Kirjoja 3-vuotiaalle

Mitä kirjoja, satuja luette 3-vuotialle lapsillenne iltasatuna ja muutenkin? Mistä ovat erityisesti pitäneet? Meillä on 3-vuotiaat vilkkaat kaksospojat, jotka eivät yleensä malta kuunnella, mutta haluaisin saada iltasadun vihdoinkin rutiineihimme. Vielä tyhmänä kysyn, että millaisia iltasatutilanteenne ovat?

hukkakauraa
Meidän 3-v. poitsu tykkää varsinkin iltasatuna kuunnella ja katsella kirjoja joissa on kuu ja tähti- aiheita. Nytkin luetaan iltaisin Tähdenlentoja-kirjaa sekä Nukkumatti ja tähdet-kirjaa.
Ja kaikki auto- ja traktorikirjat kiinnostaa, varsinkin valtran mainokset "lukee" tarkkaan.

Meidän kolmevuotias tyttö pitää Pupu Tupunasta, Tammen kultaisista kirjoista, Rasmus Nallesta, Franklinistä yms. Kirjastosta lainataan paljon ja tyttö jaksaa kuunnella pitkiäkin kirjoja / kirjoja joissa paljon tekstiä joka sivulla. Kuuntelisi enemmän kuin äiti tai isi jaksaa lukea :heart:

tau
Suosittelen Tatu ja Patu-kirjoja. Etenkin Tatun ja Patun oudot kojeet saavat meidän vesselin pysähtymään ja tutkimaan kuvia. Maisa kirjat ovat myös kovassa suosiossa, vaikkei niissä juuri lukemista olekaan.

Sängyn päällä yleensä köllötellään lukemassa, minä naperoiden keskellä.

Jos eivät jaksa kauheasti kuunnella, meille aikoinaan suositeltiin luukkukirjoja joissa isot kuvat ja vähän tekstiä. Lapsi tykkää kovasti osallistua joten saa itse avata luukun. Kaksospojtkin varmaan oppivat vuorottelemaan. Itse tykkäisin lukea pitkiäkin satuja, muttei vielä nelivuotiaanakaan jaksa paljoa kuunnella. :)

Yhteistyössä