E
epätoivoinen äiti
Vieras
Olen 25vuotias 5 lapsen äiti. Mieheni on pahoinpidellyt minua ja olen lopultakin hakenut eron hänestä. Kaikesta huolimatta rakastan miestäni enkä halua väliemme rikkoutuvan kokonaan. Hän on luvannut hakea apua ongelmaansa eivätkä pahoinpitely kerratkaan olleet useita tai turhan rajuja. Kuitenkin ammattilaisten kanssa keskustellessani päädyimme siihen ratkaisuun, että ero on paras ratkaisu lastenkin kannalta, vaikka mieheni ei ole koskaan lapsiin koskenutkaan. Ongelma ei kuitenkaan ole tämä ero ja ikävä miehen luo vaan paljon suurempi. Huomasin olevani taas raskaana. Mieheni halusi lisää lapsia vielä vähän aikaa sitten ja vaikka kuinka kielsin hän yritti taivutella minua siihen. Epäilen, että mieheni mahdollisesti aiheutti tämän raskauden. Ehkäisynä meillä on ollut vain kondoomi, koska minulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy. Olen erittäin abortin vastainen ihminen ja suurinosa lapsistamme onkin olleet niinsanottuja toivottuja vahinkoja. Nyt kuitenkin tuntuu, että koko elämäni hajoaa palasiksi. Olisin valmis palaamaan mieheni kanssa yhteen ja pitämään tämänkin lapsen jos hän todella hoitaisi itsensä kuntoon ja minäkin saisin tukitoimia. Mies on kuitenkin erimieltä. Hän sanoi, että jos pidän tämän lapsen hän ei enään koskaan puhu minulle eikä ainakaan tunnusta lasta omakseen. En saa puhua tästä raskaudesta kenellekkään, koska en halua menettää välejä mieheeni joka on kuitenkin tiiviisti osa lasteni arkea. Siksi kirjotan tänne, koska johonkin tätä täytyy päästä purkamaan. Toivon todella, että saisin täältä jotain vastauksia jotain neuvoja miten toimia. Itse olen ihan hukassa. En halua aborttia tehdä, koska jokainen lapsi on minulle lahja, mutta onko sulaa hulluutta synnyttää lapsi keskelle avioeroa ja valmiiksi suurperheeseen? Vieläpä isättömänä, koska oma isä ei häntä enää edes halua vaika pari kuukautta sitten hän vartavasten haluamalla halusi, että raskaudun, kun minä taas en.