Kirje käräjäoikeudesta. Itkettää!

• Viestiketjun aloittaja Lannistettu
  • Ensimmäinen viesti
Lannistettu
[QUOTE="kfkfkf";28325984]Niin, eli ette saa julkaista nimeä, koska tyyppiä ei ole vielä tuomittu. Kun on tuomionsa saanut, voitten sen jälkeen vapaasti levittää nimeä[/QUOTE]

Sain kyllä eri käsityksen, mutta ensi torstaina vielä varmistelen asiaa.

Taatusti luette kohta lehdistä jos nimen vaan saa julkistaa.

"ruu"
JUMALAUTA, kerro sen miehen NIMI. Mene kirjastoon ja kirjoita nimi sen koneella tai muualla missä ei voi jäädä kiinni. Laita naapuruston postilaatikkoihin lappuja ja kerro miehen nimi

TEE JOTAIN. Minä tekisin just noin, jos olisin sinä. Tai itse asiassa olisin tehnyt heti kun jäi kiinni

"ruu"
JUURI tällä viikolla kerrottiin Kalevassa Oulun Pyrinnön seiväsvalmenjasta ja siitä että on saamassa tuomion lapsiin sekautumisesta. Asia oli vasta menossa oikeuteen ja nimi oli julkinen ihan paperilehdessäkin ja MONTA KERTAA. Eilen oli oikeudenkäynti, jossa hänet tuomittiin

ELI NIMEN SAA KERTOA.

En ymmärrä minkälaisia nössöjä ihmiset ovat. Jos tuollakin pedolla on monta uhria niin ap:na lähettäsin nimen jonnekin, naapureilkle, työpaikalle tms. Vaikka kirjeenä. Tai tosiaan korjaston koneelta. Jos monta urhia KUKAAN EI SAA KOSKAAN SELVIlle, kuka se on vuotanut julkisuuteen.

Miksi ette toimi?

• Tykkää
Reactions: Puhero
tässä vaiheessa vasta epäily
Oululainen seiväshyppyvalmentaja Kimmo Jokivartio on syytteessä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Oulun käräjäoikeus pitää istunnon ja käsittelee asiaa ensi viikon tiistaina. Silloin myös ratkeaa, pidetäänkö oikeudenkäynti salassa vai julkisena.

Jokivartio kiistää syytteen ehdottomasti ja sanoo, että kyseessä on hänen mielestään käsittämätön juttu.

”Se on niin puskista vedetty kuin vain voi olla”, hän sanoo.

Jokivartio valmentaa Oulun Pyrinnössä ja istuu myös urheiluseuran hallituksessa toista vuotta. Seuran puheenjohtaja Timo Korhonen sanoo, että Jokivartio on toiminut tiistaihin saakka seurassa ja hallituksessa

"hanna"
Aika yllättävää että noi matalat tuomiot ei sitten ilmeisestikään ole tuomareista lähtöisin, vaan näemmä jo syyttäjä hakee noin pientä tuomiota. Jotenkin ois ymmärrettävempää jos tuomarit syyttäjästä huolimatta antaa pienen tuomion, mutta että sellaista jo lähtökohtaisesti lähdetty hakemaan on vielä pöyristyttävämpää. :(

Ap:lle ja lapselleen kaikki mahdollinen tsemppi ja jaksaminen täältäkin päin. Älkää lannistuko.

median kahti
Miksi muka ap ei uskalla kertoa mistä on kotoisin ?

Kuule median mahti on uskomaton, minä vuodan kaikki epäoikeudenmukaisuudet nettiin ja olen esim. saanut aikaan että eräs öykkäri ei päässyt enää eduskuntaan. Ja eräs lesta riparinohjaaja kielsi tyttöjä meikkamasta, kerroin asiasta keskustelupalstalla ja jo seuraavana aamuna Il toimittaja ottanut yhteyden pappiin ja hän perui meikkauskiellon. Tässä muutama esimerkki

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tässä vaiheessa vasta epäily;28326175:
Oululainen seiväshyppyvalmentaja Kimmo Jokivartio on syytteessä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Oulun käräjäoikeus pitää istunnon ja käsittelee asiaa ensi viikon tiistaina. Silloin myös ratkeaa, pidetäänkö oikeudenkäynti salassa vai julkisena.

Jokivartio kiistää syytteen ehdottomasti ja sanoo, että kyseessä on hänen mielestään käsittämätön juttu.

”Se on niin puskista vedetty kuin vain voi olla”, hän sanoo.

