Kirje miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vaimo"

Vieras
Koska näistä asioista ei tunnu voivan puhua, yritän sitten kirjoittaa.

Minä pyysin, että haluaisin enemmän hellyyttä ja läheisyyttä, siis muulloinkin kuin silloin kun on seksi mielessä. Tästä kiitoksena pistit ne pienet hellyyden rippeetkin jäähylle, esimerkiksi ilta- ja kotiintulosuukot. Saan suukon jos ruinaan sitä tai tulen itse hakemaan, mutta miten se vastaa siihen, että MINÄ tarvitsen enemmän hellyyttä ja huomiota SINULTA? Tulet kyllä samalle sohvalle istumaan, mutta et sinä minua huomioi. Minä pyysin koskettelua, hierontaa ja hellimistä.

Kun yritin puhua meidän seksiongelmasta, sain palkaksi mykkäkoulun. Sanoit, että yritäthän sinä pidentää touhun kestoa esimerkiksi antamalla minulle suuseksiä. Sanotaan nyt kerralla suoraan: suuseksi on kivaa alkulämmittelyksi, mutta pippeliä parempaa ei olekaan.

En varmasti olisi edes alkanut puhua aiheesta, ellen olisi tulkinnut ajan olevan sopiva, olithan itsekin ottanut sen esille pari kertaa aiemmin. Ajattelin että nostetaas nyt kissa pöydälle niin päästään tästäkin. Oli sitten aikamoinen yllätys, kun vastassa oli kivimuuri. Enhän minä sinua mistään yrittänyt syytellä, yritin vaan ottaa puheeksi asian, joka vaivaa meitä molempia, ja jolle olisi helposti jotain tehtävissä.

Mutta niinhän se sitten meni että sinä sanoit että koit tilanteen piinallisena etkä puhunut mitään. Olen kyllä vähän sitä mieltä, että ihan olit itse tekemässä tilanteesta sellaista. Se olisi voinut mennä myös hyvin eri tavalla. No, vaikeaa se oli lopulta sitten minullekin, yrittää avautua asiasta jota olin pallotellut siihen asti vain oman pääni sisällä ja huomata että vastakaikua ei ole luvassa. Vaikenit kuin muuri ja jätit minut yksin keksimään ratkaisuja. Olin aika pettynyt.

En ymmärrä, miksemme voi hoitaa asioita niin kuin aikuiset ihmiset. Miksi se puhuminen on niin vaikeaa? Miksi hellyyden osoittaminen on niin vaikeaa? Miten nämä asiat sinusta pitäisi hoitaa, jos puhuminen ei auta? Sanot usein, että tekemisen kautta, mutta ei täällä kyllä mitään tekojakaan näy.

Suoraan sanottuna minua ei huvita pätkääkään tulla hakemaan sinulta läheisyyttä juuri nyt. Se reaktio, minkä viimeksi keskustellessamme sain, oli kuin märkä rätti päin pläsiä, ja todellakin olen loukkaantunut siitä, kuinka vähän sinua näyttää kiinnostavan se, miten minä asioista ajattelen. Sen sijaan sinä lasket alotteiden määriä, kiittelet itseäsi hyvästä suorituksesta ja sanot, että minun pitäisi skarpata. Ja kun sanon että teen minä aloitteita mutta eri tavalla kuin sinä, sinä et usko.

Olen varmasti erityisen herkillä tämän raskauden takia, mutta joka kerta kun jätät tavaksi tulleen suukon antamatta tai menet ohi hipaisemattakaan minua, minusta tuntuu että en ole sinusta enää mitään. Olen lihonut, ruma, väsynyt ja tylsä. Tarvitsisin paljon tukea ja rakkautta, ja olen tosi surullinen, kun ne ovat tällä hetkellä pannassa. En jaksa asustella täällä kuin kämppikset.

Jos tämä nyt menisi niin kuin minä pienessä päässäni toivoisin, sinä tulisit sieltä makuuhuoneesta ja istuisit viereeni. Osoittaisit, että haluat tulla vastaan ja myöntäisit, ettet itsekään hoitanut tilannetta mallikkaasti. Ja sitten me voisimme puhua asiasta.

Olipas ahdistava ja syyllistävä kirje.

Tuskin saat toivottua vaikutusta aikaiseksi.

Kirjoitapa tuo uudestaan niin, että on positiivinen eikä tuollainen nalkuttava.

[QUOTE="Vaimo";28962673]Olo on ahdistunut ja kieltämättä olen tasan sitä mieltä että miehellä ois parantamisen varaa. Toki mullakin, mutta mä sentään oon yrittäny.[/QUOTE]

Joo, uskon, ja ymmärrän. Mutta oikeasti, jos haluat muutosta, niin negatiivisella kirjeellä tuskin sitä saat. Hyvällä saa aina enemmän kun pahalla.

conan-rofl.gif

Kyllä naisten elämä on vaikeaa.

