Kirjolohisuikale!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UkkaPukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UkkaPukka

Vieras
Ostettiin kaupasta ekaa kertaa kokeilumielessä marinoituja KIRJOLOHISUIKALEITA. Mitäpäs niistä voisi oikein tehdä? Mitä kaikkea tulisi esim. kirjolohikastikkeseen? Vinkkejä ja ruokaohjeita siis kaipailisin:)

mä ostan vain marinoimattomia, aivan liian voimakkaita ne marinadit mulle. Tai siis kun tykkään kalan mausta, niissä se häviää lopullisesti.
Ja aika suolaisia ne on, älä vain lisää yhtään!
(Ja kalliitakin pevskeles, mutta niin käteviä!) :D

mä paistaisin suikaleet,sekaan kirsikkatomaatin puolikkaita,paprikaa,purjoa,tilliä ja kesäkurpitsaa.creme bonjour cuisine (punaista) ja kermaa pikkusen... tuorepastan kanssa tosi namia. ai niin, valkosipulia myös!!

Nams! Kiitos vinkeistä!!! Jotain näistä ehdotuksistanne kyllä kokeilen! Täytyy mennä kurkkaamaan, mitä kaikkea kaapista löytyy ja tehdä sen jälkeen sotasuunnitelma:D Nälkä jo on!

Mie teen kirjolohikiusausta, eli perunat suikaloin ja sipulin silppuun ja sitten puolet niistä voideltuun vuokaan ja kirjolohisuokaleet siihen väliin ja sit loput sipulit ja perunat. Mausteeksi vähän sitruunapippuria ja suolaa ja ruokakermaa päälle. Uuniin 175 asteeseen n. 1h.

Laitan sekaan paistinpannulle vähän sipulia ja paistan hetken, sit ruokakermaa, hauduttelen, lisään tilliä päälle ja vähän herneitä ihan loppuvaiheessa. Hyvää tulee

No nyt on sitten ruoka tehty ja oli kyllä hyvää!!! Tein pastaa ja kirjolohisuikelekastikkeen. Suikaleiden lisäksi pannuun laitoin purjoa, suolakurkkua, ruokakermaa, ruohosipulituorejuustoa, valkosipulia, sitruunapippuria ja pippurisekoitusta (+ihan vähän vettä) :) Nam!

Täytyy kokeilla noita muitakin ruokavinkkejä kyllä joskus!!! Kiitos!

Eikö tuo marinointi ole jo itsessään mausteista ja joku sanoi että ei sen vuoksi osta kun on niin vahva maku. Nyt porukka lisää ihan mielettömästi kaikkea mahdollista sekaan. Onkohan tuossa kalanmakua enää ollenkaan.

Yhteistyössä