Jokivartio valmentaa Oulun Pyrinnössä ja istuu myös urheiluseuran hallituksessa toista vuotta. Seuran puheenjohtaja Timo Korhonen sanoo, että Jokivartio on toiminut tiistaihin saakka seurassa ja hallituksessa
Minä en kyllä laittaisi epäiltyjen nimiä nettiin. Sitten vasta, kun oikeudenkäynti on pidetty ja jos tuomio on tullut, voi laittaa.

"vieras"
Syyttäjä ei ole tuomari. Joskus oikeus määrää isomman tuomion, mitä syyttäjä on esittänyt. Itse voi sanoa oikeudessa, että vaatii vaikkapa neljän vuoden vankeusrangaistusta.

Lannistettu
Emme asu samalla paikkakunnalla kun tekijä. En tiedä missä hän asuu, että naapureita en voi mennä koputtelemaan. Nimen ja firman tiedän.

Ja jos nyt joku ei huomannut niin kirjoitin aiemmin, että meitä neuvottiin vaikenemaan nimestä niin lain puitteissa kuin myös siksi, että nimen julki tulo olisi vaikeuttanut tutkintaa. Mahdollisuus kuulemma napata samalla myös muita pedoja on suurempi kun pidetään matalaa profiilia (kuulemma). Meille myös annettiin ymmärtää, että oman käden oikeuksilla saadaan aikaan enemmän harmia tulevan tuomion kannalta joten kaikkien paras on, että annetaan poliisin ja oikeuden tehdä työtään.

Olen siis todellakin pidätellyt itseäni ja yrittänyt luottaa siihen että sitä työtä tehdään. Vaikken uskonut suurta tuomiota tulevan halusin odottaa ensin sen tietooni. Humps, siihen menikin vuosi ennenkuin homma eteni tähän (kidutusta). Vuoden aikana olemme menneet asioissa eteenpäin, käsitelleet niitä ja saaneet valoa takaisin elämään. En haluaisi palata painajaiseen enää pikkusormellanikaan. Tätä voi olla ulkopuolisen vaikea käsittää. Antaisin ulkopuoliselle kaikki valtuudet hoitaa asiaa eteenpäin, mutta itselläni kädet tärisee ja huimaa kun katselen vain tuota paperi nippua.

Tottakai jotain teen, mutta nyt odotan torstaihin, että saan tietää mistä mitäkin seuraa. En halua lapselleni tai perheellemme mitä seurauksia joita emme jaksa käsitellä. Me on kärsitty riittävästi.

V.tuttaa vaan ettei oikeuslaitos hoida tätä kostamispuolta ja me saada olla vaan uhreja koska muuhun ei ritä voimia eikä paukkuja! Käsittäköön joka pystyy..

• Tykkää
Reactions: Puhero
hokk
Siis ihan uskomatonta että nyt ihmiset yrittää syyllistää ap:ta siitä ettei levitä pedofiilin nimeä :eek: Ap, älä välitä noista, ei kukaan voi sanoa mitä tekisi sinun tilanteessasi ennen kuin on oikeasti siinä. Voimia teille<3

kaikki ei pelkää
[QUOTE="vieras";28326234]Minä en kyllä laittaisi epäiltyjen nimiä nettiin. Sitten vasta, kun oikeudenkäynti on pidetty ja jos tuomio on tullut, voi laittaa.[/QUOTE]

Tuo oli lehdessä ENNEN oikeudenkäyntiä. Esimerkkinä teille, että ei sitä aina pedofiilin nimeä peitellä tai odoteta oikeuden päätöstä. Tuosta jutusta viikon kunuttua oli oikeuden käynti, jossa Kimmo sai tuomion. Silloin nimi oli myös lehdessä

outs
Ap, tekikö poliisi lapsestasi lastensuojeluilmoituksen? Mun tytöstä tehtiin, kun hän joutui pedofiilin uhriksi. Pedofiili sai pitkän ehdottoman tuomion, ja nimi julkaistiin varmaan jokaisessa lehdessä. Itse en edes kyseisen henkilön nimeä muista enkä voinut asiakirjojakaan lukea, kun teki niin pahaa. Mutta hyvässä tallessa ne mulla on, ja ovat siis salaisia.