On tuo oikeasti aika ruikuttava. Miehelläsi on varmasti omatkin murheensa kannettavana, joten ei ole kovin rakentavaa, että esität asian siten, että sinä olet kyllä yrittänyt, mutta mies pistää hanttiin.

Entä jos yrittäisitte jotakin muuta kuin puhumista ja kirjoittamista? Tehkää yhdessä jotakin niin kivaa, että se mukava yhdessäolo, halaukset ja suukot, tulevat luonnostaan. Jos niistä aletaan käydä kauppaa, ne alkavat tuntua työltä.

[QUOTE="sivullinen";28962760]Sun naisen elämä näyttää ainakin olevan.[/QUOTE]Jos edellisestä puhut niin kyllä, hänen elämänsä tuntui olevan kovin vaikeaa silloin kun oli minun kanssani. Vaikka mitä ja miten päin yritin niin aina onnistuin tekemään jotain väärin tai jättää tekemättä ja seurauksena oli aina draama.

Ei siihen tarvittu kuin juuri jotain tuollaista mistä aloittaja itkee eli kävelen väärään aikaan ohi huomioimatta tai istun väärälle sohvalle niin seurauksena on rääkyminen ja aivan käsittämätön draama. Katson siinä sitten huuli pyöreänä ja puulla päähän lyötynä kun en ymmärrä yhtään mistä on kyse. Ja kun yritän kysyä niin saan kuulla olevani ymmärtämätön paska.

Raskausajan mielialanvaihtelut ja muut sekoilut vielä ymmärrän, se on naiselle varmasti hormonaalisesti ja muutenkin sekavaa aikaa mutta sen jälkeen pitäisi olla joku tolkku ja järkikin touhussa mukana eikä ainaista tunteet pinnassa vellomista. Eivät miehet ole ajatustenlukijoita ja sitten kun nainen yrittää "keskustella" mieltään vaivaavasta asiasta niin se ahdistaa helposti miestä ja paljon koska naisen tapa "keskustella" on useimmiten se että nainen valittaa ja mies kuuntelee.

Aika törkeetä sanoa, että mies tulee liian nopeasti. Eihän se sille välttämättä mitään voi. Luulisi, että miehet ainakin yrittäisi pitkittää, jos ei onnistu ei onnistu. Meillä toimii kun pari kertaa putkeen harrastaa. Mies antaa kuitenkin aina käsillä orgasmin. En edes ole varma voinko saada sisältä. Kerran oli siinä ja siinä sainkohan pienen orgasmin, mutta ihan täydellinen ollut. Ei ole tullut mieleenkään sanoa, että mies tulee liian nopeasti. Vähän sama kun sanoisi naiselle miksei tule jo. Siitä tukee paineet ja ainakin suju haluamalla tavalla.

Miksi niin monet naiset odottavat sitä paijaamista kuin orvot kissanpennut? Miehen pitää antaa suukkoja ja osoittaa hellyyttä? Kyllä sen hellyyden pitää olla molemminpuolista. Arjen hellyydenosoitukset hyytyy aika äkkiä, jos asetelma on se, että miehen täytyy muistaa aina suukotella sitä passiivista lahnaprinsessaa. Ap ei välttämättä tällainen ole, mutta kirjeestä saa vähän sellaisen kuvan.

[QUOTE="vieras";28962829]Aika törkeetä sanoa, että mies tulee liian nopeasti. Eihän se sille välttämättä mitään voi. Luulisi, että miehet ainakin yrittäisi pitkittää, jos ei onnistu ei onnistu. Meillä toimii kun pari kertaa putkeen harrastaa. Mies antaa kuitenkin aina käsillä orgasmin. En edes ole varma voinko saada sisältä. Kerran oli siinä ja siinä sainkohan pienen orgasmin, mutta ihan täydellinen ollut. Ei ole tullut mieleenkään sanoa, että mies tulee liian nopeasti. Vähän sama kun sanoisi naiselle miksei tule jo. Siitä tukee paineet ja ainakin suju haluamalla tavalla.[/QUOTE]Niinpä. Todella hölmö nainen ampuu itseään jalkaan kun menee tuollaista möläyttämään. Varmistaa samalla sen että seuraavat kerrat tulevat olemaan entistä huonompia ja miehelle stressaavia moisten ennakkopaineiden takia.

Ei käy kateeksi ap:n miestä.

Kyllähän suhde on huono, jos ei pystytä keskustelemaan mistään. Eihän ne asiat itsestään korjaannu..

