevat tienaa noilla vokeilla on mun teoria ja siksi asia vaietaan kuoliaaksi.

Mikä taho olisi lähettäjänä? "T:Kaksplussan mammat"?

Joo, sopii yrittää mutta eri asia onko se vakavastiotettava kirje...:whistle:

Heh. Mammat mammalakkoon. Ei enää vauvoja Suomeen. :p

Eipä oo paljon keinoja vaikuttaa ei. Mutta ne on nyt niin pihalla ja suvakki ja EU huuruissa, et kerrotaan meidän puoli asiasta. Ja odotetaan tyhjiä lupauksia.

Eiku luetellaan kirjeen loppuun nikkejä.

"Terveisin kansalaiset Echo, Aivansama (sit litania muista mamukriittisistä mustista nikeistä) sekä joukko huolestuneita harmaita."

Kansanedustajat pudistelisi päätään että mitä ihme porukkaa lähestyy heitä kirjeellä.

Eiku luetellaan kirjeen loppuun nikkejä.

"Terveisin kansalaiset Echo, Aivansama (sit litania muista mamukriittisistä mustista nikeistä) sekä joukko huolestuneita harmaita."

Kansanedustajat pudistelisi päätään että mitä ihme porukkaa lähestyy heitä kirjeellä.
Jos kirjoittaa kenelle tahansa kirjeen niin yleensä loppuun laitetaan se oma nimi. Miksi ihmeessä kirjoittaisit jollain salanimellä???
Mielestäni tuo on hyvä idea, olen itse kirjoittanut kansanedustajille monia kertoja. Tietenkään niistä ei ole ollut mitään hyötyä mutta miten muuten he voisivat tietää että täällä alkaa kuohumaan ja kunnolla jos asioihin ei tule muutosta.

Pitäis lisäks lähettää kaikille niiden avustajille. Nehän ne hommat tekee. Mutta kannattaa oikeasti kirjoittaa. Kertoa, että meitä oikeasti pelottaa ja me tarvitaan et ne ratkasee tän asian kunnolla eikä vaan hidastele tai ota lisää niitä tänne. Ennen kuin Suomi radikalisoituu kokonaan.

Pitäis lisäks lähettää kaikille niiden avustajille. Nehän ne hommat tekee. Mutta kannattaa oikeasti kirjoittaa. Kertoa, että meitä oikeasti pelottaa ja me tarvitaan et ne ratkasee tän asian kunnolla eikä vaan hidastele tai ota lisää niitä tänne. Ennen kuin Suomi radikalisoituu kokonaan.
Mä ole lähettänyt näitä jo pitkin syksyä! Tehkää ihmeessä samoin. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, osote on tuolla ylempänä ketjussa.

Pari naiskansanedustajaa jopa vastas mulle, miehet on olleet ihan hiljaa...ihmepä ihme. Ja ihan suoraan korkeimmille päättäjlle oon lähetellyt. Ne on hei töissä meillä, vaikka ne ei sitä itse näytäkään tajuavan. Kyllä niille voi kirjottaa!

Hyvät kansanedustajat,

Olemme perhekeskeisen keskustelupalstan yhteisöä ja päätimme yhdessä lähestyä teitä pakolaiskriisistä. Meillä on huolia, mielipiteitä ja kysymyksiä, joihin haluaisimme vastauksia.

.
.
.

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan vastauksianne.

Jos joku vois keksii ytimekkäästi tohon väliin kaikki huolet pakolaiskriisistä, niin hyvä.

Ja muistakaa aina on hyvä tehdä jotain, edes lähettää sähköpostia. Kunhan ei jäädä vain ruudun taakse voivottelemaan. Ryhdytään hommiin.

Edes talvi ei estä matujen rikollista toimintaa, ja kohta niitä tulee sairaasti lisää. Niin ja ne pitäis pistää karanteeniin heti saapuessaan. Ne on vakava riski kansanterveydelle.

Kokoomuslaiset tekevät niin paljon rahaa itselleen tällä pakolaistulvalla että ei niitä kiinnosta mitä siitä koituu suomalaisille. Raha on se joka puhuu, saavat ohjattua verorahat kätevästi itselleen tällä tavalla.

Ensimmäisen kerran joku ehdottaa jotain järkevämpää, palstalla jatkuvan haukkumisen ja ilkeilyn sijaan...Ei mene äpi, koska ilkeilijät haluavat nimenomaan ilkeillä ja vihata.

herroja ei kiinnosta pätkän vertaa kantasuomalaisten asiat. säästetään sekin muste.

Eipä kulu mustetta kun sähköpostia lähetetään, edes paperia ei haaskata. Sitäpaitsi postimerkit maksaa niin paljon, ettei sitä ihan heti jokaiselle kansanedustajalle rupea postia lähettämään.

Ja aina on parempi tehdä jotain, kuin vain pyöritellä kotona peukkuja. Täälläkin on moni niin sanavalmiina ja hyvinkin itseään perustellen kirjoittanut paljonkin viestejä. Mutta kun pyydetään jotain konkreettista kirjoittamaan, josta selviäisi ytimekkäästi meitä huolestuttavat asiat, niin ei kuulu enää mitään. Voisiko joku kyhätä viestin, jonka eduskuntaan lähettää? Kohta lähetän itse, mutta olen niin huono kommunikoimaan tai itseäni ilmaisemaan.

Yhteistyössä