Kirjoja joihin teillä on ihastuttu?

  • Viestiketjun aloittaja äiti81
  • Ensimmäinen viesti
äiti81
Kyselisin kirjavinkkejä ... Eli kertokaapa jos teillä on jotain mihin olisitte erityisesti ihastuneet!
Minä lainasin ihan summamutikassa kirjastosta kirjan nimeltä "Etana ja valas maailman merillä" (Julia Donaldson, Axel Scheffler) ja nyt poikani 4-vee muistaa sen suunnilleen ulkoa. Itse tykästyin kirjaan myös, se on kirjoitettu hieman runomuotoon, ja siinä on valloittavat kuvat, erittäin symppis teos! Suosittelen!
 
Meillä on Miina ja Manu-kirjat olleet kovasti tykättyjä ihan pienestä pitäen.Niistä löytyy myös runollinen versio: Miinan ja Manun Riimejä ja loruja-tosi hyvä.Kaksivuotiaan poikamme iltasatuna on aina joku Miina ja Manu kirja.Ollaan kerätty melkein koko sarja.
 
Meillä ehdottomia ykkösiä on Vallaton Vauva-kirjat ja Franklinit.

Sitten semmosia vanhempia kirjakerhon kirjoja kuin Auringonvärinen kissa (muistaakseni nimi oli tuo), Annin päivä, Hemppa, Isän isot askeleet (tää ainakin on tosi vanha kun on mun omasta lapsuudesta säästynyt). Kirjastosta vois noita vanhoja ainakin löytää.
 
Miskan äiskä
Meillä Minttu-kirjat on nyt suosikkeja, kun niitä luettiin mökillä ollessa. Itse tykkään kovasti Pasi-sarjasta, jossa seikkailee hellyttävä Pasi-pupu ja kuvitus on ihana. Niitä en ole vielä Miskalle 2v. lukenut, koska ovat aika pitkiä satuja ton ikäselle vielä.
 
epsukepsu
3,5-vuotiaan pojan kanssa luetaan Miina ja Manu-kirjasia, Lehmä-kirjoja (esim. Lehmä rakentaa majan), Nalle Puh tarinoita, Viiru ja Pesonen, Franklin, Paddington, Disneyn satuja (Esim. Bambi, Hiawatha, 101 dalmatialaista..).. Minttu ja Vanttu -kirjoja jonkin verran. Sitten kaikki kirjat missä autoja, työkoneita, lentokoneita, palomiehiä ym. "poikien juttuja" kiinnostavat kovasti. =)

Meillä luetaan paljon! :D
 
Tarinoita Taikametsästä, aivan ihana. Kertoo sammakosta ja pienestä noitakokelastytöstä, joka oikeasti haluaisi olla keiju (ja on siksi aluksi ilkeä)

Kirjassa on sopivan pituisia tarinoita iltasaduiksi, eikä se ole liian pelottava, vaan oikeastaan tosi hauska.
 
Meidän poika ihastui 4-vuotiaana minun vanhaan kirjaani Piilomaan pikkuaasi. Kirjassa riittää lukemista useaksi illaksi, aasiruhtimaan vapauttaminen vie aikaa! Kirja on luettu nyt jo monta kertaa läpi. Poika on nyt 6v. ja edelleen pitää tarinasta.
 
Maissi

Myös meidän kolmivuotias poikamme on innostunut Tatun ja Patun seikkailuista. Tuo Oudot kojeet -kirja on inspiroinut poikaa kehittelemään omia automaatteja ja kojeita.

Tatun ja Patun ohella junioriin uppoaa Puuha-Pete (siis myös kirjan muodossa), Franklin ja pienen punaisen auton seikkailut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2006 klo 16:57 Kati69 kirjoitti:
Meillä tykätään Nalle Puhista ja Muumeista aivan erityisesti. Kummitäti on Nalle Puh-fani.
Meillä sama jutska...varsinki Nallepuh sarjan eläinmaailma ja Nallepuhin leikkikoulu(loruja,katseen harjoitusta,numero ja kirjain juttuja)...kuluneet nämä kirjat hiirenkorville ja teipattu jo monesti... :D
 
Barbapapa, Mikko Mallikas, Teemu-kirjat, Mikko ja Minna-kirjat, Pupu Tupuna, Nalle Puh, Mauri Kunnaksen kirjat (toistaiseksi kuvina), Richard Scarry, Minttu, Muumi, Puppe, Bambi...
Tässä ehdottomat suosikit, mutta kaikki menee. Suosittelen etsimään niitä kirjoja, joita meille on pienenä luettu, ovat keskimäärin kieleltään ja kertomuksiltaan uutuuksia paljon parempia!
 
Muumit, Puppe, franklin kirjat on ainakin kovasa huuosa ja ne kultaiset kirjat! Pasi-sarja on aivan ihana ja Mauri kunnaksen kirjat kaikki.

Isommat muksut tykkää (ja aikuset) sellasesta kirjasta ku "Pikkumyyrä joka tahtoi tietää kuka kehtasi kakkia kikkaran suoraan hänen päähänsä" :LOL: :LOL: :p (Werner Holzwarth/Wolf erlbruch)
 

Yhteistyössä