Kirjoitin kirjeen miehelleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja on kuin seinälle puhuisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

on kuin seinälle puhuisi

Vieras
kolme päivää sitten. Mies ei reagoinut mitenkään, eikä ole kommentoinut asiaa sanallakaan.

Meillä menee huonosti, mies kohtelee minua kuin ilmaa, mitään läheisyyttä ei ole, mistään asioista ei puhuta, seksiä on jos sitä pyydän. Yksin joka ilta makaan sängyssä, mies istuu olkkarissa ja ilmeisestikin odottaa minun nukahtamistani jotta voi itse tulla nukkumaan.

2kk:tta sitten olin eroamassa, hain kunnalta asuntoa ja pakkailin kamoja, mutta mies sai minut ylipuhuttua jäämään. Kolme viikkoa meillä meni hyvin ja taas tilanne on tämä.

Minä kirjoitin hänelle sen kirjeen jotta saan kerrottua mille minusta tuntuu, en syytellyt miestäni mutta kirjoitin kyllä että toivoisin hänen suoraan sanovan jos tahtoo erota. Se kirje on tuossa pöydällä edelleen mihin mies sen luettuaan nakkasi.

Mikään keskustelun yritys ei toimi, kysyin häneltä tänä aamuna voisimmeko puhua siitä kirjeestäni ja hän sanoi "ettei jaksa päätään vaivata tämmöisillä asioilla". Niimpä niin, hel#*tin hieno homma, pikku juttuhan se olikin...

Aivan kuin minun mieheni.Mistään ei voi keskustella jos haluaa keskustella niin heti alkaa riitelemään ja uhkaa erolla.Hänen mielestään meillä menee hyvin vaikka tietää että itken joka päivä kun tietyt asiat ahdistaa mua.

Minulla oli joskus samanlainen tilanne kuin ap:llä. Katsoin viisaammaksi kirjoittaa kirjeen, kuin ryhtyä samaan vanhaan riitelyyn, jota olimme jo kokeilleet huonolla menestyksellä. Joskus jätin jopa kappaleiden väliin tilaa vastata, jos mies olisi halunnut kommentoida niinikään paperilla.

Yleensä kirjeisiin ei tullut varsinaista vastausta ollenkaan, mutta viikon-kahden sisään käytös muuttui taas fiksummaksi. Sitten aikanaan mies otti itse asian puheeksi, mutta vasta kun koko juttu oli hetkeksi haudattu. Pikku hiljaa tuo oppi puhumaan, ja edelleen ollaan yhdessä yli vuosikymmenen jälkeen, eikä riidellä juurikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän tuo tullut sitten selväksi mitä mieltä hän on sinusta ja sinun tunteista. Voimia!

Niinpä,
aika turhaa pelleilyä miehen puolelta, kun samojen asioiden takia olin jo eroamassa ja muuttopäivään ei enää montaa päivää ollut kun, mies puhui minut jäämään, silloin kyllä näkyi kyyneleitä ja sitä rakkautta oli niin kovasti.
En voi käsittää, eikä minulla ole hajuakaan mistä tässä on kyse.

isäntä lukee kyllä kirjeet..ei suoraan kommentoi heti siis.. ainoastaan jos jään joskus keskiyön tuokioille jutustelemaan.

Viimeisin kirje kuitenkin koski kahden auton loukusta pääsemistä sillä, seitsemän tai viisi paikkaisiin autoihin mitkä kumpikin on hiukan rikki, ei kahdeksan mahdu kyytiin..tai siis mahtuis jos molemmilla ois kortit..

mutta useimmiten mies kuitenkin noi kirjeet laittaa suoraan roskiin ja sanoo että * puhu suoraan ja itkemättä jos on asiaa*...sillä minä se meillä oikeastikkin olen se joka huutaa ja on kuin vesiputous ..

toisinaan jopa tsunami ;)

Oikeesti pahinta on se kylmyys minua kohtaan. Mies tietää että minä itken itseni uneen yksin tuossa saakelin sängyssä, tulisi viereen ja ottaisi lähelleen, ei sen tarvisi edes sanoa mitään, kun jotenkin osoittaisi että välittää.