Ovatko ongelmat tulleet raskauden myötä (eli onko syynä hormoniheittelyt, että tunnet noin) vai onko mies käyttäytynyt samoin jo ennen raskautta?

Millaisen vaikutuksen kuvittelit lapsella olevan suhteeseen?

öö.. öö... :/ hei oikeesti, kai se mieskin haluaa että se huomataan, sitä kosketaan. pitääkö miehen aina ohi kulkiessaan koskettaa ja naisen vaan odottaa sitä asiaa? ei ihme että mies provosoi tilannetta mykkäkoululla tai juurikin sillä ettei huomioi. ota vastuu parisuhteestanne ja älä ryve itsesäälissä. sinäkin voit olla se romantiikan aloitteen tekijä ja tuskin se raskaus siinä on esteenä ellei lääkäri ole sitä määrännyt.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Miten miehesi vastaa, jos osoitat hänelle hellyyttä? Vastaako lämmöllä vai onko kuin betoniseinä?

Jos sinä kaipaisit suoraan sanoen munaa ja pidempään, ja mies välittää siitä mitä saat mutta ei onnistu pitkittämään yhdyntää, löytyiskös kompromissia? Suuseksi dildon kera tuntuu todella hyvältä. ;) Ja sitten vastavuoroisesti annat jotain mieluista miehellesi. Tai käytätte vibraattoria yhdynnän aikana, pidätte taukoja tms. Ei ole mitään mieltä hakata päätä seinään, jos sen pääsee kiertämäänkin.

Tässä ei voi tietää, onko miehesi todella tyly ja kylmä, vai onko kyse siitä että oletat kumppanisi lukevan ajatuksia. Avaa se suusi siitä, mitä toivot. On muuten aivan eri asia sanoa, että "Toivoisin sinulta suukkoja/halauksia/monipuolisempaa seksiä, koska olet niin ihana ja haluan näitä asioita kanssasi" kuin sanoa, että "Minä tarvitsen hellyyttä etkä sinä sitä koskaan minulle anna!" Sitten sulje se suusi ja kuuntele vastaus. Jos sitä vastausta ei tule heti, anna sille hetki aikaa.

Jos on raskaana, voi tunteet olla pinnalla. Eikä siinä mitään, hyvä että tunnistat sen mitä kaipaat. Mutta älä hyvä nainen muutu kliseeksi: vetisteleväksi rätiksi, joka olettaa että kumppani lukee ajatukset, ja on kauhean loukkaantunut jos kumppanille pitää kertoa rauhallisesti ja täsmällisesti se, mitä tarkalleen toivoo. Ja muistathan, että teitä on kaksi joilla molemmilla on tunteet ja toiveet.

Aika kurja kirje, en usko että mies ainakaan tuon jälkeen avautuu, päinvastoin!
Mitäpä jos et jatkuvasti rekisteröisi tekeekö mies jotain ohimennen ohikulkiessasi tai sohvalla istuessanne. Anna itse estoitta sitä hellyyttä, kyllä se niin on että usein sitä sitten toinenkin alkaa toimia samoin.
Niin metsä vastaa....

suomalaisissa miehissä on vikaa. omani onkin ulkomaalainen ja on hellä ja ihana.

Hahahahahah :D

Minun mieheni on suomalainen ja on hellä ja ihana, huomioi ja hellii.

Jos sinäkin yleistät, minäkin voinen yleistää; ulkomaalaiset miehet sanovat asioita, mitä toinen haluaa kuulla, ei niitä mitä oikeasti tarkoittavat. En halua jatkuvia kehuja, jotka ovat vain sananhelinää. Ja eikös ne ulkomaalaiset jää niille naisille, jotka eivät suomalaista syystä tai toisesta saa, ja vaikka saisivatkin, niin saavat heiltä vain huonoa kohtelua (x kansalaiset osaavat olla alkuajat todella ihania, kyllä se totuus sieltä sitten jossain vaiheessa paljastuu) ;)

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="Vieras";28963131]Hahahahahah :D

Minun mieheni on suomalainen ja on hellä ja ihana, huomioi ja hellii.

Jos sinäkin yleistät, minäkin voinen yleistää; ulkomaalaiset miehet sanovat asioita, mitä toinen haluaa kuulla, ei niitä mitä oikeasti tarkoittavat. En halua jatkuvia kehuja, jotka ovat vain sananhelinää. Ja eikös ne ulkomaalaiset jää niille naisille, jotka eivät suomalaista syystä tai toisesta saa, ja vaikka saisivatkin, niin saavat heiltä vain huonoa kohtelua (x kansalaiset osaavat olla alkuajat todella ihania, kyllä se totuus sieltä sitten jossain vaiheessa paljastuu) ;)[/QUOTE]

mieluummin totuus kuin juopon suomalaisen miehen nyrkistä musta silmä.