Lannistettu
Ap, tekikö poliisi lapsestasi lastensuojeluilmoituksen? Mun tytöstä tehtiin, kun hän joutui pedofiilin uhriksi. Pedofiili sai pitkän ehdottoman tuomion, ja nimi julkaistiin varmaan jokaisessa lehdessä. Itse en edes kyseisen henkilön nimeä muista enkä voinut asiakirjojakaan lukea, kun teki niin pahaa. Mutta hyvässä tallessa ne mulla on, ja ovat siis salaisia.
Lastensuojeluilmoitus tehdään tällaisessa tapauksessa aina automaattisesti. Niin myös tässä meidän tapauksessa.

minä uskallan
kaikki muistaa varmaan Pelkosen jonka nimi oli joka paikassa, mutta se ei estänyt häntä muuttamasta Jyväskylään tuomion jölkeen ja kas kummaa uusi tekonsa TAAS 1 kk kuluttua vapautumisestaan

tervon nimikin on kaikilla palstoilla saatavilla

Lannistettu
Siis ihan uskomatonta että nyt ihmiset yrittää syyllistää ap:ta siitä ettei levitä pedofiilin nimeä :eek: Ap, älä välitä noista, ei kukaan voi sanoa mitä tekisi sinun tilanteessasi ennen kuin on oikeasti siinä. Voimia teille<3
Kiitos.
Googlettelin tuossa pitkästä aikaa miehen nimeä, vaikka todellakin voin fyysisesti pahoin. Näyttisi siltä, että kyseisessä firmassa mies ei enää ole töissä. Voi siis olla myös vaihtanut pakkakuntaakin.
Toisessa kaupungissa olisi saman niminen ihminen samanlaisissa hommissa, mutta varmahan en voi olla.
Nimi on suht tavallinen ja yleinen. Miettikää ihmiset nyt ihan oikeasti kuinka moni voisi ihan aiheesta suuttua ja nostaa syytteitä minua kohtaan, kun alan puskaradioihin huutelemaan.
Kyseisessä kaupungissa jossa hän ainakin ennen vaikutti on varmaan useita saman nimisiä.
Tässä on oltava hyvä suunnitelma ettei käy niin, että meidän perhe on se joka kärsii ja se pedo vaan naureskelee partaansa.
En myöskään tästä omalta koneelta ala mitään kaupunkeja ja nimiä kirjoittelemaan. Tätä olo tilaa on nyt varmaan tosi vaikea kuvata. Mutta todellakin ymmärrän ihmisten ajatukset koska itsekkin olisin aikoinaan kirjoitellut samalla tavalla.

"Mie"
Mä varmaan tuossa tilanteessa oikeesti kävisin tappamassa ukon omin käsin. Jos saisin vaikka 8 vuotta vankeutta, istuisin siitä ensikertalaisena vain puolet ja hyvällä käytöksellä varmaan pääsisin johonkin avovankilaan tai ehdolliseen. Tai sitten tosiaan palkkaisin jonkun "liivimiehen". Mut sitten se ois toki lapsille kova paikka jos äiti joutuu taposta vankilaan..

"åpoi"
Entäpä jos lapåsi vahingossa kertoo jollekin mitä hänelle on tapahtunut kenenkin toimesta?
Lapsi on lapsi eikä häneltä voi vaatia salassapitoa 40vuotta!
Tuomitaanko lapsi sitten tai hänen vanhemmat vankilaan jos lapsi ei pysty säilyttää pedofiilin nimeä salassa? Miten kukaan lapsi siihen kykenee? Vai pelotteleeko oikeuslaitos lapsen jotta vaikenee?
Ensin pitää puhua ja kertoa kaikki häpeällinen ja sitten Suomenoikeus vaatii salamaan asian... en ymmärrä.

hokk
Kiitos.
Googlettelin tuossa pitkästä aikaa miehen nimeä, vaikka todellakin voin fyysisesti pahoin. Näyttisi siltä, että kyseisessä firmassa mies ei enää ole töissä. Voi siis olla myös vaihtanut pakkakuntaakin.
Toisessa kaupungissa olisi saman niminen ihminen samanlaisissa hommissa, mutta varmahan en voi olla.
Nimi on suht tavallinen ja yleinen. Miettikää ihmiset nyt ihan oikeasti kuinka moni voisi ihan aiheesta suuttua ja nostaa syytteitä minua kohtaan, kun alan puskaradioihin huutelemaan.
Kyseisessä kaupungissa jossa hän ainakin ennen vaikutti on varmaan useita saman nimisiä.
Tässä on oltava hyvä suunnitelma ettei käy niin, että meidän perhe on se joka kärsii ja se pedo vaan naureskelee partaansa.
En myöskään tästä omalta koneelta ala mitään kaupunkeja ja nimiä kirjoittelemaan. Tätä olo tilaa on nyt varmaan tosi vaikea kuvata. Mutta todellakin ymmärrän ihmisten ajatukset koska itsekkin olisin aikoinaan kirjoitellut samalla tavalla.
Joo, sun pitää nyt ajatella teidän perheen jaksamista, ei kosto ole tärkeintä. Tuomion mies saa aikanaan ja toivottavasti se on enemmän kuin tuo syyttäjän vaatima.

Yhteistyössä