B
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:huomenta, heräsin.
No nyt kun virkeämpänä ajattelee niin mun mielestä se pitäisi laittaa monikossa, eli toivovat tai toivottavat, ja sitte etunimilista meidän perheen jäsenistä perään. Meitä on 4hlö.
Voi että kun tämä meni nyt vaikeaksi! Ei kellään oon näin oo näin pikkutarkkaa luonnetta. Muut vaan käyttävät T-lyhennettä, eivätkä edes tiedä mitä se todellisuudessa tarkoittaa. Ei tämä mun mielestä ole uusavutonta pohtia, mitä se T siellä tarkoittaa.
Sanokaa nyt oikeesti mikä näistä on oikein:
1) Toivoo
2) toivottaa
3) toivovat
4) toivottavat
Alkuperäinen kirjoittaja ap:no niin, nyt on päästy selvyyteen mikä sana on oikein, eli Toivottavat.
Sitten pitäisi päättää että isolla vai pienellä kirjaimella se toivottavat?
Minusta monissa korteissa on sen Hauskaa Joulua perässä huutomerkki. Eli silloin pitäisi Toivottavat kirjoittaa isolla.
Mutta jos ajattelee että se on samaa lausetta,kuin ääneen huudahdus niin pitäisi laittaa "Hyvää Joulua": toivottavat Matti, Maija, Piia ja Pertti.
Onko äidinkielenopettajia paikalla?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:no niin, nyt on päästy selvyyteen mikä sana on oikein, eli Toivottavat.
Sitten pitäisi päättää että isolla vai pienellä kirjaimella se toivottavat?
Minusta monissa korteissa on sen Hauskaa Joulua perässä huutomerkki. Eli silloin pitäisi Toivottavat kirjoittaa isolla.
Mutta jos ajattelee että se on samaa lausetta,kuin ääneen huudahdus niin pitäisi laittaa "Hyvää Joulua": toivottavat Matti, Maija, Piia ja Pertti.
Onko äidinkielenopettajia paikalla?![]()