Kirjavinkkejä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Mulle on nyt iskenyt kova lukuinto ja tarvitsen vinkkejä siitä mitä sitä voisi alkaa lukemaan!

Tykkään erityisesti tositapahtumiin pohjautuvista kirjoista, esimerkkinä lastani ette saa, jonka olen jo lukenut.

Auttakaa, erityisesti tuon tyyppiset tositapahtumiin pohjautuvat kirjat kiinnostaa mutta muutakin saa ehdottaa! :flower:

ja jos jaksatte niin kertokaa lyhyesti minkä tyyppisestä kirjasta on kyse. =)
Kiitos!!! :xmas:

Diktaattorien naiset, kertoo (yllätys yllätys) diktaattorien naisista :) Kirjassa oli muistaakseni 12 naisen tarina ja 1900-luvun diktaattoreista.

Kulkurin tarina, kertoo 1900-luvun alun kulkurista/rikollisesta/oopiumistista, joka tekee parannuksen. Kirjassa lähinnä käsitellään sitä elämää ennen parannusta.

Torey Haydenin kirjat, kaikki
Virpi Hämeen-Anttila: Sokkopeli
Johanna Ervast: Jäähyväiset Einolle
Riikka Pulkkinen: Raja
Eppu Nuotion kirjat
Diana Setterfield: Kolmastoista kertomus

Siinäpä alkuun muutama =)

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Mie oon kuullu tosi hyvää Torey Haydenin Tiikerilapsi kirjasta. Sen aionki lukee täs joku kerta.

Ja sit on semmonen tositapahtumiin perustuva kirja olemassa, kun pimeän poika, kirjoittanu Dave Pelzer, muistaakseni. Ihan hirvee kirja, aivan kamala, äiti kiduttaa poikaansa :x

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu harmaana:

Jaa kaikki? Luo muhu sit uskoa, et tuo Nukkelapsi on hyvä kirja. Mie oon lukenu vasta noin 40 sivua ja jauhetaan vain samaa koko ajan.. Alkaa siten mielenkiinto vähän hiipua :/

No mielipidekysymyksiähän nämäkin on. Se on yksi parhaita kirjoja, MUN mielestä!

Jaa kaikki? Luo muhu sit uskoa, et tuo Nukkelapsi on hyvä kirja. Mie oon lukenu vasta noin 40 sivua ja jauhetaan vain samaa koko ajan.. Alkaa siten mielenkiinto vähän hiipua :/

Mä sanon että kaikki paitsi Auringonkukkametsä... :whistle:

Mie oon kuullu tosi hyvää Torey Haydenin Tiikerilapsi kirjasta. Sen aionki lukee täs joku kerta.

Ja sit on semmonen tositapahtumiin perustuva kirja olemassa, kun pimeän poika, kirjoittanu Dave Pelzer, muistaakseni. Ihan hirvee kirja, aivan kamala, äiti kiduttaa poikaansa :x

Joo, kirja on nimeltään Pimeän poika.

Se on kertakaikkisen järkyttävä kirja, kertoo tuon Dave Peltzerin elämästä. Koko kirjan ajan mä vaan ajattelin että miten äiti voi tehdä noin lapselleen.. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Nukkelapsi oli TODELLA hyvä, mä tykkäsin tosi paljon.

Tuota Auringonkukkametsää mä en päässy alkua pidemmälle, oli tosi heikko..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Joo, kirja on nimeltään Pimeän poika.

Se on kertakaikkisen järkyttävä kirja, kertoo tuon Dave Peltzerin elämästä. Koko kirjan ajan mä vaan ajattelin että miten äiti voi tehdä noin lapselleen.. :'(

Mä tyhmä luijn sen esikoisen raskausaikana, ja koko loppu odotuksen näin painajaisia siitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Nukkelapsi oli TODELLA hyvä, mä tykkäsin tosi paljon.

Tuota Auringonkukkametsää mä en päässy alkua pidemmälle, oli tosi heikko..

Auringonkukkametsäkin on ihana :heart:

Se Pimeän poika oli TODELLA ahdistava kirja ja silti kesken ei voinut jättää.
Jäähyväiset Einolle oli koskettava kyllä, mutta ei mitenkään mukaansa tempaava... mun piti ihan lukemalla lukee että pääsin loppuun asti (vaikka kirja itsessään on lyhyt).

Doris Lundin Eric on mun kestosuosikki. Siinä äiti kertoo 17-vuotiaan poikansa tarinan. Poika sairastuu leukemiaan.

Mä tyhmä luijn sen esikoisen raskausaikana, ja koko loppu odotuksen näin painajaisia siitä...

No varmasti, tuota ei kyllä millään voi suositella johonki raskausajan hormoonihuuruihin..

Mä itte luin sen ku tyttö oli parivuotias. Ja kun taustalla on useemman vuoden lapsettomuus, mä itkin ku vesiputous melkeen koko kirjan ajan. Ei vaan voi käsittää.. mut onneks kaikkee ei tarvikaan

Yhden asian mies. Kertoo Mariuksen tarinan, oli valaiseva.

"Liisa Laukkarisen ja Marius Rüfenachtin kirja Yhden asian mies, Asperger-lapsen kasvu aikuiseksi (Tammi 1998) kuvaa pienen pojan kasvua nuoreksi mieheksi, jonka elämää kapeuttaa autismin sukuinen Asperger-oireisto. Sosiaalisia kontakteja vaikeuttavan syndrooman diagnosointi tapahtuu tieteelliseltä pohjalta."

Alkuperäinen kirjoittaja tinttu:
mä tykkään paljon anna-leena härkösen kirjoista! <3

nora robertsin futuristinen R.O.B.B.-sarja on myös vienyt mut mukanaan!! =)

Anna-Leena Härkösen kirjat on mulle liian suorasanaisia. En jotenkin siitä tyylistä tykkää kamalasti..

Yhteistyössä