Kuitenkin mies odottaa minun olevan positiivinen ja iloinen sen läsnä ollessa, mies kyllä osoittaa "tunteita" kun jossain ollaan kylässä, muiden ihmisten nähden on aivan älytön tarve esittää onnellista perhettä.

Kotona mun pitäis myös olla aina niin iloinen ja ihana, jos en hymyssä suin ole kun mies kotiin tulee, alkaa älytön tiukkaaminen miksi en voi miestäni kohtaan olla mukavampi.

Miesten tunne-elämä on joskus kyllä hiukan erilaista kuin meidän naisten. Ihan tavallisena iltana telkkaria katsellessakin sen huomaa. Jos tv-sarjan porukalla on parisuhteessa ryppy, nainen huomaa heti, milloin tilanne ratkeaisi reilulla halauksella miehen puolelta. (MIEHET: vinkkinä: halaaminen avaisi muuten uskomattoman monta solmua, kun pöljät älyäisitte sen tehdä - erityisesti juuri silloin, kun ette tiedä, mitä asioille tehdä tai nainen on jostain syystä teille karheana)

Mies puolestaan usein tulkitsee, että nainen kaipaa omaa rauhaa ollessaan vihainen tai suruissaan. Omani ihmettelee näitä tv-pareja, ja sanoo, että itse olisi lähtenyt kävelemään tilanteesta eikä halannut. Kun kuulemma nainen antaa niin ymmärtää. Mutta niin mies tosiaan toimii oikeassa elämässäkin. Kyllä riepoo, kun olet syliä vailla ja saat vain kuulla ulko-oven käyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:
Mulle tulee mieleen, että miehen tunteet on jo kuolleet, mutta pelkää eroa ja yksin jäämistä.

Näinhän se luultavammin onkin, hän ei vain uskalla sitä minulle suoraan sanoa.
Mutta minulla on tunteita häntä kohtaan ja kuten siinä kirjeessä hänelle kirjoitin että toivoisin hänen sanovan sen asian minulle suoraan ettei tarvitsisi elää epävarmuudessa.

Kun yritin erota ja olin lähdössä hän sanoi minulle rakastavansa ja itki kuinka haluaa korjata asiat ja tahtoo olla yhdessä ym.ym.

Ja minä olin niin hölmö että uskoin.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Miesten tunne-elämä on joskus kyllä hiukan erilaista kuin meidän naisten. Ihan tavallisena iltana telkkaria katsellessakin sen huomaa. Jos tv-sarjan porukalla on parisuhteessa ryppy, nainen huomaa heti, milloin tilanne ratkeaisi reilulla halauksella miehen puolelta. (MIEHET: vinkkinä: halaaminen avaisi muuten uskomattoman monta solmua, kun pöljät älyäisitte sen tehdä - erityisesti juuri silloin, kun ette tiedä, mitä asioille tehdä tai nainen on jostain syystä teille karheana)

Mies puolestaan usein tulkitsee, että nainen kaipaa omaa rauhaa ollessaan vihainen tai suruissaan. Omani ihmettelee näitä tv-pareja, ja sanoo, että itse olisi lähtenyt kävelemään tilanteesta eikä halannut. Kun kuulemma nainen antaa niin ymmärtää. Mutta niin mies tosiaan toimii oikeassa elämässäkin. Kyllä riepoo, kun olet syliä vailla ja saat vain kuulla ulko-oven käyvän.

Mutta kun tässä ei ole kysymys mistään naisten tai miesten erosta vaan siitä että minä olen ilmaa hänelle.
Esim. illalla kun olen menossa nukkumaan kysyn häneltä lähdetkö minun kanssani sänkyyn? Hän vastaa joka ilta samoin: tulen kohta, mikä käytännössä tarkoittaa että hän odottaa kunnes olen nukahtanut.
Jos kysyn häneltä mennäänkö harrastamaan seksiä? Hän suostuu kyllä.
Mutta muuten olen vain ilmaa...

Yhteistyössä